مرورهای هوش مصنوعی Google اکنون فقط برای 15 درصد از جستارهای جستجو شده نشان داده می شود

گوگل اخیراً پس از اینکه ظاهراً شروع به نشان دادن پاسخ‌های نادرست و غیرمفید برای سؤالات جستجو شده کرد، بیانیه ای منتشر کرد و مدعی شد که برای رفع این مشکلات تلاش می کند.

اکنون، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که نمایان شدن AI Overviews به شدت کاهش یافته است و فقط برای 15 درصد از جستجوهای جستجو شده ظاهر می‌شود. علاوه بر این، اغلب اوقات، ویژگی هوش مصنوعی ظاهراً فقط در قالب کوتاه ظاهر می شود.

نمای کلی هوش مصنوعی گوگل شاهد افت شدید در دید است

طبق گزارش پلتفرم سئوی سازمانی BrightEdge، کاهش ظاهر AI Overviews در نتایج جستجوی گوگل از اواسط آوریل آغاز شد.

در حال حاضر، گفته می شود که ویژگی هوش مصنوعی تنها برای 15 درصد از پرس و جوها نشان داده می شود. علاوه بر کاهش ظاهر، همچنین در این گزارش مشخص شد که اکثر پاسخ‌های دسته‌بندی‌شده با هوش مصنوعی در قالبی کوتاه نشان داده می‌شوند که در آن یک نمای جمع‌شده از پاسخ قابل مشاهده است.

کاهش دید در مقایسه با ظاهر پیش از انتشار این ویژگی برجسته‌تر می‌شود. بر اساس گزارش، قبل از راه‌اندازی رسمی در رویداد Google I/O، AI Overview، که در آن زمان به عنوان Search Generated Experience (SGE) شناخته می‌شد و یک ویژگی انتخابی بود، در 84 درصد جستجوهای جستجو شده ظاهر شد. اعتقاد بر این است که یکی از دلایل احتمالی کاهش دید، مشکلات اخیر با ویژگی هوش مصنوعی است.

بررسی اجمالی هوش مصنوعی گوگل به دلیل توهم با انتقاد مواجه شد

گوگل در اوایل ماه مه، AI Overviews را در ایالات متحده برای همه کاربران راه اندازی کرد و کمی بعد، برخی از کاربران شروع به گزارش پاسخ های نادرست و عجیب به برخی از پرس و جوها کردند.

به عنوان مثال، یکی از کاربران X (که قبلاً توییتر نامیده می شد) تصاویری را ارسال کرد که در آن هنگام جستجوی «پنیر به پیتزا نمی چسبد»، هوش مصنوعی پیشنهاد کرد از چسب غیر سمی برای سس استفاده شود. در روزهای بعد، بسیاری از کاربران مشکلات مشابهی با این ویژگی پیدا کردند.

هفته گذشته، غول فناوری به این انتقادات پاسخ داد و ادعا کرد که “به سرعت برای رسیدگی به این مسائل، یا از طریق بهبود الگوریتم‌های ما یا از طریق فرآیندهای ایجاد شده برای حذف پاسخ‌هایی که با سیاست‌های ما مطابقت ندارند، کار می‌کند.”

یک گزارش جداگانه همچنین ادعا کرد که گوگل به صورت دستی مرورهای هوش مصنوعی را برای جستجوهای وب خاموش می کند.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.