نوکیا با موفقیت «اولین تماس صوتی و تصویری جهان» را با استفاده از صدای فضایی سه بعدی آزمایش کرد

در میان هیاهوها و هیاهوی WWDC اپل، نوکیا در فناوری مخابرات نیز گامی رو به جلو برداشت. و راهگشا است. این غول فناوری “اولین تماس صوتی و تصویری در جهان” را با استفاده از صدای فضایی سه بعدی با موفقیت آزمایش کرد. بیایید در مورد آن بیشتر بدانیم.

بر اساس گزارش The Verge، نوکیا با استفاده از کدک 3GPP Immersive Video and Audio Services (IVAS) روی یک شبکه تلفن همراه به این موفقیت دست یافت. با این کدک IVAS، تماس‌گیرندگان می‌توانند یک محیط صوتی پویا در زمان واقعی را تجربه کنند. این یک تجربه تماس واقعاً پیشرفته را ارائه می دهد.

چه تفاوتی با روش های سنتی دارد؟

بنابراین روش سنتی ما امکان برقراری تماس های تلفنی را به صورت تک صدایی می دهد. این بدان معناست که این تماس ها به یک کانال محدود می شوند. اکنون، صدای فضایی اجازه می دهد تا صدا از طریق کانال های متعدد ارائه شود. بنابراین تماس گیرندگان می توانند صدا را از جهات مختلف درک کنند.

اگر به آن فکر کنیم، صدای فضایی مفهوم جدیدی نیست. مدتی است که از آن در دستگاه های شنود استفاده می کنیم. پس چرا تلاش نوکیا اینقدر خاص است؟ خوب، این تمرین تلاش نوکیا برای دموکراتیک کردن این تجربه و ارائه آن به کاربران بسیار بیشتری بود تا بتوانند از صدای فضایی از طریق کدک IVAS استفاده کنند.

جنی لوکاندر، رئیس نوکیا، در مورد همین موضوع گفت: این آزمایش نشان می‌دهد که چگونه می‌توان این فناوری را در ارتقاء آینده 5G، یعنی 5G Advanced ادغام کرد. او حتی گفت که زمانی که ارائه دهندگان شبکه، سازندگان چیپ ست و سازندگان گوشی قادر به استفاده از صدای فضایی در محصولات خود باشند، می تواند در آینده استاندارد شود.

چه مدت طول می کشد تا این فناوری به جریان اصلی تبدیل شود؟

به گفته کارشناسان، هنوز زمان زیادی تا استفاده گسترده از این فناوری وجود دارد. اما با این حال، این به خودی خود یک پیشرفت بزرگ است.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.