معرفی Meta AI Studio: ابزار جدید اینستاگرام برای ایجاد آواتارهای دیجیتال

متا AI Studio اکنون برای کاربران اینستاگرام در دسترس است. این غول شبکه‌های اجتماعی، پلتفرم ساخت آواتارهای هوش مصنوعی را سال گذشته در رویداد Connect معرفی کرد و حالا این ویژگی برای برخی از کاربران در پلتفرم اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو قابل استفاده است. این AI Studio که با مدل هوش مصنوعی Llama 3.1 405B که اخیراً منتشر شده کار می‌کند، می‌تواند مینی چت‌بات‌هایی به نام شخصیت‌های هوش مصنوعی ایجاد کند که دارای دانش خاصی هستند و می‌توانند با کاربران دیگر تعامل داشته باشند. همچنین، خالقان اینستاگرام می‌توانند از این ابزار برای ساخت آواتارهای دیجیتال با قابلیت هوش مصنوعی از خود استفاده کنند تا با دنبال‌کنندگانشان تعامل داشته باشند.

کاربران اینستاگرام اکنون می‌توانند شخصیت‌های هوش مصنوعی ایجاد کنند

در یک پست خبری، متا اعلام کرد که AI Studio اکنون برای کاربران در حال عرضه است. این قابلیت را می‌توان از طریق اپلیکیشن اینستاگرام یا وب‌سایت AI Studio دسترسی داشت. در حال حاضر، این ویژگی تنها برای کسانی که در ایالات متحده اقامت دارند، قابل دسترسی است. این شرکت در اعلامیه‌ای گفت: “AI Studio به هر کسی امکان ایجاد و کشف شخصیت‌های هوش مصنوعی را می‌دهد و به خالقان اجازه می‌دهد که به عنوان یک گسترش از خود، هوش مصنوعی بسازند تا به طرفداران بیشتری دسترسی پیدا کنند.”

ویژگی شخصیت هوش مصنوعی در AI Studio

این AI Studio دو ویژگی مجزا دارد. اول، شخصیت‌های هوش مصنوعی است. این ویژگی به هر کاربری اجازه می‌دهد یک شخصیت مبتنی بر هوش مصنوعی با نام، شعار و توصیف خاص خود ایجاد کند. کاربر می‌تواند این اطلاعات را وارد کند و بر اساس آن، هوش مصنوعی یک مینی چت‌بات تولید می‌کند که به دستورالعمل‌های وارد شده پایبند است. پس از ایجاد، این شخصیت هوش مصنوعی می‌تواند با دیگر کاربران در اینستاگرام، مسنجر، واتساپ و وب تعامل داشته باشد.

عملکرد شخصیت‌های هوش مصنوعی

در عملکرد، این ویژگی شبیه به عامل‌های هوش مصنوعی است. این‌ها مینی چت‌بات‌هایی هستند که با دانش و هدف خاصی ساخته شده‌اند. آنها معمولاً فقط در همان دامنه خاص پاسخ تولید می‌کنند بدون اینکه ماهیت مکالمه‌ای خود را از دست بدهند. OpenAI نیز عامل‌های هوش مصنوعی مشابهی دارد که آنها را GPTs می‌نامد. عامل‌های هوش مصنوعی Gemini از گوگل به نام Gemma شناخته می‌شوند.

تفاوت با دیگر پلتفرم‌ها

اینستاگرام اولین پلتفرمی نیست که این ویژگی را در فضای شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌کند. پلتفرم‌هایی مانند Character.ai و Butterflies از قبل به کاربران اجازه ایجاد چنین شخصیت‌های هوش مصنوعی را می‌دادند. ویژگی دیگر در AI Studio فقط برای خالقان اینستاگرام قابل دسترسی است. در حالی که متا معیارهای واجد شرایط بودن را فاش نکرده است، گفته شده که خالقان می‌توانند از این پلتفرم هوش مصنوعی برای ایجاد آواتارهای هوش مصنوعی از خود استفاده کنند که می‌تواند به پیام‌های دایرکت و پاسخ‌های استوری‌ها واکنش نشان دهد.

این خودکارسازی برای آن دسته از خالقانی هدف قرار داده شده است که تعداد زیادی پیام بدون پاسخ دارند و با مشکل ارتباط با دنبال‌کنندگانشان مواجه هستند. این ابزار به آنها اجازه می‌دهد که با همه آنها تعامل داشته و پاسخ دهند.

آواتارهای هوش مصنوعی در اینستاگرام

آواتارهای هوش مصنوعی قابل شخصی‌سازی خواهند بود و متا گفته است که خالقان می‌توانند این آواتارها را بر اساس محتوای اینستاگرام خود، موضوعاتی که می‌خواهند از آنها اجتناب کنند و لینک‌هایی که می‌خواهند به اشتراک بگذارند، سفارشی‌سازی کنند. خالقان همچنین می‌توانند پاسخ‌های خودکار را از طریق داشبورد حرفه‌ای در اپلیکیشن اینستاگرام روشن یا خاموش کنند و انتخاب کنند که چه کسی به آنها پاسخ دهد. علاوه بر این، پاسخ‌های تولید شده با استفاده از هوش مصنوعی برچسب‌گذاری خواهند شد تا کاربران بدانند که چه کسی در حال پاسخ دادن است.

این ویژگی برای اولین بار در آوریل گزارش شد. در آن زمان، گفته شده بود که این شرکت در حال انجام آزمایش‌های اولیه بر روی این ویژگی است. همچنین گفته شده بود که این ویژگی به بخش نظرات نیز گسترش خواهد یافت و به آواتارهای هوش مصنوعی اجازه می‌دهد به نظرات روی پست‌ها و ریلزها پاسخ دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.