گلکسی بوک 5 پرو 360 اولین لپ‌تاپ سامسونگ با CPU Lunar Lake اینتل است

سامسونگ اولین لپ‌تاپ گلکسی بوک خود را با پردازنده لونار لیک اینتل معرفی کرده است: گلکسی بوک 5 پرو 360. این لپ‌تاپ 2 در 1 با صفحه نمایش درخشان، عملکرد سریع هوش مصنوعی، پورت‌های فراوان و عمر باتری طولانی است. به لطف NPU قدرتمند تراشه Lunar Lake، این لپ‌تاپ نشان Copilot+ PC مایکروسافت را دریافت می‌کند.

این دستگاه ویندوز 11 را با تمام ویژگی های Copilot+ AI اجرا می کند.

Galaxy Book 5 Pro 360 دارای تراشه قدرتمند و کارآمد اینتل Lunar Lake است

Samsung Galaxy Book 5 Pro 360 Hinge - چیکاو

درست پس از اینکه اینتل از پردازنده های لپ تاپ Lunar Lake خود رونمایی کرد، سامسونگ از Galaxy Book 5 Pro 360 رونمایی کرد که اولین لپ تاپ این شرکت با تراشه های جدید اینتل است. این لپ تاپ 2 در 1 با لولای 360 درجه و صفحه نمایش لمسی است که می توانید صفحه نمایش آن را به طور کامل بچرخانید و آن را به تبلت تبدیل کنید. همچنین همراه با قلم S Pen است که می توانید از آن برای کشیدن و نوشتن روی صفحه استفاده کنید.

این دستگاه از تراشه Intel Core Ultra 5 (سری 2) یا Intel Core Ultra 7 (سری 2) استفاده می کند که دارای هشت هسته CPU (چهار هسته عملکرد و چهار هسته کارآمد) و هشت رشته است. این پردازنده‌های جدید دارای گرافیک Intel Arc داخلی هستند و اینتل ادعا می‌کند که این‌ها قدرتمندترین گرافیک‌های یکپارچه روی هر تراشه لپ‌تاپ ویندوز هستند. این تراشه ها همچنین دارای رم 16 یا 32 گیگابایتی LPDDR5X یکپارچه هستند، به این معنی که حافظه داخل تراشه است، بنابراین پس از خرید لپ تاپ، امکان ارتقا رم وجود نخواهد داشت.

صفحه کلید Samsung Galaxy Book 5 Pro 360 Trackpad - چیکاو

NPU در این تراشه‌ها می‌تواند تا 48 TOPS (40 TOPS در Core Ultra 5) عملکرد هوش مصنوعی داشته باشد. نشان Copilot+ PC روی لپ‌تاپ به این معنی است که چندین ویژگی مایکروسافت را دریافت می‌کند که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شوند. همچنین دارای ویژگی‌های Galaxy AI مانند Chat Assist، Circle to Search، Live Translate و Transcript Assist از طریق اپلیکیشن Windows Phone Link است.

سامسونگ می گوید بیش از 100 برنامه خلاقیت، بازی و بهره وری می توانند از NPU داخلی برای عملکرد سریعتر هوش مصنوعی استفاده کنند.

صفحه نمایش Samsung Galaxy Book 5 Pro 360 - چیکاو

گلکسی بوک 5 پرو 360 دارای صفحه نمایش AMOLED لمسی 16 اینچی با وضوح +WQXGA، نرخ نوسازی متغیر تا 120 هرتز، پوشش طیف رنگی 120٪ DCI-P3، حداکثر روشنایی 500 نیت و HDR است. دارای دو میکروفون و یک راه اندازی استریو با چهار بلندگو با دو توییتر 3.3 واتی و دو ووفر 5 واتی بهبود یافته است.

صفحه کلید با اندازه کامل در این لپ تاپ دارای نور پس زمینه است، در حالی که پد لمسی بزرگ آن با Windows Precision و حرکات چند لمسی مربوطه سازگار است. یک وب کم 2 مگاپیکسلی فوق عریض روی آن وجود دارد که می تواند چهره شما را ردیابی کند و از تماس ها و ضبط ویدیویی 1080p پشتیبانی می کند.

سامسونگ لپ تاپ جدید خود را به بلوتوث 5.4 و وای فای 7 مجهز کرده است. همچنین دارای دو پورت Thunderbolt 4 (با شارژ 65 وات)، یک پورت HDMI 2.1، یک پورت USB 3.2 Type-A، یک اسلات کارت microSD و یک 3.5 میلی متری است. جک هدفون انرژی این لپ تاپ توسط یک باتری 76 وات ساعتی تامین می شود و سامسونگ ادعا می کند که با یک بار شارژ می تواند تا 25 ساعت پخش ویدئو دوام بیاورد.

Galaxy Book 5 Pro 360 از ماه سپتامبر در کانادا، فرانسه، آلمان، بریتانیا و ایالات متحده در دسترس خواهد بود. کشورهای دیگر نیز ممکن است در ماه های آینده به این لپ تاپ دسترسی پیدا کنند. سامسونگ هنوز قیمت لپ تاپ جدید خود را اعلام نکرده است.

دکتر هارک سانگ کیم، EVP و رئیس تیم تحقیق و توسعه محاسباتی جدید سامسونگ MX، گفت: «سری گلکسی بوک 5 حتی تجربیات پیشرفته‌تری از هوش مصنوعی را برای کاربران گلکسی در سراسر جهان به ارمغان می‌آورد که می‌خواهند کارهای روزمره خود را بهبود بخشند و ساده‌تر کنند. – چشم اندازی که با همکاری مستمر ما با شرکای قدیمی صنعت امکان پذیر شد.

Galaxy Book5 Pro 360 به‌عنوان یکی از قدرتمندترین رایانه‌های شخصی ما، عملکرد بالاترین سطح را با اکوسیستم گسترده هوش مصنوعی موبایل Galaxy برای تجربه نهایی رایانه‌های هوش مصنوعی گرد هم می‌آورد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.