هوش مصنوعی می تواند جایگزین 80 درصد مهندسان نرم افزار شود

با ادامه پیشرفت فناوری، نقش مهندسان نرم افزار سریعتر از همیشه در حال پیشرفت است. با افزایش هوش مصنوعی مولد (GenAI)، گزارش اخیر گارتنر تغییر قابل توجهی را در افق نشان می‌دهد: تا سال 2027 تا سال 2027 تا 80 درصد از نیروی کار مهندسی نیاز به ارتقاء مهارت دارند تا در حرفه خود باقی بمانند. بنابراین، این برای شما به عنوان یک مهندس نرم افزار چه معنایی دارد؟

تحلیلگران گارتنر پیش بینی می کنند که هوش مصنوعی در سه مرحله مجزا بر مهندسی نرم افزار تأثیر می گذارد:

کوتاه مدت: هوش مصنوعی در محدوده ها عمل می کند

در مرحله اولیه، ابزارهای هوش مصنوعی جریان های کاری موجود را بهبود می بخشد و بهره وری را افزایش می دهد. این مزیت به‌ویژه برای توسعه‌دهندگان ارشدی که در سازمان‌هایی با شیوه‌های مهندسی تثبیت‌شده کار می‌کنند، قابل توجه خواهد بود.

میان مدت: عوامل هوش مصنوعی مرزها را کنار می گذارند

همانطور که عوامل هوش مصنوعی تکامل می یابند، توسعه دهندگان قادر خواهند بود وظایف بیشتری را به صورت خودکار و محول کنند، که منجر به چیزی می شود که گارتنر آن را مهندسی نرم افزار بومی هوش مصنوعی توصیف می کند

. بیشتر کدها به جای نوشتن توسط انسان، توسط هوش مصنوعی تولید می شوند. والش خاطرنشان می‌کند: «در دوران بومی هوش مصنوعی، مهندسان نرم‌افزار یک طرز فکر «اول AI» را اتخاذ می‌کنند و بر هدایت عوامل هوش مصنوعی با زمینه و محدودیت‌های مرتبط تمرکز می‌کنند.

بلند مدت: ظهور مهندسی هوش مصنوعی

با تلاش سازمان ها برای ساخت برنامه های کاربردی مبتنی بر هوش مصنوعی، تقاضا برای مهندسان نرم افزار ماهر افزایش خواهد یافت. والش می‌گوید: «ساخت نرم‌افزار مجهز به هوش مصنوعی نیازمند نسل جدیدی از نرم‌افزارهای حرفه‌ای، مهندس هوش مصنوعی است.

در یک نظرسنجی از 300 سازمان در ایالات متحده و بریتانیا، 56 درصد از رهبران مهندسی نرم افزار، مهندسان یادگیری هوش مصنوعی/ماشین را به عنوان پرتقاضاترین نقش برای سال 2024 شناسایی کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.