کوالکام روی چیزی کار می کند که به روز رسانی اندروید را آسان تر می کند

به‌روزرسانی‌های اندروید بسیار مهم هستند و ما خوشحالیم که در 2-3 سال گذشته همه چیز در این زمینه بهبود یافته است. این سامسونگ بود که شروع به ارائه پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر کرد و برندهای دیگر از جمله گوگل را به ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی و سیستم‌عامل اندروید بیشتر واداشت. کوالکام در حال انجام کاری است که ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای برندها آسان‌تر می‌کند.

کوالکام در اواخر سال جاری چیزی را اعلام خواهد کرد که ارائه به‌روزرسانی‌های اندروید را آسان‌تر می‌کند

در مصاحبه با Android Authority، کریس پاتریک، SVP و مدیر کل گوشی‌های Qualcomm، فاش کرد که Qualcomm روی چند چیز کار می‌کند که می‌تواند انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای OEM‌های Android، مانند سامسونگ، آسان‌تر کند. او فاش کرد که کوالکام در چند سال گذشته با شرکت‌های OEM گوگل و اندروید کار می‌کند تا ساختار کدهای درون خطی را تغییر دهد – تا به نوعی ماشین آلات نحوه انجام این به‌روزرسانی‌ها را تغییر دهد.

این تغییرات از نظر تئوری باید اصطکاک برندهای گوشی های هوشمند اندرویدی را کاهش دهد و در عین حال دستگاه های خود را با جدیدترین نرم افزار به روز نگه می دارد. در حالی که این پیشرفت ها در چند سال گذشته اتفاق افتاده است، کوالکام در اواخر امسال چیزی را اعلام خواهد کرد که باید اوضاع را حتی بهتر کند.

در حالی که مدیر اجرایی کوالکام تاریخ دقیق یا رویدادی را که این اعلامیه در آن رخ خواهد داد را فاش نکرد، ما انتظار داریم که این اعلامیه در Snapdragon Summit 2024 در ماه اکتبر اعلام شود. این همان رویدادی است که انتظار می‌رود کوالکام اسنپدراگون 8 نسل 4 را معرفی کند، تراشه‌ای که در سری گلکسی اس 25 و سایر گوشی‌ها و تبلت‌های پیشرفته اندرویدی استفاده می‌شود.

پیش از این، برندهای گوشی های هوشمند اندرویدی، از جمله سامسونگ، تنها چند به روز رسانی اصلی سیستم عامل اندروید را برای دستگاه های پیشرفته ارائه کرده بودند. دستگاه‌های رده پایین و میان‌رده به‌روزرسانی‌های کمتری دریافت می‌کردند. برخی از دستگاه ها حتی یک به روز رسانی اصلی سیستم عامل اندروید را دریافت نکرده اند. با این حال، سامسونگ با ارائه سه به روز رسانی اصلی سیستم عامل اندروید شروع به بهبود کرد. بعداً اعلام کرد که دستگاه‌های رده بالا و برخی میان‌رده‌اش چهار به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.

سال گذشته، گوگل اعلام کرد که به مدت هفت سال سیستم عامل اندروید و به روز رسانی های امنیتی را برای دستگاه های پیکسل ارائه می دهد. این یک معامله بزرگ در اکوسیستم اندروید بود. حتی اپل هم چنین قولی را برای آیفون و آیپد ارائه نمی دهد. چند ماه بعد، سامسونگ اعلام کرد که با گوگل مطابقت خواهد داشت و هفت به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل اندروید را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گران‌قیمت خود ارائه می‌کند که از Galaxy S24 شروع می‌شود.

امیدواریم اعلامیه کوالکام سرعت رسیدن به‌روزرسانی‌های اندروید را بهبود بخشد، زیرا این تنها چیزی است که در حال حاضر نیاز به بهبود در اکوسیستم اندروید دارد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.