اپل iOS 17.0.3 را برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد آیفون منتشر کرد

اپل همانطور که انتظار می‌رفت، iOS 17.0.3 را برای از بین بردن اشکالاتی که منجر به گرم شدن واحدهای آیفون در هنگام خالی شدن باتری می‌شد، ارسال کرده است. بیشتر شکایات مربوط به آیفون 15 پرو و ​​آیفون پرو مکس بود، اگرچه سایر مدل‌های دارای iOS 17 نیز در حال گرم شدن بودند.

اگرچه اپل یک باگ نرم‌افزاری را عامل این مشکلات می‌دانست، برنامه‌های خاصی مانند سایت رسانه‌های اجتماعی اینستاگرام هنگامی که اجرا می شدند، به نظر می‌رسید که باعث افزایش دما را شوند. اما اپل به سرعت به گزارش‌های مربوط به داغ شدن بیش از حد آیفون‌ها پاسخ داد و در آخر هفته اعلام کرد که مشکل یک باگ در iOS 17 است و قول داد یک به‌روزرسانی منتشر کند.

این به روز رسانی همچنین باید عمر باتری را برای کسانی که آیفون بیش از حد گرم می شود بهبود بخشد. شکایات کاربران حاکی از آن بود که باتری گوشی‌هایی که بیش از حد گرم می‌شوند، با نرخ 1 درصد در دقیقه خالی می‌شود. به عنوان مثال، 10 دقیقه صرف گشتن در اینستاگرام در آیفونی که بیش از حد گرم می شود، عمر باتری باقی مانده را 10 درصد کاهش می دهد.

iOS 17.0.3 که همراه با iPadOS 17.0.3 منتشر می شود، برای iPhone XS به بعد، آیپد پرو 12.9 اینچی نسل دوم به بعد، آیپد پرو 10.5 اینچی، آیپد پرو 11 اینچی نسل اول و بالاتر در دسترس است. آیپد ایر نسل 3 به بعد، آیپد نسل 6 به بعد و آیپد مینی نسل 5 به بعد. اپل در کارت به‌روزرسانی می‌گوید: «این به‌روزرسانی باگ‌های مهمی را رفع می‌کند و مشکلی را برطرف می‌کند که ممکن است باعث شود آیفون گرم‌تر از حد انتظار کار کند».

iOS 17.0.3 علاوه بر کاهش گرما در واحدهای آیفون آسیب‌دیده، یک جفت آسیب‌پذیری امنیتی از جمله یکی در هسته را اصلاح می‌کند، که بخشی از یک سیستم عامل است که همه چیز را کنترل می‌کند. CVE-2023-42824 (اعداد آسیب‌پذیری‌های رایج و قرار گرفتن در معرض برای فهرست‌نویسی آسیب‌پذیری‌های امنیت سایبری استفاده می‌شود) می‌تواند به مهاجمان محلی اجازه دهد امتیازات خود را بالا ببرند و به داده‌هایی دسترسی داشته باشند که نمی‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند. اپل می گوید که از گزارش هایی که نشان می دهد این نقص در نسخه های iOS قبل از iOS 16.6 مورد سوء استفاده قرار گرفته است، آگاه است. این آسیب‌پذیری با استفاده از بررسی‌های بهبودیافته اصلاح شد.

دومین آسیب‌پذیری اصلاح‌شده توسط به‌روزرسانی مربوط به WebRTC است که یک پروژه متن‌باز است که توسط توسعه‌دهندگان برای امکان برقراری ارتباط ویدیویی، صوتی و متنی بلادرنگ بین مرورگرهای وب و دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌شود. CVE-2023-5217 می تواند منجر به سرریز بافر شود که منجر به اجرای کد دلخواه می شود. دومی ممکن است به مهاجم اجازه دهد تا کد دلخواه را اجرا کند، سیستم را به خطر بیاندازد، و داده های شخصی و حساس را سرقت کند.

منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.