اپل در سال 2025 دو مدل آیفون را با مودم اختصاصی 5G خود جایگزین کوالکام می کند

اپل در حال آماده شدن برای معرفی مودم 5G خود است که چند سالی است در حال توسعه است و طبق ادعای یک تحلیلگر ممکن است در سال آینده عرضه شود. گمان می‌رود که شرکت فناوری کوپرتینویی فناوری کوالکام را که سال‌ها از آن استفاده کرده است کنار بگذارد و مودم 5G اختصاصی خود را که ممکن است با دو مدل آیفون در سال 2025 به عنوان بخشی از فرآیند پذیرش مرحله‌ای معرفی شود، در اولویت قرار دهد.

مدل های آیفون با مودم اپل

بر اساس مقاله ای در X (توئیتر سابق) توسط مینگ چی کو، تحلیلگر TF International Securities، اپل قصد دارد از مودم 5G اختصاصی خود فقط در دو مدل آیفون استفاده کند: آیفون SE 4 و آیفون 17 “فوق العاده باریک”. هر دو گوشی در سال 2025 عرضه خواهند شد.

به گفته این تحلیلگر، اپل سه ماهه اول 2025 را برای عرضه آیفون SE 4 هدف قرار داده است، در حالی که آیفون 17 “فوق العاده باریک” با نام iPhone 17 Slim می تواند در سه ماهه سوم سال 2025 معرفی شود. هر دو مدل آیفون آینده از Qualcomm- استفاده نخواهند کرد. به گفته این تحلیلگر، مودم 5G عرضه شده است. کو پیشنهاد کرد که با این حرکت، اپل قصد دارد به آرامی مودم های برون سپاری شده را کنار بگذارد و این شرکت برای استفاده از فناوری داخلی خود آماده می شود.

اوایل سال جاری، اپل قرارداد خود با کوالکام را تا سال 2026 تمدید کرد و بنا بر گزارش‌ها، توسعه مودم داخلی آن به تعویق افتاد. در آن زمان، کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، اظهار داشت که از رابطه با اپل خوشحال است. در حالی که گفته می شود آیفون SE 4 و آیفون 17 اسلیم از مودم 5G اختصاصی سازنده آیفون استفاده می کنند، مشخص نیست که آیا بقیه سری آیفون 17 که قرار است سال آینده نیز عرضه شوند، همچنان از فناوری سلولی کوالکام استفاده کنند یا خیر.

جف پو، تحلیلگر شرکت سرمایه‌گذاری Haitong International Securities، قبلاً ادعا کرده بود که مدل‌های آینده آیفون 16 همچنان از مودم‌های Qualcomm 5G استفاده خواهند کرد، اما تنها آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس ممکن است دارای آخرین مودم اسنپدراگون X75 باشند. گفته می‌شود که مدل‌های استاندارد همچنان به مودم X70 مجهز هستند که عملکردهای سلولی را در کل سری آیفون 15 تامین می‌کند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.