ویندوز 10 کاربران را با بنرهای تمام صفحه پایان عمر و ویندوز 11 آزار می دهد

مایکروسافت اکنون در حال پخش دو بنر تمام صفحه پاپ آپ است که به همه، از جمله آنهایی که رایانه های شخصی پشتیبانی شده و پشتیبانی نشده دارند، یادآوری می کند که به ویندوز 11 ارتقا دهند.

ویندوز 10 که در سال 2015 منتشر شد، همچنان با نزدیک به 70 درصد از سهم بازار ویندوز را تحت سلطه خود دارد. این ویندوز بسیار محبوب تر از ویندوز 11 است که در سال 2021 یعنی نزدیک به سه سال پیش منتشر شد. مایکروسافت تأیید کرده است که قصد دارد پشتیبانی از ویندوز 10 را در 14 اکتبر 2025 پایان دهد و بر توسعه ویندوز 11 تمرکز کند.

اگرچه سهم بازار ویندوز 11 در چند ماه گذشته نسبتاً بدون تغییر باقی مانده است، مایکروسافت قصد دارد کاربران بیشتری را با یادآوری تمام صفحه متقاعد کند. متوجه شدم که رویکرد مایکروسافت نسبت به مشتریان برای سخت افزار پشتیبانی نشده و پشتیبانی نشده متفاوت است.

بنر پایان پشتیبانی ویندوز 10 - چیکاو

در آزمایش‌های ما، Windows Latest مشاهده کرد که بنر روی رایانه‌ای که پشتیبانی نمی‌شود، هشدار می‌دهد که رایانه به‌روزرسانی‌ها را دریافت نمی‌کند و واجد شرایط ارتقا نیست.

من پس از نصب به‌روزرسانی‌های می 2024 ویندوز 10، پاپ‌آپ جدید «یک سفر جدید با ویندوز» را دریافت کردم، بنابراین ممکن است این هشدارهای تمام صفحه با به‌روزرسانی‌های امنیتی اجباری همراه شوند. به احتمال زیاد افراد بیشتری هنگام نصب وصله امنیتی ژوئن 2024 که قرار است در 11 ژوئن منتشر شود، هشدار را مشاهده کنند.

“یک سفر جدید با ویندوز” مایکروسافت در یک پاپ آپ جدید به کاربران هشدار می دهد. این پیام از شما برای اینکه یک کاربر وفادار ویندوز 10 هستید تشکر می کند و به شما اطلاع می دهد که پشتیبانی از ویندوز 10 به زودی پایان می یابد. با این حال، رایانه شما تا 14 اکتبر 2025 همچنان به‌روزرسانی‌ها را دریافت می‌کند

همچنین اشاره می‌کند که رایانه شما واجد شرایط ارتقاء به ویندوز 11 نیست. دکمه‌هایی با برچسب‌های «Learn about end of support»، «Remind me later» و «بیشتر بدانید» وجود دارد. سند پشتیبانی مرتبط این دو سیستم عامل را با هم مقایسه می کند و شما را تشویق می کند که به ویندوز 11 ارتقا دهید.

مایکروسافت یک بنر تمام صفحه متفاوت در ویندوز 10 اجرا می کند

از سوی دیگر، اگر یک رایانه شخصی پشتیبانی می‌کنید، از شما خواسته می‌شود با برنامه‌ریزی به‌روزرسانی به ویندوز 11 ارتقا دهید.

وقت آن است که رایانه شخصی خود را ارتقا دهید - چیکاو

همانطور که در اسکرین شات بنر بالا مشاهده شده توسط Windows Latest نشان داده شده است، هشدار مایکروسافت برای رایانه های شخصی پشتیبانی شده به شما یادآوری می کند که قبل از پایان پشتیبانی، رایانه خود را ارتقا دهید.

مایکروسافت هشدار می دهد: «زمان آن رسیده است که رایانه شخصی خود را قبل از پایان پشتیبانی ارتقا دهید. «پایان پشتیبانی برای ویندوز در 14 اکتبر 2025 می رسد. این بدان معناست که دسکتاپ شما پس از آن تاریخ پشتیبانی فنی یا به روز رسانی های امنیتی را دریافت نخواهد کرد. این شرکت خاطرنشان کرد که ویندوز 11 را دریافت کنید تا به‌روز بمانید، و گزینه‌ای را برای «دریافت آن» یا «زمان‌بندی آن» به شما پیشنهاد کرد.

مایکروسافت ویندوز 11 را برای رایانه شخصی توصیه می کند - چیکاو

اگر روی “Keep Windows 10” کلیک کنید، مایکروسافت دوباره سعی می کند با چهار بنر اضافی شما را متقاعد کند. برای ادامه استفاده از ویندوز 10 می‌توانید روی «عدم ارتقا» کلیک کنید، اما به یاد داشته باشید که پاپ‌آپ ظرف چند هفته دوباره ظاهر می‌شود. اگر همچنان از ویندوز 10 استفاده می کنید، کمتر از شانزده ماه فرصت دارید تا به ویندوز 11 ارتقا دهید.

مقامات مایکروسافت به Windows Latest گفتند که قیمت به‌روزرسانی‌های امنیتی پیشرفته ویندوز 10 را در اواخر امسال برای مصرف‌کنندگان منتشر خواهد کرد. طبق گفته مایکروسافت، یک مجوز ESU برای مشاغل برای هر دستگاه ۶۱ دلار به مدت یک سال هزینه دارد. با این حال، قیمت هر سال متوالی تا سه سال دو برابر می شود.

شما کمتر از شانزده ماه فرصت دارید که بین ویندوز 10 بدون به روز رسانی، به روز رسانی پولی یا ویندوز 11 یکی را انتخاب کنید.

شما چطور؟ آیا روی ویندوز 10 می مانید یا به ویندوز 11 ارتقا می دهید؟

منبع windowslatest
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.