مقایسه مشخصات گوشی گوگل پیکسل 9 در مقابل پیکسل 8

پیکسل 9 جدید طراحی، عملکرد و کیفیت دوربین بهبود یافته را به ارمغان می آورد، اما تمرکز آن بیشتر بر روی ویژگی های هوش مصنوعی است. Pixel 8 قدیمی هنوز هم سخت‌افزار، مهارت‌های تصویربرداری و نرم‌افزار تمیز را ارائه می‌دهد، به خصوص با قیمت پایین همیشه، بنابراین انتخاب آن نسبت به مدل جدید سخت نیست.

گوگل پیکسل 9 چقدر بهتر است که سزاوار قیمت بالاتر باشد؟ بیایید به آن نگاه کنیم.

گوگل پیکسل 9 جدید بسیار متفاوت از پیکسل 8 به نظر می رسد. همچنین به دلیل نمایشگر بزرگتر، کمی بزرگتر است. Pixel 9 یک طراحی کاملاً مسطح را ارائه می‌کند که شامل نوار دوربین می‌شود. پیکسل 9 دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب است.

این بدان معناست که مدل جدید دارای پانل‌های شیشه‌ای بهتر و مسلماً محکم‌تر و طراحی راحت‌تر است. اما افزایش سایز و طراحی مسطح، برای همه مفید نخواهد بود، به خصوص وقتی صحبت از یک گوشی هوشمند جمع و جور باشد.

طراحی و اندازه همیشه یک اولویت شخصی است، بنابراین این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام پیکسل برای شما مناسب تر است. مهم نیست که کدام یک را انتخاب می کنید، مطمئناً یکی از ساخت های برتر خواهد بود.

Google Pixel 9 در مقابل Google Pixel 8

مقایسه نمایشگر

پیکسل 9 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی OLED با وضوح FullHD و حداکثر نرخ تازه سازی 120 هرتز و همچنین 2700 نیت حداکثر روشنایی (تبلیغ شده) است. پیکسل 8 دارای یک پنل OLED 6.2 اینچی با وضوح و نرخ تازه‌سازی مشابه اما با حداکثر روشنایی تبلیغاتی کمتر – 2000 نیت است. هر دو صفحه نمایش دارای گواهی ویدئو HDR10 هستند.

در آزمایش ما، پیکسل 9 بیش از 1200 نیت حداکثر روشنایی را هنگام تنظیم دستی و بیش از 2200 نیت در هنگام استفاده از گزینه روشنایی تطبیقی ​​ارائه داد. اعداد پیکسل 8 کمی کمتر بودند – 1000 نیت در حالت دستی و 1440 نیت در حالت خودکار.

واضح است که پیکسل 9 صفحه نمایش روشن تری دارد، اما ما هرگز با پیکسل 8 مشکلی نداشتیم، بنابراین حتی اگر مدل جدید بهتر باشد، اکثر مردم، اگر نه همه، از مدل قدیمی‌تر کاملا راضی خواهند بود.

عمر باتری

پیکسل 9 به باتری 4700 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که نسبت به پیکسل 8 (4575 میلی آمپر ساعت) و 8a (4492 میلی آمپر ساعت) ارتقا یافته است. در همین حال، گلکسی اس 24 4000 میلی آمپر ساعت است، در حالی که باتری آیفون 15 تنها 3349 میلی آمپر ساعت است.

در آزمایش ما، پیکسل 9 نسبت به پیکسل 8 در بخش استقامت ارتقاء شایسته‌ای را نشان داد، و در هر چهار آزمایش نتایج بهتری به‌طور معنی‌داری و در امتیاز کلی استفاده فعال تقریباً دو ساعت بیشتر داشت. با انجام این کار، به یکی از گزینه های بهتر در مورد عمر باتری در این کلاس جمع و جور تبدیل شده است.

سرعت شارژ

Pixel 9 هنگام استفاده از آداپتور جدید Google 45W از شارژ تا 27 وات پشتیبانی می کند، اگرچه از نظر فنی باید بتواند با دیگر شارژرهای USB Power Delivery خوب با ترکیب ولتاژ و آمپر مناسب در مشخصات خود به آن برسد.

گوگل قول داده است که پیکسل 9 در 30 دقیقه با آداپتور جدید 45 واتی از 1% به 55% برسد، و این تقریباً همان چیزی است که ما با شارژر سامسونگ به دست آوردیم. با این حال، پیکسل 8 از همان نرخ شارژ با شارژر 30 واتی OG Google برخوردار است.

حتی یک تفاوت جزئی در زمان شارژ کامل به نفع پیکسل 8 وجود دارد زیرا باتری کوچکتری دارد.

هر دو پیکسل از شارژ بی‌سیم سریع پشتیبانی می‌کنند و اشتراک باتری نیز در منو است – می‌توانید سایر دستگاه‌های دارای گواهی Qi را از پشت هر دو پیکسل شارژ کنید. همانطور که به نظر می رسد پیکسل 9 استانداردهای جدیدتری را پوشش می دهد، اما حداکثر سرعت شارژ بی سیم نسبتاً ثابت باقی می ماند.

تست بلندگو

هر دو پیکسل 9 و پیکسل 8 دارای یک تنظیم بلندگوی هیبریدی هستند. یک بلندگوی پایینی وجود دارد که از یک دهانه در قاب خروجی می‌گیرد و یک بلندگوی بالایی که از جلو پخش می‌شود که همچنین هدفون تماس‌های صوتی است.

پیکسل 9 در آزمایش ما رتبه “بسیار خوب” را از نظر بلندی صدا دریافت کرد، مانند Pixel 8. اما در حالی که هر دو بلندی صدای مشابهی ارائه می دهند، پیکسل 8 کیفیت صدای بهتری با صدای بهتر و خروجی کلی غنی تر دارد.

عملکرد

پیکسل های جدید بر روی چیپست نسل بعدی گوگل – Tensor G4 اجرا می شوند. این شامل یک پردازنده جدید با هشت هسته است، یکی کمتر از G3 – 1×3.1 گیگاهرتز Cortex-X4 و 3×2.6 گیگاهرتز Cortex-A720 و 4×1.92 گیگاهرتز Cortex-A520. همه هسته ها به آخرین نسل مربوطه خود ارتقا یافته اند.

پردازنده گرافیکی مانند Tensor G3 (داخل Pixel 8) – Mali-G715 MC7 – باقی می‌ماند، اما ساعت بالاتری در 940 مگاهرتز دارد که از 890 مگاهرتز بالاتر است.

TPU برای وظایف هوش مصنوعی از زمان Tensor G3 بدون تغییر است – هنوز در نسل سوم خود است.

احتمالاً مهم ترین به روز رسانی در اینجا افزایش رم – 12 گیگابایت LPDDR5X – است که برای کارهای چند وظیفه ای و هوش مصنوعی بهتر عمل می کند.

در نهایت، یک مودم جدید کم مصرف توسط سامسونگ – Exynos 5400 – با پشتیبانی از اتصال ماهواره ای (در پشتیبانی) ارائه شده است.

به طور عجیبی، در آزمایش ما، پیکسل 9 در تمام معیارها امتیاز کمتری نسبت به پیکسل 8 کسب کرد. ما گمان می‌کنیم که واحد پیکسل 9 خاص ما ممکن است متفاوت تنظیم شود زیرا گزارش‌های آنلاین از منبعی به منبع دیگر متفاوت است، بنابراین تأیید عینی آنها در حال حاضر امکان‌پذیر نیست. ما در حال حاضر مقایسه‌های بنچمارکی را ارسال نمی‌کنیم، اما گوگل قول بهبود عملکرد با چیپست جدید را می‌دهد.

گوگل وعده داده است که بیشتر ویژگی های هوش مصنوعی پیکسل 9 در نهایت به پیکسل 8 نیز خواهد رسید. با این حال، تنها Pixel 9 یک سال دسترسی رایگان به پیشرفته‌ترین رده اشتراک Gemini دارد که با هوش مصنوعی مولد واضح‌تر همراه است.

مقایسه دوربین

پیکسل 9 سیستم دوربین پیکسل 8 را به ارث برده است – یک دوربین اصلی عریض و یک دوربین فوق عریض در پشت دارد، سپس دوربین سلفی در طرف دیگر وجود دارد. با این حال، مدل پیکسل 9 چند ارتقاء دریافت می کند – یک سنسور جدید برای دوربین فوق عریض و فوکوس خودکار برای دوربین جلو.

جمع بندی

Pixel 9 و Pixel 8 گوشی‌های فوق‌العاده‌ای هستند. هر دو صفحه نمایش، عملکرد، دوربین و بلندگوهای مشابهی دارند. Pixel 9 وقتی صحبت از عمر باتری، کارهای هوش مصنوعی سریع‌تر و کیفیت عکس فوق‌العاده به میان می‌آید، بهتر است، و احتمالاً – ظاهر – اما قیمتآن بیشتر است

اما صبر کنید! پیکسل 8 ویدیوهای بهتری ضبط می کند و شاید در حال حاضر دستگاه بهتری برای عملکرد و ثبات باشد. البته، اگر به دنبال داشتن جدیدترین و پیشرفته‌ترین گوشی هستید، پیکسل 9 اکنون در دسترس است و هیچ بررسی شما را از خرید آن منع نمی‌کند.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.