اگر در روبیکا گزارش دهیم چه می شود؟
در صورتی که در روبیکا گزارش هرزنامه دهید، تیم پشتیبانی روبیکا این گزارش را مورد بررسی قرار می دهد. اگر این گزارش معتبر باشد و شامل محتوای هرزنامه باشد، روبیکا اقدام به حذف آن محتوا می کند. همچنین در صورت تکراری شدن، به این مورد رسیدگی خواهد کرد. اما در صورتی که گزارش شما نا معتبر باشد و محتوایی به صورت هرزنامه در آن وجود نداشته باشد، گزارش شما به عنوان گزارش نادرست در نظر گرفته می شود.
گزارش دادن در روبیکا چه مزایا و عواقبی دارد؟
گزارش دادن در روبیکا، میتواند مزایا و معایب متعددی داشته باشد که به شرح زیر میباشد:
مزایا
1- کمک به بهبود امنیت شبکه:
گزارش دادن در روبیکا میتواند کمک کننده به بهبود امنیت شبکه باشد، زیرا این کار برای شناسایی و ردیابی مشکلات امنیتی و حملات مخرب مفید است.
2- حفظ تعامل دوطرفه بین کاربران:
با گزارش دادن به مدیران سامانه در مورد هرزنامه و سایر مشکلات ممکن است کاربران دیگری که تحت تاثیر این مشکلات هستند، از تعامل دوطرفه با شما بهتر مطلع شوند.
3- حمایت از قوانین و مقررات:
ارسال هرزنامه در بسیاری از کشورها، با قوانینی همراه است و گزارش دادن در مورد این موضوع میتواند به حفظ قانون کمک کند.
4- افزایش رضایت مشتری:
ارسال هرزنامه میتواند برای مشتریانی که دریافت میکنند، مزاحم و ناخواسته باشد، بنابراین گزارش دادن در مورد این مشکل به کاربران، احساس رضایت و اطمینان بیشتری را از سامانه میدهد.
عواقب
1- قطع دسترسی:
در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات سامانه، ممکن است اقدام به قطع دسترسی کاربر به سامانه شود.
2- تحقیقات قضایی:
در صورتی که اقدام به ارسال هرزنامه با قوانین و مقررات سامانه و کشور مغایرت داشته باشد، ممکن است این اقدام به تحقیقات قضایی و جرایمی منجر شود.
3- خسارت مالی:
در صورت ارسال هرزنامه به مشتریان، ممکن است خسارت مالی به آنان وارد شود و کاربران ممکن است مطالبات قانونی خود را در قبال این خسارت ها اعمال کنند.
4- افت اعتبار:
در صورتی که هرزنامهها با تکرار زیاد ارسال شوند، اعتبار کاربر و سامانه ممکن است در نظر مشتریان و افراد دیگر کاهش یابد.
میخوام کسی رو فیلتر کنم
خیلییییییی
اعدامش میکنن😐😂😂
من نفهمیده گزارش یکیو دادم عذاب وجدان گرفتم،??????
من بهترین دوستم رو الکی گزارش کردم چون منو اذیت کرد? ولی الان چیکار کنم گزارشش کردم خطرناکه????