کاربران پیسی تعدادی از بازیهای سونی را از دست میدهند

طبق گزارش جدید بلومبرگ، سونی دیگر برنامهای برای عرضه بازیهای انحصاری خود بر روی پیسی در آینده ندارد. این خبر به ویژه برای طرفداران بازی «بلادبورن» (Bloodborne) ناامیدکننده است. این تصمیم به این معنی است که بازیهایی مانند «گوست آو یوتی» (Ghost of Yōtei) و سایر عناوین، بعداً پورت پیسی دریافت نخواهند کرد. البته باید این خبر را با کمی احتیاط پذیرفت، زیرا سونی هنوز این ادعاها را تأیید یا تکذیب نکرده است.
این خبر اندکی پس از افزایش قیمت اشتراک «پلیاستیشن پلاس اسنشیال» (PlayStation Plus Essential) توسط سونی منتشر شده است. این افزایش قیمت فقط برای مشترکان جدید اعمال میشود، اما برای کسانی که خواستار رایگان شدن دسترسی به چندنفره آنلاین هستند، ناامیدکننده است.
زمانبندی مناسب و رقابت با Steam Machine
بازخوانی گزارشها نشان میدهد که زمان این تصمیم بسیار مناسب (یا نگرانکننده) است. اواخر امسال، شرکت ولو (Valve) قصد دارد کنسول «استیم ماشین» (Steam Machine) را به صورت جهانی عرضه کند. هدف این کنسول، پر کردن شکاف بین صاحبان کنسول و افرادی است که میخواهند بازی روی پیسی را تجربه کنند.
شاید سونی کنسول جدید ولو را یک تهدید میبیند. چرا یک بازیکن نسخه پیسی جدیدترین بازیهای ایکسباکس و پلیاستیشن را روی «استیم ماشین» بازی نکند؟ در تئوری، شما بهترین هر دو جهان را دارید و به مزایای اضافی بازیهای انحصاری پیسی و مودها (mods) نیز دسترسی خواهید داشت. البته این بخش صرفاً یک گمانهزنی است.
برای آینده قابل پیشبینی، نباید انتظار داشته باشید بازی جدید پلیاستیشن روی پیسی ظاهر شود. به نظر میرسد سونی ترجیح میدهد روی سختافزار خود تمرکز کند.




