نحوه بررسی نسخه بلوتوث در آیفون و اندروید

ما در این مقاله آموزشی قصد داریم تا تمامی روش های موجود برای بررسی نسخه بلوتوث در دستگاه های اندروید و آیفون را به شما آموزش دهیم. همراه چیکاو باشید.

روش 1: برگه مشخصات دستگاه را بررسی کنید

در برگه مشخصات رسمی، نسخه بلوتوث موجود در گوشی هوشمند شما ذکر شده است. برگه مشخصات در وب سایت سازنده دستگاه موجود خواهد بود.

در اینجا برگه مشخصات فنی آیفون 15 اپل است که به بلوتوث 5.3 اشاره می کند. هنگامی که برگه مشخصات را باز می کنید، از Ctrl + F (ویندوز) یا Cmd + F (Mac) برای باز کردن کادر جستجو و جستجوی بلوتوث در صفحه استفاده کنید.

روش 2: از وب سایت شخص ثالث استفاده کنید

اگر نمی توانید نسخه بلوتوث گوشی های هوشمند خود را از برگه مشخصات رسمی پیدا کنید – یا اگر وب سایت سازنده اصلاً مشخصات را فهرست نکرده است – می توانید از یک وب سایت شخص ثالث استفاده کنید. من استفاده از GSM Arena را توصیه می کنم. دستگاه خود را جستجو کنید و به نسخه بلوتوث نگاه کنید.

GSMArena را جستجو کنید و سپس نام گوشی خود را بنویسید. نسخه بلوتوث را در قسمت COMMS پیدا کنید.

روش 3: دانلود برنامه AIDA64 (اندروید)

AIDA64 یک برنامه رایگان است که برای دستگاه اندرویدی شما در دسترس است. من چندین برنامه اطلاعات دستگاه را نصب کردم و AIDA64 تنها برنامه ای بود که اطلاعاتی در مورد نسخه بلوتوث ارائه می کرد.

AIDA64 را از فروشگاه Play دانلود و نصب کنید > برنامه را باز کنید > به سیستم بروید > اطلاعات بلوتوث را بررسی کنید.

آشنایی با آخرین نسخه بلوتوث

برخی از جدیدترین گوشی‌های هوشمند امروزی از بلوتوث 5.3 استفاده می‌کنند – این شامل گوشی‌هایی مانند Google Pixel 9، iPhone 15 و Samsung Galaxy S24 می‌شود. در مقایسه با بلوتوث 5.2، آخرین نسخه تاخیر و کارایی را بهبود می بخشد، زیرا بلوتوث 5.3 ویژگی جدیدی به نام Subrating اتصال را معرفی می کند. به جای حفظ یک فاصله ارتباطی ثابت، که می تواند انرژی بیشتری مصرف کند و به طور بالقوه تأخیر غیرضروری ایجاد کند، اکنون دستگاه ها فقط در صورت لزوم می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

ممکن است متوجه پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای نشوید، اما بلوتوث 5.3 مصرف باتری/انرژی، عملکرد و کاهش تاخیر را بهبود می‌بخشد.

منبع alphr
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.