آشنایی با پنج آبشار دیدنی آنتالیا

آنتالیا یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه است که به‌دلیل آب‌وهوای مطبوع و داشتن جاذبه های گردشگری فراوان توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. هرساله تعداد زیادی از مردم ایران نیز با خرید بلیط هواپیما آنتالیا و رزرو یکی از بهترین هتل های آنتالیا مانند هتل سنسیتیو پریمیوم آنتالیا به ترکیه سفر می‌کنند. جاذبه های گردشگری آنتالیا فقط به مکان‌هایی مانند موزه‌ها، مساجد، سواحل، آکواریوم، پیست اسکی، تله‌کابین و… محدود نمی‌شود؛ بلکه در این شهر چندین آبشار دیدنی هم وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست‌‌ در این مطلب قصد داریم به‌معرفی ۵ مورد از آبشارهای دیدنی و جذاب آنتالیا بپردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در زمان سفر به آنتالیا کدام آبشارها را از نزدیک ببینیم؟

در شهر ساحلی آنتالیا چند آبشار زیبا و منحصربه‌فرد وجود دارد که لذت دیدن آن‌ها را به هیچ‌وجه نباید ازدست بدهید. این آبشارها دریچه‌ای جذاب و شگرف از طبیعت لذت‌بخش و خنک آنتالیا را برای گردشگران نمایان می‌سازند و خاطره‌ای تکرارنشدنی را برای آن‌ها رقم می‌زنند. در ادامه این بخش، با ۵ مورد از دیدنی‌ترین و زیباترین آبشارهای آنتالیا آشنای‌تان خواهیم کرد تا در زمان سفر به این شهر برای دیدن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. این آبشارها عبارت‌اند از:

آبشار کورشونلو (Kurşunlu Waterfall)

آبشار کورشونلو یکی از زیباترین آبشارهای آنتالیا واقع در فاصله ۲۰ کیلومتری این شهر است و ۱۸ متر ارتفاع دارد. از سرازیرشدن این آبشار در پایین صخره‌ها ۷ برکه کوچک تشکیل شده است و جویبارهای آن به‌سمت جنگل جاری شده‌اند. بهترین زمان برای بازدید از آبشار کورشونلو فصل‌های بهار و تابستان است؛ البته این آبشار و پارک جنگلی اطراف آن با مساحت ۲۳ هکتار در فصل پاییز نیز زیبایی‌های خاص خودش را دارد. در این پارک جنگلی پوشش گیاهی متنوعی از درختان زیتون وحشی، صنوبر، بلوط، کاج، انجیر، راش، بید و… مشاهده می‌شود. از امکانات رفاهی موجود در نزدیکی این آبشار زیبا می‌توان به مواردی مانند کافه‌هایی با انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

آبشارهای دودن (Duden Waterfalls)

یکی دیگر از دیدنی‌ترین آبشارهای آنتالیا واقع در فاصله ۱۰ کیلومتری شمال این شهر، آبشارهای دودن با ارتفاع ۲۰ متر هستند. بین آبشار بالایی واقع در منطقه کپز و ناحیه ورساک و آبشار پایینی واقع در منطقه مرادپاشا و محله چالیان ۸ کیلومتر فاصله وجود دارد. آبشار پایینی را با نام آبشار کالپوز کالدیران نیز می‌شناسند. برای مراجعه از آبشار اول به‌سمت آبشار دوم می‌توان از پیاده‌روی یا اجاره قایق‌ استفاده کرد. از امکانات رفاهی نزدیک به این آبشارها می‌توان مواردی مانند کافه، رستوران، مسجد، پارکینگ، میز و نیمکت و فروشگاه سوغاتی را نام برد. غارنوردی، قایق‌سواری و عکاسی نیز از تفریحات آبشارهای دودن هستند.

آبشار اوچان سو (Uchan Su Waterfall)

وقتی به آنتالیا سفر می‌کنید و در یکی از بهترین هتل های پنج‌ستاره این شهر مانند هتل سنسیتیو پریمیوم آنتالیا مستقر می‌شوید، درکنار سایر جاذبه های گردشگری این شهر بازدید از آبشار اوچان سو را نیز از دست ندهید. این آبشار نیز یکی از زیباترین آبشارهای آنتالیا محسوب می‌شود و با ۴۰ متر ارتفاع در فاصله ۶۱ کیلومتری آنتالیا و منطقه گون دوغموش واقع شده است. این آبشار که از کوه اوچان سو سرازیر شده است، حاصل آب‌شدن یخچال‌های طبیعی است. در پایین آبشار یک دریاچه زیبا ایجاد شده است.

آبشار‌‌ ماناوگات (Manavgat Waterfall)

یکی‌دیگر از آبشارهای دیدنی و بی‌نظیر آنتالیا واقع در ۸۰ کیلومتری این شهر، آبشار ماناوگات با ارتفاع ۵ متر است. اگر به عکاسی در طبیعت علاقه زیادی دارید، بازدید از آبشار و دریاچه ماناوگات و طبیعت اطراف آن را به هیچ‌وجه ازدست ندهید. از امکانات رفاهی موجود در اطراف این آبشار می‌توان به کافه، رستوران، پارکینگ، مغازه‌های فروش سوغاتی و صندلی‌های چیده‌شده در اطراف تفرجگاه اشاره کرد. دریاچه‌ای که از سرازیرشدن این آبشار تشکیل شده است، زیستگاه پرندگان و ماهی‌هایی مانند اردک، غاز، فاخته، شاه‌ماهی، قزال‌آلا، کپور و… است. درکنار رودخانه نیز باغ مرکبات، گلخانه و درختان نارون، صنوبر، چنار و توت وجود دارد.

آبشار ساپادره (Sapadere Waterfall)

در فاصله ۴۵ کیلومتری آنتالیا آبشار زیبایی به نام ساپادره وجود دارد. این آبشار با ارتفاع ۲۲ متر در نزدیکی روستایی به‌همین نام واقع شده است و بهترین آبشار آنتالیا برای شنا به‌شمار می‌رود.

گردشگرانی فصل تابستان را برای سفر به آنتالیا انتخاب می‌کنند، با شنا در دریاچه پایین این آبشار می‌توانند روز خنک و خاطره‌انگیزی را تجربه کنند. آن‌ها بعد از شنا می‌توانند در رستوران‌ اطراف آبشار از نوشیدن چای ترکی یا خوردن غذاهای محلی و خوشمزه روستا لذت ببرند.

اقامت در هتل سنسیتیو پریمیوم آنتالیا و بازدید از جاذبه های گردشگری و آبشاری های این شهر

یکی از هتل‌ های لوکس و پنج ستاره که در زمان رزرو هتل آنتالیا موردتوجه گردشگران ایرانی قرار می‌گیرد،‌ هتل سنسیتیو پریمیوم نام دارد. این هتل به‌دلیل ارائه بهترین خدمات و امکانات رفاهی به یکی از هتل های مشهور آنتالیا تبدیل شده است و با اقامت در آن می توان به اکثر جاهای دیدنی و آبشارهای زیبای این شهر دسترسی پیدا کرد. مهم‌ترین خدمات وامکانات رفاهی ارائه‌شده در این هتل عبارت‌اند از: پذیرش ۲۴ساعته، وای‌فای رایگان،‌ خدمات خشک‌شویی، پارکینگ رایگان، ترانسفر فرودگاهی، خدمات اسپا، اتاق‌های مجهز به یخچال، مینی‌بار، حمام، سرویس بهداشتی، تخت و مبلمان، اتاق جلسه و… اشاره کرد.

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل های آنتالیا ازطریق سایت معتبر فلای تودی

در این مطلب به‌معرفی ‌‌۵ مورد از آبشارهای دیدنی و زیبای آنتالیا پرداختیم. اگر قصد سفر هوایی به این شهر را دارید خرید بلیط هواپیما آنالیا و رزرو یکی از بهترین هتل های آنتالیا مانند هتل سنسیتیو پریمیوم آنتالیا را در بهترین سایت خدمات گردشگری ایران یعنی «سایت فلای تودی» انجام دهید. مراحل خرید بلیط و رزرو هتل در این سایت مراحل بسیار آسانی دارد و همه افراد با هر سطحی از سواد می‌توانند از پس آن بربیایند و اگر با سوالی مواجه شدند، با کارشناسان پشتیانی تماس برقرار کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.