چرا سامسونگ هوش مصنوعی را به گوشی‌های عرضه‌شده قبل از سال ۲۰۲۳ نمی‌آورد؟

سامسونگ می گوید که گلکسی اس 24 اولین گوشی هوش مصنوعی آن است. اما به چه معنا است؟ جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت با Galaxy AI ارائه می شود که مجموعه ای از ده ها ویژگی مجهز به هوش مصنوعی است که زندگی روزمره کاربر را بهبود می بخشد.

به عنوان مثال، Galaxy AI ترجمه های زبان را در زمان پیام رسانی و تماس های صوتی ارائه می دهد و مانع زبان را از بین می برد. همچنین در حین ارسال پیام و خلاصه کردن یادداشت‌ها و ضبط‌های صوتی، بهبود زبان را ارائه می‌دهد و بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

با این حال، این ویژگی‌ها به گوشی‌ها و تبلت‌هایی که قبل از سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند، نمی‌آیند، حتی اگر دستگاه‌های پیشرفته باشند. در اینجا دلیل آن است.

تلفن‌های قدیمی‌تر ممکن است NPU قدرتمند برای Galaxy AI نداشته باشند

Samsung Galaxy S24 AI دارای Galaxy Studio کره جنوبی است - چیکاو

سامسونگ پس از عرضه گلکسی اس 24، گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا به صراحت اعلام کرد که ویژگی‌های گلکسی AI آن برای گوشی‌ها یا تبلت‌های رده بالای عرضه‌شده قبل از سال 2023 ارائه نمی‌شود. دستگاه‌های گلکسی میان رده و مقرون به صرفه هوش مصنوعی دریافت نمی‌کنند. ویژگی ها نیز پاتریک چومت، رئیس بخش تجربه مشتری سامسونگ در گفتگو با TechRadar توضیح داد که ویژگی‌های گلکسی AI به گوشی‌های قدیمی‌تر نمی‌آیند، زیرا این شرکت فکر نمی‌کند که آنها به همان سرعتی که در گلکسی S24 و گوشی‌های بالا انجام می‌دهند، سریع و مطمئن عمل کنند. تلفن پایانی که در سال 2023 منتشر شد. CPU، GPU، و NPUهای داخل گوشی‌های قدیمی‌تر ممکن است به اندازه کافی قدرتمند نباشند تا همه آن ویژگی‌های هوش مصنوعی را به خوبی اجرا کنند. او گفت:

ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که در طول زمان، تجربیات هوش مصنوعی ما می‌تواند توسط عملکرد [موبایل] پشتیبانی شود، که منجر به قابلیت CPU و GPU می‌شود. بنابراین، در حال حاضر، ما در حال یادگیری هستیم. ما قدم به قدم پیش می رویم ما می دانیم که Galaxy AI روی سری Galaxy S24 به خوبی کار می کند و می دانیم که روی [سری Galaxy S23] به خوبی کار خواهد کرد. اما ما نمی دانیم که شدت استفاده از هوش مصنوعی برای مشتری متوسط ​​چقدر خواهد بود، و [بنابراین چگونه این شدت] بر منابع روی دستگاه و منابع ابری تأثیر می گذارد.

شماره یک، ما می خواهیم کیفیت و عملکرد آنچه را که به کار می بریم تضمین کنیم. سپس، نحوه استفاده مردم از [این ویژگی ها] و تنظیم عملکرد را یاد خواهیم گرفت. شماره دو، ما [Galaxy AI] را در مجموعه دومی از دستگاه ها – به طور خاص، S23، S23 FE، Z Fold 5، Z Flip 5 و Tab S9 – مستقر خواهیم کرد تا ببینیم چگونه کار می کند.

و این فقط قابلیت های سخت افزاری گوشی های قدیمی نیست. برخی از ویژگی‌های هوش مصنوعی به لطف پردازنده‌های قدرتمند Exynos 2400 و Snapdragon 8 Gen 3 کاملاً روی دستگاه اجرا می‌شوند، اما برخی از آنها به اتصال اینترنت نیاز دارند. این بدان معناست که به سرورها و قدرت محاسبات ابری زیادی در پشتیبان نیاز دارد و سامسونگ ممکن است از هم اکنون آماده ارائه این منابع (و پول مورد نیاز برای پشتیبانی از آنها) به دستگاه های قدیمی تر نباشد.

لیست گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی که ویژگی‌های Galaxy AI را دریافت می‌کنند

  • گلکسی اس 23
  • Galaxy S23+
  • Galaxy S23 Ultra
  • گلکسی زد فلیپ 5
  • گلکسی زد فولد 5
  • گلکسی تب اس 9
  • +Galaxy Tab S9
  • گلکسی تب اس 9 اولترا
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.