مایکروسافت doc برنامه‌هایی را برای آوردن هوش مصنوعی به برنامه‌های ویندوز 11 ارائه می‌دهد

Windows 11 24H2 ویژگی های دیگری مبتنی بر هوش مصنوعی را به همراه خواهد داشت که به صورت محلی در رایانه های شخصی +Copilot اجرا می شود. اما این بدان معنا نیست که توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث کنار گذاشته می شوند. مایکروسافت یک سند پشتیبانی جدید منتشر کرد که دامنه هوش مصنوعی را در برنامه های غیر بومی ویندوز توضیح می دهد.

رایانه های شخصی +Copilot اکنون یک چیز هستند. آنها طرح های مایکروسافت را برای ادغام هوش مصنوعی در ویندوز 11 ارائه کردند که به پاسخ های سطحی وب محدود نمی شود. رایانه‌های شخصی +Copilot به دلیل ترکیب CPU، GPU و NPU می‌توانند وظایف هوش مصنوعی را به صورت محلی پردازش کنند و مایکروسافت از توسعه‌دهندگان می‌خواهد که از آن استفاده کنند.

مروری بر مفاهیم هوش مصنوعی

این سند با فهرست کردن اصول اولیه ادغام هوش مصنوعی در یک برنامه مشتری ویندوز شروع می شود. پیشنهاد می‌کند از یک مدل هوش مصنوعی (محلی یا میزبان ابری) به همراه یک چارچوب هوش مصنوعی مانند OnnxRuntime استفاده کنید. علاوه بر این، استفاده از سی شارپ را برای توسعه برنامه‌های ویندوز با استفاده از C++ و پایتون پیشنهاد می‌کند.

اگر در زمینه توسعه اپلیکیشن تازه وارد هستید، اصطلاحات تخصصی هوش مصنوعی مطمئناً می تواند بسیار زیاد باشد. اما سند تشریح این مفاهیم روشی آسان برای درک است. شما تفاوت بین مدل زبان بزرگ (LLM)، آموزش مدل و استنتاج، مهندسی سریع، نقش های مختلف شغلی هوش مصنوعی، سخت افزار لازم و موارد دیگر را یاد می گیرید.

می‌توانید از Microsoft Copilot Runtime برای افزودن ویژگی‌های هوش مصنوعی به برنامه‌های خود استفاده کنید. این شامل چندین API محلی مبتنی بر هوش مصنوعی و APIهای مبتنی بر هوش مصنوعی مبتنی بر ابر است. بعضی از آنها … هستند:

  • فی سیلیکا (برای تولید متن)
  • OCR (برای تشخیص متن)
  • DALL-E (برای تولید تصویر)

می‌توانید در مورد همه این APIها و نحوه استفاده از آنها از صفحه یادگیری رسمی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

چندین مثال زنده با تکه‌های کد و توضیحات دارد که به شما کمک می‌کند ویژگی‌های نمونه هوش مصنوعی را با استفاده از APIهای محلی یا مبتنی بر ابر اضافه کنید.

به طور مشابه، می‌توانید از DirectML برای بارگذاری وظایف یادگیری ماشین به یک GPU برای عملکرد بهتر در زمان واقعی در برنامه‌ها و بازی‌ها استفاده کنید.

از آنجایی که رایانه های شخصی +Copilot دارای سخت افزار قدرتمندی هستند، توسعه دهندگان می توانند از آن برای بهبود عملکرد برنامه های ویندوز خود استفاده کنند. مایکروسافت به آرامی رایانه های شخصی +Copilot را به عنوان گزینه بهتری برای اجرای برنامه های هوش مصنوعی با شکوه کامل تشویق می کند.

برنامه های اصلی هوش مصنوعی می توانند از CPU استفاده کنند، اما برای مدل های پیچیده، رایانه شخصی با NPU انتخاب مناسبی است. اما این برای کاربران نهایی مانند ما چه معنایی دارد؟

ویژگی های بیشتر هوش مصنوعی در برنامه ها

برنامه های بومی ویندوز مدتی است که دارای ویژگی های هوش مصنوعی هستند. Microsoft Photos می‌تواند تصاویر را تغییر شکل دهد، Paint می‌تواند تصاویر تولید کند، Phone Link می‌تواند پاسخ‌های پیام را پیشنهاد دهد و غیره.

توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث به زودی شروع به ادغام مدل های هوش مصنوعی در برنامه های موجود خود یا ساخت برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی خواهند کرد. این می تواند یک برنامه کامل باشد که تصاویر/فیلم/صوتی یا ترکیبی از آنها تولید می کند. یا پیاده‌سازی‌های هوش مصنوعی را در برنامه‌های محبوب برای خودکارسازی وظایف ساده (پاسخ دادن به پیام‌ها، تولید گزارش/خلاصه) مشاهده خواهید کرد.

همچنین حریم خصوصی داده ها و زاویه امنیتی وجود دارد که مایکروسافت در مورد آن هشدار می دهد. این برنامه توسعه دهندگان را تشویق می کند که با داده هایی که از کاربران جمع آوری می کنند، امنیت آن و استفاده از آن کاملاً باز باشند. علاوه بر این، کاربران باید بر جمع آوری داده ها کنترل داشته باشند.

جالب اینجاست که 24H2 برخی ویژگی‌های انحصاری هوش مصنوعی را برای رایانه‌های شخصی +Copilot به ارمغان می‌آورد، از جمله Recall که پس از حفظ حریم خصوصی و نگرانی‌های امنیتی از انتشار عمومی حذف شد. شاید مایکروسافت از توسعه‌دهندگان می‌خواهد که از این حادثه درس بگیرند و سیاست‌های امنیتی و حریم خصوصی را مشخص کنند.

منبع windowslatest
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.