معرفی خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

بروز اختلال و قطعی در سیستم پیشرفته ترین شبکه های کامپیوتری هم امری رایج و بدیهی است! هر چقدر هم که به راه اندازی دقیق شبکه و انتخاب بهترین قطعات برای تجهیز آن اهمیت دهید، ایجاد برخی اختلالات در جریان استفاده از سیستم اجتناب ناپذیر خواهد بود. از این رو نیاز به استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری همیشه احساس می شود. خدمات پشتیبانی در یک شبکه سازمانی، در چند بخش اساسی مورد توجه قرار می گیرند که در این بخش به معرفی برخی از آن ها می پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

خدمات پشتیبانی و آماده سازی شبکه

مهمترین گام برای خدمات پشتیبانی کامپیوتر و شبکه، آماده سازی های اولیه در سیستم مورد نظر است. در این مرحله سه مرحله اساسی پشت سر گذاشته می شوند:

  1. تهیه نقشه و مستندان شبکه برای پیدا کردن سریع خرابی ها و مشکلات بخش های مختلف؛ با مشخص شدن دقیق محل تجهیزات بر اساس نقشه ها و مستندات، عیب یابی بخش های مختلف به سهولت انجام می گیرد.
  2. در خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، فرایند بهینه سازی شبکه با کیفیت بالایی انجام می شود. در این بخش برخی تجهیزات فرسوده و قدیمی جایگزین شده و کارکرد اجزای مختلف سیستم، تست خواهد شد.
  3. عیب یابی های اولیه در سیستم شبکه برای حل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری موجود انجام می شوند.

خدمات پشتیبانی و نگهداری از شبکه

در مبحث پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، بخش نگهداری از اهمیت زیادی برخوردار است. در این بخش باید به صورت منظم و مداوم به اجزا و عناصر مورد استفاده در شبکه موجود رسیدگی کنید. با پیگیری دقیق هر بخش، مشکلات موجود در اسرع وقت برطرف شده و از گسترش آن ها پیشگیری می شود. این مسئله برای تداوم عملکرد شبکه مزایای بی شماری به همراه دارد. در این بخش خدمات پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری با دقت بالا ارائه می شوند. در این زمینه دو دسته خدمات زیر مورد توجه قرار می گیرند:

به نقل از ایمن نت : در واقع تمامی اقداماتی که در پشتیبانی شبکه های کامپیوتری انجام می شود به منظور حفظ عملکرد صحیح، بهینه سازی عملکرد شبکه، افزایش رضایت کاربران از خدمات شبکه، نگهداری اطلاعات مهم و همچنین امنیت سایبری بیشتر برای سازمان ها می باشد.

خدمات و پشتیبانی شبکه ایمن نت

خدمات نگهداری نرم افزاری

  1. مراقبت های مربوط به فایروال و دیواره های امنیتی
  2. آپدیت های منظم آنتی ویروس های مورد استفاده در سیستم
  3. مانیتورینگ اینترنت و در نظر گرفتن پهنای باند مناسب
  4. فرایند پشتیبان گیری منظم
  5. به روز نگهداشتن نرم افزارها
  6. پشتیبانی از انواع سرویس های شبکه
  7. به روز رسانی مداوم سرورها
  8. به روزرسانی سیستم عامل کاربران شبکه

خدمات نگهداری سخت افزاری

یکی دیگر از عناصر نگهداری از شبکه در بخش پشتیبانی، نگهداری از سخت افزارهای موجود در سیستم است. برای ارائه بهتر خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به موارد زیر توجه می شود:

  1. نگهداری سیستم های مخابراتی
  2. نگهداری از ابزارهایی مانند پرینتر و فکس و…
  3. خدمات تعمیر تجهیزات و سخت افزارهایی که خراب شده اند.
  4. مراقبت از بخش های سخت افزاری سرور
  5. نگهداری از نودها و پریزها در شبکه
  6. مانیتورینگ سخت افزاری در شبکه
  7. نگهداری از سیستم های کابل کشی و تراکینگ شبکه

چک لیست پشتیبانی شبکه

برای سهولت بیشتر ارائه خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری باید یک چک لیست دقیق برای رسیدگی به این خدمات تهیه کنید. در این زمینه موارد زیر مورد توجه قرار داشته و به ترتیب بررسی می شوند:

  1. در وهله اول به مشکلاتی که کاربران در روند استفاده از شبکه مشاهده کرده اند، رسیدگی می شود.
  2. سپس فایل های بکاپ تهیه شده تست می شوند.
  3. در ادامه نرم افزارهایی که مورد حمله عوامل بیگانه قرار گرفته اند شناسایی خواهند شد. این نرم افزارها در هر بخش از تجهیزات شبکه به روزرسانی می شوند.
  4. در بخش بعدی گزارش هایی از کنسول مرکزی مدیریت آنتی ویروس ها تهیه می شود.
  5. بخش های سخت افزاری سیستم نیز در چک لیست پشتیبانی بررسی خواهند شد.
  6. استفاده از برخی راهکارها برای افزایش سرعت سیستم شبکه
  7. در نظر گرفتن گزارش های امنیتی در خصوص ورود و خروج کاربران

با در نظر گرفتن این چک لیست، بهترین خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری در کوتاه ترین زمان ممکن ارائه شده و مشکلات موجود در شبکه سریع تر برطرف می شوند.

هزینه های خدمات پشتیبانی شبکه کامپیوتری

پشتیبانی بخش ریموت شبکه

یکی از مهمترین خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری، به عنوان ریموت شبکه معرفی می شود و مزایای قابل توجهی دارد. در این سیستم خدمات زیر در اختیار کاربران قرار می گیرند:

  1. در این فرایند به مشکلات دستگاه های پرینتر زیر نظر کارشناسان فنی مربوطه رسیدگی خواهد شد.
  2. در این بخش باید نرم افزارهای مختلف در دستگاه مورد نظر نصب شوند و نیازهای کاربران تامین شود.
  3. مشکلات مربوط به ارسال و دریافت ایمیل ها در این بخش از پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به خوبی برطرف خواهند شد.
  4. در ادامه مشکلات دسترسی کاربران به شبکه ارزیابی خواهند شد.
  5. سپس سرعت کند شبکه در قسمت های مختلف بهبود می یابد. کندی سرعت یکی از مهمترین دلایل افت کیفیت شبکه های کامپیوتری محسوب می شود.
  6. خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

هزینه ارائه خدمات پشتیبانی شبکه

قیمت و تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری بسته به نوع خدمات ارائه شده و پیچیدگی شبکه پیش رو متفاوت خواهد بود. خدمات پشتیبانی به صورت ماهانه، هفتگی و چند ماهه ارائه می شوند. شما باید با در نظر گرفتن سطح حساسیت شبکه و نحوه استفاده از آن با یکی از این روش ها از خدمات پشتیبانی استفاده کنید. در این زمینه میزان تجربیات کارشناسان شبکه نیز تاثیرگذار خواهد بود. توصیه می کنیم با استفاده از خدمات مجموعه های معتبر، در هزینه های خود برای پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری صرفه جویی کنید.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و مزایای استفاده از این خدمات برخی نکات را بررسی کردیم. پشتیبانی شبکه اجزا و بخش بندی های گوناگونی دارد که هر یک به گونه ای بر کیفیت استفاده از قابلیت های شبکه تاثیرگذار خواهند بود. در صورتی که از این خدمات استفاده نکنید در طولانی مدت با خسارات جبران ناپذیری در سیستم شبکه کامپیوتری خود روبرو خواهید شد. امروزه در بسیاری از کسب و کارها از سیستم شبکه های کامپیوتری برای افزایش راندمان کاری استفاده می شود. برای بهبود کیفیت این شبکه ها باید از خدمات پشتیبانان این حوزه کمک بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.