آموزش فلش گوشی شیائومی با استفاده از رام گلوبال

آموزش گام به گام فلش گوشی شیائومی با رام گلوبال

در آموزش فلش گوشی شیائومی ما می خواهیم به شما نحوه تغییر رام به رام گلوبال را آموزش دهیم. همراه چیکاو باشید. 

برای فلش کردن گوشی همراه خود، شما می توانید دلایل مختلفی را داشته باشید. یکی از همین دلایل، خرید رام چینی گوشی شیائومی می باشد. این کمپانی محصولات چینی را معمولا خارج از کشور چین به فروش نمی رساند. ولی، شما متوجه این قضیه در هنگام خرید نخواهید شد. معمولا محصولات چینی قیمت پایین تری دارند. ولی، هنگامی که شما گوشی را روشن می کنید و از جعبه بیرون می آورید، متوجه می شوید که چه اشتباه بزرگی کرده اید.

در رام چینی گوشی های شیائومی، همه چیز چینی است. هیچ چیزی انگلیسی یا فارسی نمی شود. در چنین موقعیتی، شما به دنبال آموزش فلش گوشی شیائومی می گردید. البته، این آموزش فقط در صورتی که شما از رام چینی استفاده می کنید کاربردی نیست! در صورتی که گوشی شما با مشکلات مختلفی روبرو شده است، آموزش فلش گوشی شیائومی می تواند به شما کمک کند. شما می توانید از کاستوم رام های مختلف هم استفاده کنید ولی استفاده از کاستوم رام ها معایب خیلی زیادی دارد. فلش کردن باعث می شود تا همه اطلاعات شما پاک شود. همچنین، در صورتی که شما رام درست را انتخاب نکنید به گوشی خود آسیب می زنید. پس، به افراد متخصص مراجعه کنید.

آموزش فلش گوشی شیائومی - چیکاو

نحوه آنلاک بوت لودر برای آموزش فلش گوشی شیائومی

در اولین مرحله، شما باید بتوانید بوت لودر را آنلاک کنید. بوت لودر وظیفه دارد تا یک رام مناسب گوشی شما را انتخاب کند. هنگامی که شما بوت لودر را آنلاک کنید، خیلی راحت می توانید رام گوشی را عوض کنید یا آن را فلش بزنید. اکثر تولید کنندگان گوشی اندروید، دستگاه های خود را با بوت لودر قفل شده به فروش می رسانند. توجه داشته باشید که آنلاک کردن بوت لودر گارانتی گوشی شما را باطل می نماید.

شیائومی هیچکدام از دستگاه های خود را با بوت لودر آنلاک شده به فروش نمی رساند. پس اگر شما هم یک گوشی با بوت لودر آنلاک شده خریداری کردید، باید مطمئن باشید که کسی قبل از شما با گوشی کار کرده و تغییراتی را بر روی آن اعمال کرده است.

قبل از شروع، به این نکته هم توجه داشته باشید که شما قدرت لاک کردن بوت لودر را ندارید. اگر شما گوشی خود را آنلاک کنید و رام را عوض کنید، دیگر نمی توانید آن را لاک کنید. لاک کردن دوباره بوت لودر باعث می شود تا موبایل شما بریک شود. پس اگر شما قصد دارید تا به جای رام چینی از رام گلوبال استفاده کنید، باید حتما با گوشی آنلاک شده کنار بیایید.

مراحل آنلاک کردن BootLoader

  • داخل مرورگر گوشی به Mi Account بروید و یک اکانت جدید بسازید. شما باید یک شماره موبایل قوی را بر روی اکانت ست کنید. سپس بر روی Next کلیک کنید و مراحل ساخت را دنبال نمایید. اگر شما یک اکانت شیائومی دارید، این مرحله کاربردی ندارد.
  • در مرحله بعد برای آموزش فلش گوشی شیائومی، شما باید وارد تنظیمات شوید. به قسمت درباره گوشی مراجعه کنید و مطمئن شوید که آخرین آپدیت موجود را دانلود کرده اید.
  • در این مرحله از آموزش فلش گوشی شیائومی، وای فای گوشی را خاموش کنید تا از اینترنت سیمکارت استفاده نمایید. شما حتما باید یک سیم کارت را درون گوشی قرار داده باشید.
  • دوباره وارد تنظیمات و درباره گوشی شوید. حال بر روی MIUI version 7 بار ضربه بزنید تا گزینه توسعه دهنده برای شما فعال شود.
  • حال وارد قسمت Additional settings شوید و بر روی گزینه Developer Options ضربه بزنید.
  • گزینه Mi Unlock Status را پیدا کنید و بر روی آن ضربه بزنید. سپس از قسمت Add account and device اکانت ساخته شده در مراحل قبل را وارد کنید.

مراحل آنلاک کردن BootLoader - چیکاو

  • حال شما با یک پیام مواجه می شوید که به شما می گوید که اتصال خود را با اینترنت قطع نکنید، از اکانت شیائومی خارج شوید و گوشی را ریست فکتوری کنید. بر روی Got it کلیک کنید.

قسمت دوم مراحل آنلاک کردن BootLoader

حال که شما کار با گوشی را به اتمام رساندید، نوبت به کار با کامپیوتر است.

  • بر روی کامپیوتر خود برنامه Mi Unlock Tool را دانلود کنید. سپس آن را نصب نمایید و برنامه را به طور کامل اجرا کنید. در مرحله بعدی شما باید وارد اکانت شیائومی شوید که با استفاده از سیم کارت خود در مراحل قبل ساخته اید.
  • حال شما باید گوشی را خاموش کنید و همزمان دکمه پاور و کم کردن صدا را نگه دارید تا وارد قسمت فست بوت شوید.
  • گوشی را با استفاده از کابل به کامپیوتر متصل کنید.
  • بر روی Unlock کلیک کنید. یک اخطار دریافت می کنید که آنلاک کردن گوشی باعث می شود تا همه اطلاعات پاک شود. بر روی Unlock anyway کلیک کنید.

قسمت دوم مراحل آنلاک کردن BootLoader - چیکاو

  • سپس برنامه بوت لودر گوشی شما را به طور کامل آنلاک می کند. در آخرین مرحله پس از تمام شدن آنلاک و روشن شدن دوباره گوشی، موبایل را از کامپیوتر جدا کنید.

آموزش فلش گوشی شیائومی

حال که شما بوت لودر گوشی را آنلاک کرده اید، نوبت فلش کردن کلی گوشی است. در ابتدا شما باید یک رام را دانلود کنید. توصیه ما به شما استفاده از رام های گلوبال شیائومی می باشد. برای ادامه آموزش فلش گوشی شیائومی شما باید برنامه Mi Flash tool را بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب کنید.

برنامه را نصب و باز کنید. بر روی دکمه Select کلیک کنید و پوشه برنامه اصلی و فلش را انتخاب کنید.

گوشی را خاموش کنید و طبق مراحل قبل وارد فلش بوت مود شوید.

با استفاده از کابل یو اس بی گوشی را به کامپیوتر متصل نمایید. بر روی refresh داخل برنامه فلش شیائومی کلیک کنید تا گوشی را شناسایی کند. توجه داشته باشید که آی دی گوشی شما شناسایی می شود.

  • خیلی مهم: در قسمت پایینی صفحه گزینه Clean All را انتخاب کنید. در حال اولیه Clean all and lock قرار دارد.

آموزش فلش گوشی شیائومی با روشی فوق العاده آسان - چیکاو

حال بر روی flash کلیک کنید تا رام مورد نظر بر روی گوشی نصب شود. هنگامی که کار برنامه فلش شیائومی تمام شد، گوشی شما ریست شده و شما به صفحه خوش آمد گویی اندروید وارد می شود. حال شما با خیال راحت می توانید گوشی خود را از کامپیوتر جدا کنید.

توجه داشته باشید که در هیچ کدام از مراحل آموزش فلش گوشی شیائومی بی دلیل شما نباید بگذارید شارژی گوشی تمام شود یا اینکه اتصال آن از کامپیوتر قطع شود. تحت هیچ شرایطی از کابل های خراب استفاده نکنید.

منبع techadvisor
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.