12 کار سرگرم کننده که فقط در آفریقا می‌توانید تجربه کنید

قاره وسیع و پرجمعیت آفریقا، با مکان‌های متنوع و آداب و رسوم گوناگونی که دارد، یک مقصد فوق‌العاده برای سفری ماجراجویانه است. علاوه بر شهرهای مدرن، روستاهای قدیمی،‌ مراکز تاریخی و دیدنی، فعالیت‌های هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده فراوانی می‌توانید در سفر به آفریقا انجام دهید. در اینجا ۱۲ فعالیت جالب به شما معرفی می‌کنیم که اگر بار اول است به آفریقا سفر می‌کنید، لذت آن هرگز فراموشتان نخواهد شد. اگر هم مقصدتان آفریقای جنوبی است،‌ می‌توانید در صفحه تور آفریقای جنوبی در وبگاه نهال گشت اطلاعات کاملی درباره سفر به این کشور بدست بیاورید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

1- پریدن از پل آبشار ویکتوریا

اگر به تماشای جذابیت‌ها و همزمان تجربه کردن ترس و هیجان علاقه دارید، پرش از پل آبشار زیبای ویکتوریا را امتحان کنید. آبشار ویکتوریا بین دو کشور زیمبابوه و زامبیا، روی رودخانه عظیم زامبزی قرار دارد. پرش از روی پلی که در پایین آبشار ساخته شده ‌است،‌ می‌تواند طولانی‌ترین چهار ثانیه عمر شما را رقم بزند.

2- گشت ‌و گذار در بازار جامع الفنا در شهر مراکش

بازار جامع‌الفنا در قلب شهر مراکش واقع شده‌است. در این بازار می‌توانید هنرمندان و صنعتگران را در حین انجام کار ببینید. از صنایع دستی زیبا و متنوع آن از قبیل عتیقه‌جات، ادویه، اجناس چرمی و قالیچه دیدن کنید و با چانه‌زنی به بهترین قیمت برای خرید برسید.

در پیچ‌وخم‌های این بازار عجیب و غریب، همچنین می‌توانید خوراکی‌های خیابانی آن را امتحان کنید. به علاوه در سفر به آفریقا، دیدن هنرنمایی معرکه‌گیران با مار، نقاشان حنا، فروشندگان خرما، شعبده ‌بازی میمون‌ها و تئاتر‌های متفاوت در این بازار خالی از لطف نیست.

3- سافاری در حیات وحش سرسبز پارک کروگر

سافاری به معنای سفر کردن در طبیعت است. این سفر می‌تواند با وسایل مختلفی چون ماشین‌های شاسی‌بلند، دوچرخه، اسب، قایق و یا حتی پیاده انجام شود. پارک ملی کروگر در آفریقای جنوبی، بزرگترین پارک سافاری جهان است. تنوع حیوانات و حیات وحش بی‌نظیر آن، تماشای آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند. سوار بر ماشین بزرگترین حیوانات جهان یعنی بوفالو، کرگدن، شیر، فیل و پلنگ آفریقایی را از نزدیک ببینید و عکاسی کنید.

4- کایاک سواری در آب‌های دریاچه مالاوی موزامبیک

دریاچه مالاوی مشهور به دریاچه ستارگان، بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان است. هنگام سفر به آفریقا، در کنار لذت بردن از زیبایی‌های خیره‌کننده آن، ورزش‌های آبی بسیاری نیز می‌توانید انجام دهید. یک کایاک کرایه کنید و سطح دریاچه را پارو بزنید.

5- پیک‌نیک در تاکستان‌های کیپ پوینت

تاکستان‌های «کیپ پوینت» در کیپ تاون، در دشت‌های سرسبز و میان دریاچه‌های آرام و مناظر کوهستانی دوردست، فضای مناسبی برای یک روز فراموش‌نشدنی در کنار خانواده است.

6- غذا دادن به زرافه‌ها در نایروبی

نزدیک به پارک ملی نایروبی، مرکز زرافه‌ها وجود دارد که یک سازمان غیرانتفاعی کنیایی برای حفاظت از حیات وحش است. از جذابیت‌های سفر به آفریقا همین بس که در آنجا می‌توانید روی یک سکوی چوبی بایستید و زرافه‌ها را نوازش کنید و به آنها غذا بدهید.

7- مشاهده کوچ بزرگ تانزانیا

سالانه بیش از یک میلیون حیوان وحشی چون گورخرها و گاومیش‌ها، از «سرنگتی» تانزانیا تا «ماسای مارا» در کنیا، برای یافتن منابع خوراکی خود مهاجرت می‌کنند. تماشای حرکت و تکاپوی این تعداد حیوان وحشی در دشت‌های وسیع، منظره‌ای استثنائی ایجاد می‌کند.

8- صعود به صخره‌های سیمین اتیوپی

رشته‌کوه ناهموار سیمین معروف به سقف آفریقا، با قله‌های بلند و دره‌های عمیق، از عجایب طبیعت است. همچنین با چشم‌اندازهای دیدنی و حیات‌وحشی منحصربه‌فرد، می‌تواند یک تجربه کوهنوردی خاطره‌انگیز در سفر به آفریقا برای شما رقم بزند.

9- شنا با کوسه‌های غول پیکر در اقیانوس

در آب‌های سرد اقیانوس اطلس در سواحل کیپ تاون، می‌توانید سوار بر قایق شاهد غذا دادن به کوسه‌های سفید باشید. این کوسه‌ها بزرگ‌ترین شکارچیان آبی اقیانوس هستند. اگر شجاعت کافی دارید و یا از تجربه‌های ترسناک و هیجان‌انگیز استفبال می‌کنید، قفسی در کنار قایق‌ها تعبیه شده‌است که می‌توانید درون آنها غواصی و این غول‌های بزرگ شکارچی را از نزدیک مشاهده کنید.

10- اسب‌سواری در ماسای مارای کنیا

پارک ملی ماسای مارا با پرندگان، پستانداران و گونه‌های کمیابی از حیوانات، یکی از مقصدهای جذاب سافاری در سفر به آفریقا است. با اسب‌سواری در دشت‌های دیدنی آن، علاوه بر مشاهده کوچ انواع حیوانات وحشی، در عبور از رودخانه می‌توانید شاهد کروکودیل‌ها و اسب‌های آبی نیز باشید.

11- شنا در استخر شیطان

بخشی از آبشار وسیع ویکتوریا، یک لبه سنگی طبیعی دارد و به‌گونه‌ای است که در برخی از فصول سال که آب آبشار کمتر است، این لبه حاشیه ایمن ایجاد می‌کند. در آنجا حوضچه‌ای طبیعی شکل می‌گیرد که می‌توانید در آن شنا کنید. چنانچه آبشار پرآب باشد، شنا در این منطقه خطرناک است و منجر به سقوط از آبشار می‌شود. به همین دلیل، به این حوضچه، استخر شیطان گفته می‌شود.

12- بالن‌سواری در دشت سرنگتی

شما می‌توانید پیش از طلوع آفتاب برای بالن‌سواری به سرنگتی بروید. با طلوع خورشید سوار بالن‌هایی شوید که در جهت وزش باد حرکت می‌کنند. از آن بالا و در یک پرواز خاص و هیجان‌انگیز، زیبایی‌های بی‌حد و حصر طبیعت را تماشا کنید.

بهترین راهنمای سفر به قاره آفریقا

یک راهنما برای برقراری ارتباط با بومیان، معرفی بهترین و در عین حال خوش قیمت‌ترین رستوران‌ها و تفریح‌های آفریقا باید همراه شما باشد. در غیر اینصورت بودجه سفرتان ته می‌کشد در حالی که هیچ تفریحی نکرده‌اید. تور لیدرهای نهال گشت با تجربه چندین ساله از سفر به آفریقا می‌توانند شما را در تجربه سفری ایمن و خوش راهنمایی کنند. برای مشاهده قیمت‌ها و دریافت اطلاعات بیشتری می‌توانید به صفحه تور آفریقا مراجعه کنید و یا از طریق شماره ۱۸۳۰-۰۲۶ با کارشناسان نهال گشت تماس بگیرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.