به گفته کارشناسان، انسان ها از نظر عاطفی به هوش مصنوعی وابسته خواهند شد

ما در دنیای هوش مصنوعی زندگی می کنیم و از اینجا به بعد همه چیز شدیدتر می شود. ما شاهد تمرکز تمام شرکت های بزرگ فناوری در سراسر جهان بر روی هوش مصنوعی هستیم. اما چیزی که از دست می دهیم تاثیر آن بر ماست. قرار است چگونه کار کند؟

با شروع هوش مصنوعی، نحوه تعامل ما با هوش مصنوعی نیز به طور اساسی تغییر خواهد کرد. توبی والش پیش بینی کرده است که در آینده هوش مصنوعی صمیمی تر خواهد شد و مانند چیزی که امروز از آن استفاده می کنیم باقی نخواهد ماند.

والش در گفتگو با Tech Today گفت: “هوش مصنوعی سیستم عامل همه دستگاه های ما خواهد بود. همه چیز… زنگ های جلو، چراغ های ما… ماشین های ما، توسترهای ما. همه چیز در حال اتصال به اینترنت است.» اکنون، این ارتباط با هوش مصنوعی ترکیب خواهد شد. این توسط دستیاران هوش مصنوعی هدایت می شود که می توانند با ما صحبت کنند و نیازهای ما را پیدا کنند و پاسخ های شخصی ارائه دهند.
او همچنین به اشتراک گذاشت که در آینده ما بسیار به این دستیاران هوش مصنوعی وابسته خواهیم شد. او ادامه داد که می تواند شبیه فیلم «او» باشد. او گفت: «این یک رابطه صمیمی و کاملاً عمیق خواهد بود. می دانید، فیلم “او” در واقع، به نظر من، کاملاً پیش بینی کننده بود که قرار است چه شود.”

علاوه بر این، سایر کارشناسان نیز نگرانی هایی را در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی ممکن است بر آینده روانشناسی انسان تأثیر بگذارد، مطرح کرده اند. بسیاری استدلال می کنند که حتی اگر این یک نوآوری تکنولوژیکی بزرگ است و می تواند به ما کمک کند، پیامدهای اخلاقی و اجتماعی باید در نظر گرفته شود.

مطالعات زیادی در این زمینه باید انجام شود. نظر شما چیست، هوش مصنوعی چه تاثیری بر زندگی ما در آینده خواهد داشت؟

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.