گوگل در حال توسعه اندازه گیری گرمای بیش از حد برای گوشی های پیکسل است

بر اساس گزارشی، گوگل در حال توسعه یک اقدام جدید است که با مشکل گرمای بیش از حد گوشی های هوشمند پیکسل خود مقابله می کند. این ویژگی که “Adaptive Thermal” نام دارد، ظاهراً در حین حذف APK برنامه Device Health Services تلفن هوشمند مشاهده شد.

در حالی که گوشی‌های هوشمند امروزی با معیارهای ایمنی دما داخلی عرضه می‌شوند، گفته می‌شود که این ویژگی جدید یک اعلان پاپ‌آپ جدید را نشان می‌دهد و هر زمان که متوجه داغ شدن گوشی هوشمند پیکسل شود، سرویس اندازه‌گیری دما را راه‌اندازی می‌کند.

حرارت تطبیقی ​​در تلفن‌های هوشمند Pixel

در گزارشی، Android Authority با همکاری میشال رحمان، مشاور اطلاعاتی درباره این ویژگی جدید که گفته می‌شود گوگل در حال توسعه آن است، فاش کرد. چندین رشته مرتبط با این ویژگی در حین حذف APK نسخه 1.27 برنامه خدمات سلامت دستگاه Pixel مشاهده شد.

گفته می‌شود هنگامی که تلفن هوشمند فعال می‌شود، با رسیدن دمای باتری به 49 درجه سانتی‌گراد، هشدار «پیش اضطراری» را ایجاد می‌کند. سپس ممکن است یک اعلان ظاهر شود که “تلفن باید خنک شود”. همچنین توصیه می شود به کاربر اطلاع داده شود که ممکن است “عملکرد کندتر” را در پیکسل خود تجربه کند.

طبق این گزارش، برای رفع آن، آنها باید سعی کنند از نور مستقیم خورشید اجتناب کنند یا هر برنامه ای که باتری مصرف می کند را ببندند.

همچنین گفته می‌شود که گزینه See care step جدید ظاهر می‌شود که به کاربران اجازه می‌دهد از مراحل انجام شده توسط سیستم عامل پیکسل برای اطمینان از ایمنی آن مطلع شوند. همچنین گزارش شده است که این گزینه نکاتی را برای خنک کردن دستگاه ارائه می دهد، مانند نگه داشتن آن در مکانی باز با جریان هوای بهتر، بستن برنامه های پر مصرف باتری و اجتناب از استفاده در زیر نور مستقیم خورشید.

در حال حاضر، دستگاه‌های پیکسل، مانند سایر گوشی‌های هوشمند، اقدامات متعددی برای مقابله با گرمای بیش از حد دارند. هنگامی که گوشی هوشمند گرم می شود، CPU دریچه گاز می گیرد و عملکرد را قربانی محافظت از گوشی می کند. علاوه بر این، دستگاه همچنین می تواند به طور خودکار چندین ویژگی مانند فلاش LED، دوربین، اتصال 5G و حتی کاهش سرعت شارژ را خاموش کند. این مراحل برای اطمینان از اینکه در چنین شرایطی آسیبی به دستگاه وارد نمی شود انجام می شود.

همچنین گزارش شده است که ویژگی Adaptive Thermal دمای گوشی هوشمند پیکسل را هر پنج دقیقه به صورت خودکار اندازه گیری می کند. اگر دمای آن به بالای 52 درجه سانتیگراد برسد، ظاهراً دستگاه وارد حالت “اضطراری” می شود.

هنگامی که از آستانه 55 درجه سانتیگراد عبور کرد، ممکن است یک هشدار 30 ثانیه ای را تغییر دهد و پس از آن ممکن است گوشی خاموش شود.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.