کوالکام علاقه مند به پردازش 2 نانومتری سامسونگ برای اسنپدراگون 8 نسل 5 است

در چند سال گذشته، کوالکام به خاطر ساخت تراشه های اسنپدراگون رده بالای خود، از Foundry سامسونگ دور شده است. با این حال، این شرکت مشتاق به همکاری مجدد با Samsung Foundry برای تراشه های آینده است، مانند Snapdragon 8 Gen 5، که احتمالاً در سال 2025 عرضه خواهد شد.

مدیرعامل کوالکام مشتاق استفاده از Samsung Foundry برای تراشه های اسنپدراگون آینده است

بر اساس گزارش Business Korea، مدیرعامل کوالکام، کریستیانو آمون، به طور جدی در حال بررسی همکاری با Samsung Foundry برای تولید تراشه است. در یک جلسه توجیهی رسانه ای که در هتل W در تایپه، تایوان برگزار شد، آمون گفت که در حال بررسی روش منبع دوگانه برای تراشه های پرچمدار آینده اسنپدراگون است. این رویداد در تاریخ 4 ژوئن 2024 برگزار شد.

منبع یابی دوگانه به دریافت همزمان محصولات (یا تولید) از دو منبع اشاره دارد. در این مورد، کوالکام به استفاده از خدمات تولید تراشه های نیمه هادی سامسونگ Foundry و TSMC اشاره می کند.

طبق گزارش‌ها، آمون گفت: «تمرکز فعلی باید روی تولید ریخته‌گری در TSMC باشد، اما احتمالاً برای اینکه یک شرکت هر دو جنبه را مدیریت کند، به تلاش قابل توجهی نیاز دارد.» به نظر می رسد او علاقه مند به همکاری با TSMC و Samsung Electronics است و از رویکرد منبع دوگانه پشتیبانی می کند.

مقایسه عملکرد Exynos 2400 و Snapdragon 8 Gen 3 را در ویدیوی زیر مشاهده کنید. Exynos 2400 از فرآیند 4 نانومتری Samsung Foundry استفاده می کند، در حالی که Snapdragon 8 Gen 4 از گره پردازش 4 نانومتری TSMC استفاده می کند.

اسنپدراگون 8 نسل 5 می تواند از فرآیند 2 نانومتری Samsung Foundry استفاده کند

اسنپدراگون 888 با استفاده از فرآیند 5 نانومتری Samsung Foundry ساخته شده است، در حالی که Snapdragon 8 Gen 1 با استفاده از فرآیند 4 نانومتری سامسونگ ساخته شده است. هر دو تراشه مشکل گرمای بیش از حد و بازده انرژی داشتند. از این رو، کوالکام به فرآیندهای 4 نانومتری TSMC برای Snapdragon 8+ Gen 1، Snapdragon 8 Gen 2 و Snapdragon 8 Gen 3 روی آورد.

انتظار می‌رود اسنپدراگون 8 نسل 4، که دارای هسته‌های پردازشی سفارشی Oryon کوالکام است، از فرآیند 3 نانومتری TSMC استفاده کند. پیش از این، انتظار می رفت که کوالکام برخی از این تراشه های ساخته شده توسط فرآیند 3 نانومتری Samsung Foundry را دریافت کند. با این حال، در حال حاضر بعید به نظر می رسد.

بر اساس برخی گزارش‌ها، اگر Samsung Foundry بازدهی کافی (درصدی از تمام تراشه‌های تولید شده که تست کیفیت را پشت سر گذاشته‌اند) برای گره فرآیند 2nn خود دریافت کند، می‌تواند از Qualcomm برای اسنپدراگون 8 نسل 5 سفارش‌هایی دریافت کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.