گوگل فوتو از مرز 10 میلیارد دانلود در Play Store عبور کرد

Google Photos به تازگی از یک نقطه عطف مهم مربوط به دانلودها در فروشگاه Play عبور کرده است. این برنامه پس از راه اندازی در سال 2025 به یک پلتفرم پرکاربرد تبدیل شده است و به عنوان یک برنامه گالری عکس در تلفن ها و تبلت های اندرویدی عمل می کند. این برنامه پشتیبان گیری مبتنی بر ابر را برای رسانه ها به همراه چندین ویژگی ویرایش عکس ارائه می دهد که برخی از آنها توسط هوش مصنوعی (AI) پشتیبانی می شوند.

Google Photos بیش از 10 میلیارد بار دانلود شده است

9 سال پس از راه اندازی، Google Photos از مرز 10 میلیارد دانلود عبور کرده است. از آنجایی که از قبل همراه با گوشی‌های اندرویدی عرضه می‌شود، مشخص نیست که آیا این رقم در تعداد کل دانلودها لحاظ می‌شود یا خیر. این اپلیکیشن قبلاً در سال 2020 از مرز 5 میلیارد عبور کرده بود.

در سال‌های اخیر، Google Photos به بهترین برنامه مدیریت عکس در دستگاه‌های اندرویدی تبدیل شده است. همچنین با اکثر گوشی های اندرویدی همراه است، به جز آنهایی که در چین راه اندازی شده اند. در حالی که سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) مانند سامسونگ و OnePlus گوشی های هوشمند خود را با یک برنامه گالری اختصاصی ارسال می کنند، Google Photos نیز به عنوان بخشی از مجموعه Google از پیش نصب شده است.

به لطف پیشرفت‌های اخیر این شرکت در هوش مصنوعی، گوگل چندین ویژگی هوش مصنوعی مولد را در برنامه Photos خود ادغام کرده است، که برخی از آنها توسط Gemini – خانواده مدل‌های زبانی بزرگ (LLM) آن پشتیبانی می‌شوند. یکی از قابل توجه ترین ویژگی های ویرایش هوش مصنوعی در برنامه ویرایشگر جادویی است که از هوش مصنوعی مولد برای انجام ویرایش های پیچیده عکس، مانند سوژه یا تغییر پس زمینه یا آسمان، با اقدامات ساده مبتنی بر ژست استفاده می کند.

اگرچه برخی از این گزینه‌ها انحصاری دستگاه‌های پیکسل هستند یا به عنوان بخشی از اشتراک Google One در دسترس هستند، برخی دیگر در همه تلفن‌های هوشمند اندروید قابل دسترسی هستند.

قابل ذکر است که Google Photos اولین برنامه این شرکت نیست که از 10 میلیارد دانلود عبور کرده است. برنامه‌هایی مانند Android Accessibility Suite، Gmail، Google Chrome، Google Drive، Google Maps، Google Play Services، Google Search، Speech Services by Google و YouTube همگی در گذشته از این مرز عبور کرده‌اند، اگرچه برخی از آنها برای دسترسی به ویژگی‌های Google اجباری هستند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.