آموزش کار با محیط مدیریت سایت

هر شرکت و یا مجموعه ای که دارای وب‌سایت می باشد لازم است به این نکته توجه کند که باید آموزش کار کردن با محیط مدیریت سایت خود را بداند. داشتن یک وب سایت به تنهایی نمی تواند کافی باشد و برای این‌ که یک وب سایت فعال باشد نیازمند این است که دائماً مطالب و محتوای آن به روز شود.  به روز کردن محتوا،  اضافه و کم کردن محصولات و خدمات،  تغییر عکس‌های محصولات و تغییر قیمت محصولات جزو مواردی است که باید صاحب یک وب سایت به راحتی بتواند انجام دهد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اهمیت آموزش کار با محیط مدیریت سایت

کارکردن با محیط مدیریت وب‌سایت ها بسیار با اهمیت است و هر کسی که برای کسب و کار خود وب سایتی را توسط بهترین شرکت طراحی و سئو سایت اصفهان طراحی می‌کند، باید حتماً کارکردن با محیط مدیریت سایت را یاد بگیرد.  وب سایت ها با توجه به این‌که توسط چه پلتفرم و زبان برنامه نویسی طراحی شده باشند،  محیط های مدیریتی متفاوتی دارند،  هر چقدر محیط مدیریتی وبسایت شما ساده تر باشد، کار کردن با آن محیط مدیریت برای صاحبان وب سایت راحت تر خواهد بود.

ویژگی آموزش کار با محیط مدیریت سایت

اکثر سایت هایی که الان در بازار ایران طراحی می شوند،  از سی ام اس های آماده مانند وردپرس یا جوملا استفاده می‌کنند،  پس چنان‌چه شما کار کردن با محیط مدیریت وردپرس را فرا بگیرید به راحتی می توانید  وب‌سایت های خودتان را مدیریت کنید. وب سایت هایی هم که به زبان های برنامه نویسی اختصاصی نوشته می‌شوند،  دارای محیط های مدیریتی مخصوص به خود هستند و هر کدام می‌توانند آموزش خودش را داشته باشد ولی محیط مدیریت وردپرس یک محیط واحد دارد و اگر وب سایت شما با وردپرس طراحی شده باشد،  با یک ماه آموزش کار کردن با وب‌سایت،  به راحتی می توانید محیط وردپرس را مدیریت کنید.

خیلی‌ از افرادی که وب سایت دارند،  به این معتقدند که ما نیازمند پشتیبانی طراحی سایت اصفهان، نیستیم و بهتر است خودمان مدیریت سایتمان را یاد بگیریم.  این نکته هم اشتباه است، چرا که شما باید محیط مدیریت وبسایت خود را یاد بگیرید و کار کردن با آن برایتان راحت باشد منتهی برای یک‌سری از موارد به پشتیبانی شرکت های طراحی سایت نیز نیاز دارید، پس این پشتیبانی ها را از دست ندهید و سعی کنید همیشه از شرکت‌های طراحی سایت به عنوان مشاور در کنار کاری که خودتان انجام می دهید استفاده کنید.

مزایای آموزش کار با محیط مدیریت سایت

فقط افراد حرفه ای که آموزش کار با محیط مدیریتی ورد پرس را یاد گرفته اند، می‌توانند مقالات جدیدی را در سایت وردپرس ایجاد و منتشر کنند. در نمای جامع تر، در پنل مدیریت وردپرس می توانید:

  • اطلاعات خود را ویرایش کنید (ایمیل، رمز عبور، نام و نام خانوادگی، خلاصه و غیره)
  • اضافه کردن کاربران جدید برای دسترسی به پنل مدیریت
  • ویرایش تنظیمات پیش فرض وردپرس
  • پنهان کردن صفحاتی که نباید ظاهر شوند
  • زمان بندی انتشار پست ها یا صفحات برای یک تاریخ معین در آینده

چگونه وارد محیط مدیریت سایت خود شویم؟

پنل مدیریت وردپرس یک محیط امن و محدود است که فقط مالک یا مدیر سایت به آن دسترسی دارد. هر وب سایتی که در وردپرس طراحی می‌شود، یک آدرس پیش فرض برای دسترسی به پنل مدیریت خود دارد. با دسترسی به این آدرس، مدیر سایت می تواند محتوای جدید منتشر کند و یا کل سایت را مدیریت کند. پس از طراحی سایت و قرار گرفتن آن بر روی دامنه، اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که وارد پنل مدیریت وردپرس خود شوید.  در این مورد، ساده ترین راه برای ورود به وردپرس این است که wp-admin را به انتهای آدرس خود اضافه کنید، مانند این:

https://tarahi-website.ir/wp-admin

این URL شما را به صفحه ورود سایت هدایت می‌کند که در آن باید نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. به یاد داشته باشید، شما این مشخصات را در هنگام نصب وردپرس خود وارد کرده اید. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، روی پیوند رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟ کلیک کنید. اطلاعات دقیق تر در مورد نحوه ورود به وردپرس را می توانید در اینجا بیابید.

راه دیگری که می توانید امتحان کنید این است که در انتهای آدرس سایت خود wp-login.php را تایپ کنید.

حال اگر قبلاً وارد پنل مدیریت سایت خود شده اید و از محیط مدیریتی بازدید کرده اید، وردپرس یک نوار میانبر بالای سایت شما نگه می دارد که نشان می دهد شما هنوز با این نام کاربردی به محیط مدیریتی وب سایت دسترسی دارید.

نمای کلی محیط مدیریتی ورد پرس

پس از ورود به سایت، داشبورد مدیریت را مشاهده خواهید کرد که شامل 3 بخش اصلی است:

1 – نوار ابزار در بالای صفحه:  این قسمت شامل پیوندهایی به متداول ترین عملکردها و ویژگی های مورد استفاده در ناحیه مدیریت است.  به عنوان مثال، اگر ماوس را روی نام وب سایت خود نگه دارید و روی آن کلیک کنید،  به صفحه اصلی سایت خواهید رفت.  هم‌چنین برخی اعلان‌های ساده مانند به‌روزرسانی‌ها و نظرات جدید را در این قسمت مشاهده می کنید.

2 – منوی اصلی محیط مدیریتی در سمت چپ: این قسمت شامل پیوندهایی به کل بخش وردپرس است. اگر ماوس را روی هر یک از آیتم های منو نگه دارید، یک منوی فرعی با موارد اضافی ظاهر می شود.

3 – فضای محیط اصلی

اولین باری که وارد پنل مدیریت وردپرس می‌شوید،  وارد یک ماژول خوش آمدگویی می‌شوید که حاوی چند لینک مفید برای کمک به شما در شروع کار است.

نکات پایانی

نکته آخر این‌که خیلی از صاحبان مشاغل ادعا می‌کنند که چون مشغله دارند نمی‌توانند وبسایت خود را مدیریت کنند این افراد باید بدانند تا زمانی که مدیریت وب‌سایت توسط خودشان انجام نشود و برای وب سایتشان زمان و وقت نگذارند،  هرگز وب‌سایت موفقی نخواهند داشت. شرکت طراحی سایت می توانند با به کارگیری نیروهای متخصص،  به شما در طراحی وب سایت خود کمک کنند و یک سایت خوب با رعایت استانداردهای گوگل برای شما طراحی کنند و به شما تحویل دهند.  هم چنین می توانند بر روی سئو و تبلیغات سایت شما کار کنند ولی در نهایت این خود شما هستید که می توانید به موفق تر بودن وب سایتتان و  بهتر بودن آن کمک کنید. همان‌طور که الان اکثر افراد به دلیل ساده بودن محیط های شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام خودشان پیج‌های خودشان را مدیریت می‌کنند و اکثراً در این امر موفق می‌شوند و  بازخورد زیادی نیز می‌گیرند و از طریق شبکه‌های اجتماعی مشتری پیدا می‌کنند. پس اگر برای سایت طراحی شده خود نیز وقت بگذارند و محتوای جامع و مفیدی داخل آن بارگذاری کنند، مطمئنا از طریق وب سایت های اینترنتی نیز می‌توانند مشتری های وفاداری جذب کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.