ناسا برای اولین بار ویدیوی 4K را از هواپیما به ایستگاه فضایی بین‌المللی پخش می‌کند

ناسا اخیراً با پخش ویدئوهای 4K از یک هواپیما به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) و با استفاده از ارتباطات لیزری یا نوری برای اولین بار به دستاوردی دست یافته است. این نقطه عطف توسط تیمی در مرکز تحقیقات گلن ناسا در کلیولند، به عنوان بخشی از آزمایش فناوری جدیدی که می‌تواند پوشش ویدئویی زنده از فضانوردان روی ماه را در طول ماموریت‌های آرتمیس فراهم کند، به دست آمد.

به طور سنتی، ناسا از امواج رادیویی برای ارتباطات فضایی استفاده می کرد. با این حال، ارتباطات لیزری که از نور مادون قرمز استفاده می کنند، می توانند داده ها را 10 تا 100 برابر سریعتر و کارآمدتر انتقال دهند. این نوآوری می تواند ویدیوی زنده و با کیفیت بالا از فضانوردان در ماه ارائه دهد.

برای این آزمایش، مهندسان گلن با همکاری آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی و برنامه تحقیقاتی نوآوری در کسب و کارهای کوچک ناسا، یک ترمینال لیزری قابل حمل را روی یک هواپیمای پیلاتوس PC-12 نصب کردند. این هواپیما بر فراز دریاچه ایری پرواز کرد و داده ها را به ایستگاه زمینی نوری در کلیولند ارسال کرد. از آنجا، داده ها از طریق یک شبکه مبتنی بر زمین به مرکز آزمایش شن های سفید ناسا در نیومکزیکو منتقل شدند. از آنجا، از طریق یک شبکه مبتنی بر زمین به مرکز آزمایش شن‌های سفید ناسا در لاس کروسس، نیومکزیکو فرستاده شد، جایی که دانشمندان از سیگنال‌های نور مادون قرمز برای ارسال داده‌ها استفاده کردند.

سیگنال‌ها 22000 مایل دورتر از زمین را طی کردند و به نمایش رله ارتباطات لیزری ناسا (LCRD) رسیدند، یک سکوی آزمایشی در مدار. سپس LCRD سیگنال‌ها را به محموله محموله ILLUMA-T (مودم و پایانه تقویت‌کننده کاربر یکپارچه LCRD LEO) که روی آزمایشگاه در حال چرخش نصب شده بود، ارسال کرد و سپس داده‌ها را به زمین ارسال کرد. ناسا توضیح داد که در طول آزمایش‌ها، شبکه‌های متحمل تاخیر با نرخ بالا (HDTN)، یک سیستم جدید توسعه‌یافته در گلن، به نفوذ بیشتر سیگنال در پوشش ابری کمک کرد.

در حالی که محموله ILLUMA-T دیگر در ایستگاه فضایی نصب نشده است، محققان تا پایان ماه جولای به آزمایش قابلیت‌های پخش ویدیوی 4K از هواپیمای PC-12 ادامه خواهند داد.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.