سامسونگ در سه ماهه اول 2024 دومین تولیدکننده بزرگ تبلت در جهان بود
سامسونگ در سه ماهه اول 2024 دومین برند بزرگ تبلت در جهان بود. این نتیجه خوبی است، اما شرکت کره جنوبی می توانست بهتر عمل کند، زیرا فروش آن نسبت به سه ماهه اول سال گذشته اندکی کاهش یافته است. در حالی که فروش اپل نیز کاهش یافت، سازندگان تبلت چینی توانستند فروش خود را افزایش دهند.
بیش از 6.7 میلیون تب گلکسی در سه ماهه اول 2024 ارسال شد
بر اساس آخرین آمار شرکت بین المللی داده (IDC)، سامسونگ از نظر فروش تبلت در رتبه دوم جهانی قرار دارد. این شرکت 6.7 میلیون تبلت در سه ماهه اول 2024 فروخت و 21.7 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد.
این میزان فروش 5.8 درصد کمتر از سه ماهه اول 2023 است. این شرکت چهار تبلت مقرون به صرفه را عرضه کرد: Galaxy Tab A9، Galaxy Tab A9+، Galaxy Tab S9 FE و Galaxy Tab S9 FE+ — در سه ماهه چهارم 2023 و Galaxy Tab S6 Lite (2024) در سه ماهه اول. 2024. بنابراین، اکثر عرضههای اخیر آن مدلهای مقرون به صرفه بودند و انتظار میرود Galaxy Tab S10 را در اوایل سال آینده عرضه کند.
اپل با فروش 9.9 میلیون آیپد و سهم بازار 32 درصد در رتبه اول قرار گرفت. در مقایسه با سه ماهه اول 2023، فروش iPad 8.5 درصد کاهش یافته است. نزدیک به یک سال و نیم از زمانی که اپل هیچ آیپدی را راه اندازی کرد می گذرد. با این حال، انتظار می رود فردا دو آیپد پرو جدید با صفحه نمایش OLED از تراشه های سامسونگ و M4 و دو آیپد ایر جدید با تراشه M2 عرضه شود.
هواوی فروش تبلت های خود را با رشد چشمگیر 43.6% (احتمالا بیشتر در چین) بهبود بخشید تا به ارقام ارسال 2.9 میلیون و سهم بازار 9.4% برسد. لنوو با فروش 2.1 میلیون تبلت، سهم بازار را به 7 درصد رساند. رشد سالانه آن 13.2 درصد بود که مناسب است. شیائومی بهبود خیره کننده 92.6 درصدی را نشان داد و به فروش 1.8 میلیون تبلت و سهم بازار 5.9 درصد رسید.
به طور کلی، بازار تبلت ها با حاشیه ناچیز (0.5٪) نسبت به سه ماهه اول 2024 بهبود یافته است. بیش از 30.8 میلیون تبلت در سه ماهه اول 2024 در سراسر جهان ارسال شد. سایر مارک ها 24٪ از کل فروش تبلت ها را در سه ماهه اول امسال به خود اختصاص دادند.