اپل اپلیکیشن Beeper Mini برای اندروید را به دلیل نگرانی های امنیتی تعطیل کرد

اپل اقدام سریعی برای بستن برنامه Beeper Mini انجام داده است – سرویسی که به کاربران اندروید اجازه دسترسی و ارسال iMessage را می‌دهد. این اتفاق تنها چند روز پس از راه‌اندازی اپلیکیشن Beeper در 5 دسامبر رخ داد.

Beeper Mini: اپل برنامه را خاموش می کند که iMessage را به اندروید می آورد

برنامه اصلی بیپر ، که اکنون با نام Beeper Cloud شناخته می‌شود، با مسیریابی پیام‌های iMessage از طریق یک کامپیوتر مک از راه دور کار می‌کرد. با این حال، Beeper Mini با اتصال مستقیم به سرورهای اپل و دور زدن سرورهای خود Beeper رویکرد متفاوتی را در پیش گرفت.

اپل اپلیکیشن Beeper Mini اندروید را غیر فعال کرد

این فرآیند حتی نیاز به ورود به Apple ID را در برنامه از بین برد و یک تجربه iMessage یکپارچه را برای کاربران اندروید ارائه کرد. جای تعجب نیست که اپل هیجان زده نبود. آنها با استناد به خطرات امنیتی بالقوه مانند قرار گرفتن در معرض ابرداده و هرزنامه، Beeper Mini را تعطیل کردند.

اپل در بیانیه‌ای این تعطیلی را تایید کرد و گفت: «در اپل، ما محصولات و خدمات خود را با فناوری‌های امنیتی و حریم خصوصی پیشرو در صنعت می‌سازیم که به کاربران امکان کنترل داده‌هایشان و حفظ امنیت اطلاعات شخصی را می‌دهد.

ما با مسدود کردن تکنیک هایی که از اعتبارنامه های جعلی برای دسترسی به iMessage سوء استفاده می کنند، اقداماتی را برای محافظت از کاربران خود انجام دادیم. این تکنیک‌ها خطرات قابل‌توجهی را برای امنیت و حریم خصوصی کاربر، از جمله احتمال قرار گرفتن در معرض ابرداده و فعال کردن پیام‌های ناخواسته، هرزنامه، و حملات فیشینگ ایجاد می‌کنند. ما در آینده برای محافظت از کاربران خود به به‌روزرسانی‌ها ادامه خواهیم داد.»

از طرف دیگر، بیپر معتقد است که Beeper Mini ایمن است و حریم خصوصی بهتری را نسبت به پیامک های رمزگذاری نشده ارائه می دهد. این شرکت حتی پیشنهاد داده است که کل کد منبع خود را برای ارزیابی امنیتی مستقل با شخص ثالث به اشتراک بگذارد.

بیپر تمامی شماره تلفن های اندروید را به نمایندگی از کاربران خود لغو ثبت کرده و دوره آزمایشی رایگان را یک هفته دیگر تمدید کرده است تا زمان خرابی را جبران کند.

اپل همچنین اعلام کرده است که قصد دارد اقدامات امنیتی بیشتری را در به‌روزرسانی آینده iOS 17.2 از جمله تأیید کلید تماس با iMessage ارائه کند.

منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.