گلکسی بوک 4 اولترا در کره عرضه شد، بررسی مشخصات کلیدی قبل از عرضه جهانی!

سامسونگ از نسل بعدی لپ تاپ فوق پریمیوم خود با نام گلکسی بوک 4 اولترا رونمایی کرد. همراه با مشخصات معمول برای عملکرد بهتر، لپ‌تاپ جدید پیشرفت‌های دیگری از جمله صفحه نمایش لمسی، بهره‌وری انرژی بهبود یافته، خنک‌کننده بهتر و شارژ سریع‌تر را به همراه دارد.

این شرکت کره جنوبی همچنین یک ویرایشگر ویدیوی داخلی و برنامه‌های اکوسیستم گلکسی موجود را بهبود داده است.

گلکسی بوک 4 اولترا عملکرد بهتر و عمر باتری بیشتری دارد

گلکسی بوک 4 اولترا از پردازنده نسل چهاردهم Intel Core Ultra 9، حداکثر 64 گیگابایت رم LPDDR5x و حداکثر 2 ترابایت PCIe NVMe SSD پشتیبانی می‌کند. برای پردازش گرافیکی، این لپ تاپ دارای یک GPU اختصاصی است، درست مانند نسل قبلی خود که در اوایل سال جاری عرضه شد. گلکسی بوک 4 اولترا با یک پردازنده گرافیکی لپ تاپ Nvidia GeForce RTX 4050 با 6 گیگابایت GDDR6 VRAM یا یک پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 470 لپ تاپ با 8 گیگابایت GDDR6 VRAM، بسته به نوع انتخابی شما، عرضه می شود. یک اسلات SSD اضافی برای افزایش فضای ذخیره سازی وجود دارد.

نوع پایه لپ تاپ دارای پردازنده Corte Ultra 7 نسل چهاردهم اینتل، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD است

پردازنده‌های جدید اینتل عملکرد سریع‌تر و NPU داخلی را برای پردازش سریع‌تر هوش مصنوعی روی دستگاه ارائه می‌کنند. این شامل بیش از 100 ISV (فروشندگان مستقل نرم افزار) است که قابلیت های هوش مصنوعی، از جمله توانایی ایجاد تصاویر در چند ثانیه با اعلان های متنی ساده را ارائه می دهند. این ویژگی توسط Nvidia Studio و Stable Diffusion بهینه سازی شده با RTX پشتیبانی می شود. پردازنده جدید همچنین دارای راندمان بهبود یافته است. سیستم خنک‌کننده جدید سامسونگ دارای یک سیستم محفظه بخار 11 درصد عریض‌تر و یک فن دوگانه با طراحی جدید فاصله بین تیغه‌ها است. سامسونگ همچنین ادعا می کند که لپ تاپ پرچمدار جدیدش دارای گواهینامه Intel Evo Edition است.

سامسونگ در گلکسی بوک 4 اولترا یک صفحه نمایش لمسی به صفحه نمایش 16 اینچی OLED اضافه کرده است

لپ تاپ جدید سامسونگ دارای صفحه نمایش 16 اینچی Dynamic AMOLED 2x با رزولوشن QHD (2880 x 1800 پیکسل)، نسبت تصویر 16:10 برای قرار دادن محتوای بیشتر، روشنایی 400 نیت، پوشش 120% وسعت رنگ DCI-P3 و نرخ نوسازی متغیر 48-120 هرتز. علاوه بر این، این یک صفحه نمایش لمسی است که نسبت به گلکسی بوک 3 اولترا ارتقا یافته است. صفحه نمایش دارای فناوری تقویت کننده بینایی سامسونگ و پوشش ضد انعکاس برای کاهش تابش خیره کننده و بهبود دید محتوا است.

گلکسی بوک 4 اولترا دارای وب‌کم 2 مگاپیکسلی، میکروفون‌های با کیفیت استودیویی با حذف نویز مبتنی بر هوش مصنوعی، بلندگوهای چهارگانه تنظیم‌شده با AKG با Dolby Atmos و بلوتوث LE Audio است. این شرکت کره جنوبی ادعا می کند که بلندگوهای آنبرد را بهبود بخشیده است و آنها اکنون بیس غنی و اکتاوهای بالا را ارائه می دهند. وقتی این لپ‌تاپ با گلکسی بادز 2 پرو جفت می‌شود، تأخیر کمتری ارائه می‌کند، بنابراین حتی با استفاده از این هدفون‌های بی‌سیم، حتی بازی کردن نیز امکان‌پذیر است. سیستم چهار بلندگو دارای دو ووفر 5 واتی و دو بلندگوی 2 واتی است.

گلکسی بوک 4 اولترا دارای پورت های زیادی است

صفحه کلید داخلی با اندازه کامل دارای نور پس زمینه است، در حالی که صفحه لمسی Windows Precision بسیار بزرگ است. گلکسی بوک 4 اولترا دارای دو پورت Thunderbolt 4 (USB Type-C)، یک پورت USB 3.2 Type-A، یک درگاه HDMI 2.1 (تا 8K 60Hz یا 5K 120Hz)، یک جک صوتی ترکیبی هدفون + میکروفون و یک اثر انگشت است.

انرژی آن توسط یک باتری 76 وات ساعت تامین می شود و از شارژر USB PD تا 140 وات با شارژر همراه پشتیبانی می کند. سامسونگ ادعا می کند که گلکسی بوک 4 اولترا می تواند تنها در 30 دقیقه با شارژر 140 واتی USB Type-C تا 55 درصد شارژ شود.

این لپ تاپ تنها در یک رنگ عرضه می شود: Moonstone Grey. سامسونگ می گوید از مواد بازیافتی بیشتری (آلومینیوم، شیشه و پلاستیک) برای ساخت لپ تاپ پرچمدار جدید خود استفاده کرده است. سامسونگ همچنین یک تراشه امنیتی مجزای Samsung Knox را برای بهبود امنیت داده ها اضافه کرده است. این مبتنی بر فناوری های امنیتی ارائه شده توسط اینتل و مایکروسافت است.

این لپ تاپ دارای ویندوز 11 Home است و به همراه Samsung Studio، یک ویرایشگر ویدیوی جدید که در گوشی ها و تبلت های این شرکت نیز موجود است، از پیش نصب شده است. برنامه داخلی گالری سامسونگ اکنون دارای Photo Remaster برای ویرایش تصاویر، پاک کردن سایه ها و حذف انعکاس است. ویژگی Second Screen به شما امکان می دهد از یک دستگاه سری Galaxy Tab به عنوان صفحه نمایش دوم برای گلکسی بوک 4 اولترا استفاده کنید.

قیمت و گزینه های رنگ

گلکسی بوک 4 پرو با قیمت اولیه 1.88 میلیون وون (1453 دلار) در کره به فروش می رسد و بسته به اندازه صفحه نمایش، پردازنده مرکزی و پیکربندی حافظه، قیمت آن تا 2.89 میلیون وون (2234 دلار) می رسد. گزینه های رنگ شامل خاکستری سنگ ماه و نقره ای پلاتینیوم است.

نسخه 2 در 1 گلکسی بوک 4 پرو 360 با همین رنگ وارد بازار کره می شود. قیمت ها از 2.59 میلیون وون (2000 دلار) شروع می شود و می تواند تا 3.14 میلیون وون (2427 دلار) صعود کند.

گلکسی بوک 4 اولترا تنها در یک رنگ، Moonstone Grey، معرفی خواهد شد. قیمت آن از 3.36 میلیون وون (2597 دلار) شروع می شود. قدرتمندترین پیکربندی Book 4 Ultra با قیمت 5.09 میلیون وون (3933 دلار) در دسترس خواهد بود.

این لپ تاپ به تدریج در کشورهای بیشتری عرضه خواهد شد. این شرکت قیمت جهانی این لپ‌تاپ را اعلام نکرده است و ما انتظار داریم که این اطلاعات نزدیک‌تر به زمان عرضه فاش شود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.