آیا ساعت های طرح اپل واچ ارزش خرید دارد؟

اپل واچ‌ها هم مانند دیگر محصولات اپل از قیمت بالایی نسبت به محصولات دیگر برندها برخوردارند. این روزها در بازار ساعت های طرح اپل واچ را که با قیمت‌های بسیار پایین‌تری به فروش می‌رسند زیاد می‌بینیم. ساعت‌هایی که به ادعای سازندگانشان از نظر نمایشگر، کیفیت و شکل ظاهری هیچ تفاوتی با اپل واچ اورجینال ندارند. اما آیا ساعت های طرح اپل واچ ارزش خرید دارد؟ این سوالی است که احتمالا طرفداران ساعت‌های اپل که ترجیح می‌دهند هزینه‌ی کمتری را برای خرید ساعت هوشمند بپردازند از خود می‌پرسند.

مشخصات ساعت های هوشمند طرح اپل واچ

برای پی بردن به ارزش خرید ساعت طرح اپل واچ، لازم است که مشخصات آن‌ها را بشناسیم. تناقض جالبی که درباره‌ی این ساعت‌ها وجود دارد، این است که آن‌ها با سیستم عامل اندروید کار می‌کنند؛ البته قابلیت سازگاری با گوشی‌ها و گجت‌های اپل را هم دارند.

در نگاه اول به این ساعت‌ها، دقیقا مثل این است که اپل واچ هستند و می‌شود گفت که تقریبا با اپل واچ مو نمی‌زنند. اما خیلی از ویژگی‌هایی که منتهی به قیمت بالای اپل واچ شده در این ساعت‌ها دیده نمی‌شود.

ساعت های طرح اپل واچ هم مانند اپل واچ به سنسورهای سلامتی مجهز هستند که وضعیت سلامتی شما را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنند. از این سنسورها می‌توانیم به حسگر سطح اکسیژن خون، فشارسنج، قطب نما، گام شمار و تعدادی سنسور دیگر اشاره کرد. همچنین، این ساعت‌ها مودهای ورزشی مختلفی دارند و به این ترتیب، تبدیل به ساعتی مناسب برای ورزشکاران می‌شوند.

ساعت های طرح اپل واچ در سری‌های مختلفی ساخته می‌شوند. به این معنا که برخی از آن‌ها مشابه اپل واچ اولترا، برخی مشابه سری ۸ و برخی مشابه سری ۷ هستند که هر کدام به ویژگی‌هایی مجهز شده‌اند که شبیه اپل واچ مدنظر شوند.

ساعت‌های اپل قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث دارند. همچنین می‌توانید از طریق آن‌ها پیامک ارسال کنید و یا اعلان‌های اپلیکیشن‌های مختلف را مشاهده کنید. همچنین، از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند. خیلی از ساعت های طرح اپل واچ نیز این قابلیت را دارند و اجازه می‌دهند که شما بتوانید از طریق گوشی تماس بگیرید.

بعضی از برندهای سازنده‌ی ساعت طرح اپل واچ، پا را یک گام فراتر گذاشته‌اند و در کنار ساعت‌، یک هندزفری بی‌سیم دقیقا مشابه ایرپاد اپل نیز عرضه می‌کنند.

تنوع ظاهری این ساعت‌ها از نظر بند و رنگ، آن‌ها را به گزینه‌های مناسبی برای سلایق گوناگون کرده و در موقعیت‌های مختلفی می‌توانید سراغ آن‌ها بروید.

قیمت این ساعت‌ها، اصلا قابل مقایسه با ساعت اصل اپل نیست و در قیمت‌های بسیار پایین‌تری به فروش می‌رسند.

مقایسه ساعت طرح اپل واچ با دیگر ساعت‌های هوشمند

اگر قصد خرید ساعت هوشمند را دارید و می خواهید ساعت های طرح ساعت اپل را انتخاب کنید بهتر است قبل از خرید چند نکته مهم در مورد آنها را بدانید:

مهم ترین تفاوت این ساعت ها با دیگر اسمارت واچ ها در قیمت آنها است. قیمت ساعت های طرح اپل واچ بسیار پایین تر از اپل واچ و یا دیگر ساعت های هوشمند اندرویدی است.

از نظر لوازم جانبی، برای ساعت‌های باکیفیتی که متعلق به برندهای دیگر هستند، می‌توانید لوازم جانبی تهیه کنید؛ اما بعید است بتوانید اکسسوری خاصی برای ساعت طرح اپل واچ پیدا کنید.  تعدادی از ساعت های طرح اپل واچ به گونه ای طراحی شده اند که بند آنها قابل تعویض نیست.

از نظر نمایشگر، ساعت‌های برندهای دیگر به نمایشگرهای بهتر با رزولوشن و میزان روشنایی بهتری مجهز هستند که از لایه‌های محافظ ضدخش هم برخوردار هستند و کیفیت بهتری را برای کاربر رقم می‌زنند. در واقع ساعت طرح اپل واچ صفحه نمایش خیلی با کیفیتی ندارد و در برابر ضربه و خط و خش هم مقاومت بالایی نخواهد داشت.

سرعت اجرای برنامه در ساعت های طرح اپل واچ مانند دیگر ساعت های هوشمند نیست و برخی اوقات شاهد لگ و تاخیر در اجرای برنامه در آنها هستید.

در برخی مدل های این ساعت ها امکان نصب برنامه وجود ندارد، پس اگر به دنبال استفاده از برنامه خاصی در ساعت هوشمند خود هستید، دقت کنید که ساعت طرح اپل واچ مورد نظر شما قابلیت نصب برنامه مانند دیگر ساعت های هوشمند را داشته باشد.

در ساعت های طرح اپل واچ سنسورهایی مانند دیگر سنسورهای موجود در اسمارت واچ ها تعبیه شده است اما باید بدانید که دقت سنسور این ساعت ها به هیچ وجه به اندازه دقت ساعت های اورجینال نیست.

از نظر باتری اگر ساعت‌های طرح اپل واچ و ساعت‌های دیگر را مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که باتری های ساعت‌هایی که از برندهای باکیفیت هستند، از باتری‌های مرغوب‌تری استفاده می‌کنند که ماندگاری بالاتری هم دارد.

جمع بندی

ساعت‌های هوشمندی که با طرح اپل واچ تولید می‌شوند، علی‌رغم شباهت خیلی زیادی که با اپل واچ اصل دارند، نمی‌توانیم همان کیفیت را انتظار داشته باشیم. در صورتی که تمایل به هزینه‌ی بالا و خرید ساعت اپل اصل را ندارید، بد نیست سراغ ساعت‌هایی از برندهای دیگر بروید که آن‌ها هم از کیفیت ساخت خوبی برخوردار هستند و با این که شباهتی به اپل واچ ندارند، اما عملکرد فوق‌العاده ای دارند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.