بر اساس نظر سامسونگ چه زمانی مشکل کمبود قطعه برطرف می شود

دیگر همه مردم از این موضوع اطلاع دارند که قیمت لوازم الکترونیکی نسبت به سال گذشته به طور جدی افزایش بسیاری یافته است. افزایش قیمت‌ها نیز واضح است و بسیاری از کاربران از این موضوع شکایت دارند که خرید گجت‌ها به یک لذت گران قیمت تبدیل شده است که چه بسا بسیاری از افراد دیگر قادر نیستند تا با آن میزان هزینه‌ای که برای خریدن دستگاه مورد نظر خود در نظر گرفته بودند، اکنون بتوانند آن دستگاه مورد نظر خود را خریداری کنند. همراه چیکاو باشید.

مصرف کنندگان در حال حاضر چاره‌ای ندارند جز این که یا به دستگاهی سطح پایین‌تر رضایت دهند یا میزان هزینه را افزایش دهند. دلایل این موضوع نیز کاملاً واضح است که یک بیماری همه گیری از راه رسید و تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها را به دلیل محدودیت‌های قرنطینه در پی داشت که باعث کمبود قطعات و فرآیندهای تورمی در این زمینه گردید. در حال حاضر یکی از وظایف اولویت دار برای سال ۲۰۲۲، اشباع کردن بازار از تراشه‌ها و مقابله با کمبود این قطعات نیمه رسانا است.

  • سامسونگ در مورد زمان پایان کمبود تراشه چه نظری دارد

برخی از تحلیلگران در پیش بینی‌های خود اظهار بدبینی می‌کنند و می‌گویند که این کمبود قطعات و به خصوص تراشه‌ها تا سال ۲۰۲۳ گریبانگیر صنعت خواهد بود و برطرف نخواهد شد. برخی دیگر مطمئن هستند که وضعیت در نیمه دوم سال آینده بهبود خواهد یافت.

سامسونگ در مورد زمان پایان کمبود تراشه چه نظری دارد - چیکاو

سامسونگ نیز پیش بینی خود را اعلام کرد. چندی پیش، این شرکت این موضوع را با شرکا و تامین کنندگان قطعات در میان گذاشت، جایی که نمایندگان این شرکت خاطرنشان کردند که کمبود تراشه تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ احساس خواهد شد.

به نظر می‌رسد غول کره جنوبی معتقد است که در نیمه دوم سال آینده شرایط تغییر خواهد کرد. برای جلوگیری از تکرار وضعیتی که کمبود قطعات بر زمان و تعداد دستگاه‌های تولیدی تأثیر گذاشته است، سامسونگ قصد دارد با تولیدکنندگان تراشه به مدت یک سال قرارداد ببندد. علاوه بر این، این شرکت قصد دارد در آینده یک انبار تراشه ایجاد کند تا از تولید بی‌وقفه گجت‌ها به مدت چهار هفته در هر ماه اطمینان حاصل کند، نه دو هفته مثل الان فقط برای دو هفته در هر ماه قطعه داشته باشد.

  • کمبود تراشه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ پیش بینی‌های مدیرعامل شرکت تراشه ساز کوالکام

یکی از دردناک‌ترین موضوعات برای تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی کمبود تراشه است. همه سوال می‌کنند که این دوره نامطلوب، سرانجام کی به پایان خواهد رسید؟ پیش بینی‌ها در این باره بسیار متفاوت است. رئیس کوالکام، کریستیانو آمون (Cristiano Amon) نیز پیش بینی خود را ارائه کرد. او معتقد است که به زودی وضعیت از این بهتر خواهد شد و این اتفاق در سال آینده رخ خواهد داد.

کمبود تراشه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ پیش بینی‌های مدیرعامل شرکت تراشه ساز کوالکام - چیکاو

اظهارات او در تضاد با اظهارات دیگر مدیران ارشد بزرگترین تولیدکنندگان محصولات نیمه هادی است. بنابراین، پت گلسینگر (Pat Gelsinger)، مدیر عامل اینتل معتقد است که کمبود جهانی تراشه تا سال 2023 ادامه خواهد داشت. و رئیس ARM، سیمون سگارز (Simon Segars)، اما نسبت به این موضوع کاملاً بدبین است. او اعتقاد دارد که وضعیت نه تنها بهبود نخواهد یافت، بلکه از این هم بدتر خواهد شد. مدت زمان کمبود پردازنده طولانی‌تر خواهد شد و دردناک تر و بیشتر نیز احساس خواهد شد.

بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند نتوانستند پردازنده‌های کافی را از کوالکام تهیه کنند که این موضوع بر میزان تیراژ تولید گوشی‌های هوشمند آن‌ها بسیار تأثیر گذاشت. سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نبود، که مدیر تلفن همراه آن تی ام راه (TM Roh) و مدیران تدارکات این شرکت که خود یکی از تولید کنندگان بزرگ و مطرح در سطح جهانی است، در اواسط سال جاری به ایالات متحده سفر کردند تا با مدیران شرکت‌های تولید کننده تراشه ملاقات کنند. هدف آن‌ها از این مسافرت و دیدار این بود که شاید بتوانند مدیران آن شرکت‌های سازنده پردازنده را متقاعد کنند تا عرضه تراشه بیشتری را تضمین کنند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.