ویندوز 11 ویژگی های قدیمی بیشتر، از جمله Driver Verifier GUI و psr.exe را حذف می کند

مایکروسافت در حال از بین بردن چندین ویژگی و سرویس قدیمی در نسخه بعدی ویندوز 11 است و این لیست بسیار بزرگ است. این شامل نام‌های بزرگی مانند WordPad، Steps Recorder (psr.exe) و Windows Driver Verifier GUI است. مایکروسافت بی سر و صدا تایید کرده است که رابط کاربری گرافیکی تأیید کننده راننده (verifiergui.exe) را نیز از بین می برد، اما از طریق خط فرمان در دسترس خواهد بود.

در به‌روزرسانی سند پشتیبانی، مایکروسافت تأیید کرد که رابط کاربری گرافیکی (verifiergui.exe) را در نسخه بعدی ویندوز حذف خواهد کرد. مشخص نیست که آیا رابط کاربری برای دسترسی به Driver Verify با ویندوز 11 24H2 از بین می‌رود یا خیر، اما فکر نمی‌کنم اینطور باشد زیرا این برنامه هنوز در نسخه‌های پیش‌نمایش نزدیک به نهایی وجود دارد.

همچنان می‌توانید از ویژگی تأییدکننده راننده از طریق خط فرمان استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید که درک نحو دستور برای همه آسان نیست.

رابط کاربری گرافیکی تأیید کننده درایور در ویندوز 11 - چیکاو

همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، رابط کاربری گرافیکی چندین ویژگی پیشرفته مانند ایجاد تنظیمات استاندارد، تنظیمات سفارشی برای توسعه دهندگان، حذف تنظیمات موجود، نمایش تنظیمات فعلی و نمایش اطلاعات در مورد درایورهای تایید شده را ارائه می دهد.

هنگامی که رابط کاربری گرافیکی تأییدکننده درایور در به‌روزرسانی بعدی ویندوز حذف می‌شود، باید از دستورات خط فرمان مانند verfier /standard برای ایجاد تنظیمات استاندارد و تأیید / reset برای حذف تنظیمات استفاده کنید.

Windows Driver Verifier یک ابزار اصلی نیست. احتمالاً هرگز از این برنامه استفاده نکرده‌اید، اما در گذشته، مردم برای بازنشانی تنظیمات درایور و وصله خطاهای Blue Screen of Death هنگام اجرای بازی‌هایی مانند Fortnite، به برنامه تأییدکننده راننده اعتماد می‌کردند.

ویژگی‌های قدیمی دیگر از بین می‌روند: psr.exe (ضبط‌کننده مراحل)، Defender Application Guard برای Edge

Driver Verifier GUI تنها ویژگی نیست که امسال مستهلک شده است.

مایکروسافت در حال از بین بردن چندین ابزار، از جمله ضبط مراحل ویندوز 7 است که به شما امکان ضبط صفحه را می دهد. در حالی که این برنامه در ابتدا برای اهداف عیب یابی توسعه یافته بود، مردم از Steps Recorder به عنوان یک ابزار ضبط صفحه نمایش سبک وزن در ویندوز استفاده می کردند.

بنر حذف مراحل ضبط همانطور که در تصویر بالا می بینید، Windows 11 24H2 برنامه Steps Recorder را حذف کرده و از همه می خواهد تا جایگزین هایی مانند برنامه وب Clipchamp و ابزار Snipping را که شامل یک ضبط کننده صفحه داخلی است، بررسی کنند.

به طور مشابه، ویندوز 11 24H2 نیز WordPad را حذف می کند و همه را به استفاده از NotePad یا MS Word تشویق می کند.

در اینجا لیست کامل برنامه ها و خدمات مستهلک شده در شش ماه گذشته آمده است:

  • NTLM: تمام نسخه‌های NTLM منسوخ شده‌اند. به جای آن از Negotiate استفاده کنید که به طور پیش فرض روی Kerberos است و به NTLM باز می گردد. (ژوئن 2024).
  • API های NPLogonNotify و NPPasswordChangeNotify: به دلایل امنیتی به طور پیش فرض در ویندوز 11، نسخه 24H2 غیرفعال است. ممکن است بعدا حذف شود. (مارس 2024).
  • گواهی‌های احراز هویت سرور NLS با کلیدهای RSA < 2048 بیت**: منسوخ شده است. کلیدهای RSA باید 2048 بیت یا بیشتر برای احراز هویت سرور TLS باشند. (مارس 2024)
  • Test Base برای Microsoft 365: سرویس ابری Azure منسوخ شده برای آزمایش برنامه. پس از غیرفعال شدن بازنشسته و غیر قابل استفاده می شود. (مارس 2024)
  • Windows Mixed Reality: در ویندوز 11 نسخه 24H2 منسوخ و حذف شده است. تا نوامبر 2026 با Steam کار می کند. هولولنز را تحت تأثیر قرار نمی دهد. (دسامبر 2023)
  • Microsoft Defender Application Guard برای Edge: منسوخ شده و دیگر به روز نمی شود. بدون مهاجرت به Edgemanifest V3. بر افزونه های کروم و فایرفاکس تأثیر می گذارد. (دسامبر 2023)
  • حالت کنسول قدیمی: منسوخ شده و به روز نمی شود. در صورت نیاز به عنوان یک ویژگی اختیاری در دسترس است. (دسامبر 2023)
  • Windows Speech Recognition: منسوخ شده و با Speech Access جایگزین شده و از پنج زبان انگلیسی پشتیبانی می کند. (تاریخ مشخص نشده)

مایکروسافت برنامه ای برای انتشار این برنامه های بازنشسته در فروشگاه ویندوز ندارد، بنابراین برای ادامه استفاده از آنها در ویندوز 11 باید به صورت دستی یک نسخه از برنامه های قدیمی (از جمله فایل های اجرایی آنها) را ذخیره کنید.

منبع windowslatest
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.