منوی نوار وظیفه برخی برنامه ها در ویندوز 10 KB5039211 خراب است

مایکروسافت تأیید کرده است که از مشکل جدیدی آگاه است که می تواند منوی کلیک راست برنامه های پین شده به نوار وظیفه را خراب کند. این باگ تمامی به‌روزرسانی‌های اخیر ویندوز 10 را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از جمله ویندوز 10 KB5039211 (وصله امنیتی ژوئن)، KB5037849 (وصله اختیاری مه)، KB5037768 (وصله امنیتی ماه مه) و KB5036979 (وصله اختیاری آوریل).

همانطور که می دانید، ویندوز 10 دارای ویژگی لیست پرش است، که منویی است که با کلیک راست روی برنامه های پین شده به نوار وظیفه ظاهر می شود. همچنین زمانی که روی برنامه ها در منوی Start کلیک راست می کنید ظاهر می شود.

لیست پرش به شما امکان می دهد به سرعت به برخی از ویژگی ها دسترسی داشته باشید. به عنوان مثال، هنگامی که WhatsApp به نوار وظیفه پین ​​می شود، می توانید برای شروع مکالمه یا تماس جدید، روی نماد کلیک راست کنید.

متأسفانه، همانطور که برخی از کاربران قبلاً گفته بودند، لیست پرش نوار وظیفه ویندوز 10 شکسته شده است و در عوض منوی «باز کردن با…» را فعال می کند.

مشکلات KB5039211 - چیکاو

سمت چپ رفتار نرمال/مورد انتظار نوار وظیفه را نشان می دهد. سمت راست منوی “باز کردن با” را نشان می دهد که به درستی راه اندازی نشده است.

Microsoft Teams و Outlook (جدید) نیز تحت تأثیر قرار می گیرند. اگر Teams یا Outlook را به نوار وظیفه پین ​​کرده‌اید و برای دسترسی به ویژگی‌هایی مانند «وضعیت، خروج، تماس و غیره» روی میانبرها کلیک راست کنید، ممکن است به جای آن کادر گفتگوی «باز کردن با» را ببینید.

کادر محاوره‌ای «باز کردن با» معمولاً زمانی ظاهر می‌شود که روی برنامه‌ها روی دسک‌تاپ کلیک راست می‌کنید و گزینه «باز کردن با» را انتخاب می‌کنید. با این حال، یک اشکال به طور تصادفی منوی “Open with” را فعال می کند.

مایکروسافت لیست کامل برنامه‌های آسیب‌دیده را در اختیار ما قرار نمی‌دهد، اما ممکن است هنگام کلیک راست روی میان‌برهای Microsoft Teams، Outlook جدید برای Windows، و Snip & Sketch با این مشکلات مواجه شوید.

کاربران مشکلات صوتی در ویندوز 10 KB5039211 را گزارش می کنند

در پست‌های جدید در Feedback Hub، برخی از کاربران پس از نصب ویندوز 10 KB5039211، مشکلات درایورهای صوتی Realtek را علامت‌گذاری کردند.

اگر تحت تأثیر قرار گرفته اید، ممکن است هشداری ببینید که نشان می دهد هیچ بلندگو یا هدفونی به برق وصل نیست. این هشدار مستقیماً در نوار وظیفه نشان داده می شود.

در برخی موارد، ممکن است درایور صوتی را در مدیریت دستگاه نبینید.

کاربر دیگری مشکلات جدی تری از جمله صفحه آبی مرگ و مشکلات فایل سیستم ویندوز (winload.efi) را علامت گذاری کرد.

مایکروسافت هنوز گزارش های مربوط به مشکلات صوتی را تایید نکرده است، اما غول فناوری در حال بررسی مشکلات نوار وظیفه است.

منبع windowslatest
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.