مقایسه آیفون 15 پرو مکس با وان پلاس 11

آیفون 15 پرو مکس با طراحی جدید تیتانیوم و لبه های منحنی، درگاه USB Type-C، دوربین جدید پریسکوپ 5X و دکمه اکشن قابل تنظیم، یک ارتقاء بزرگ در مقایسه با آیفون های بزرگ قبلی است. بدون شک، این گوشی در حال شکل گیری به یکی از بهترین گوشی های سال 2023 است.

آیا OnePlus 11، آخرین پرچمدار شرکت وان پلاس می‌تواند بهتر از آیفون باشد؟ مطمئناً این یک گوشی اندرویدی قابل توجه، اما فاقد نام تجاری بزرگ مانند سامسونگ و گوگل است. با این حال، ارزش فوق العاده ای ارائه می دهد و می تواند خرید بسیار مناسبی باشد، اما… در مقایسه با آیفون چگونه است؟

تفاوت های اصلی آیفون 15 پرو مکس با وان پلاس 11:

  • دکمه اکشن قابل تنظیم (iPhone 15 Pro Max) در مقابل سوئیچ سخت افزاری قطع صدا (OnePlus 11)
  • تیتانیوم (iPhone 15 Pro Max) در مقابل آلومینیوم (OnePlus 11)
  • Apple A17 Pro 3nm در مقابل Snapdragon 8 Gen 2
  • نسخه ذخیره سازی 1 ترابایت (iPhone 15 Pro Max)
  • 48 مگاپیکسل (آیفون 15 پرو مکس) در مقابل 50 مگاپیکسل عریض (وان پلاس 11)
  • پریسکوپ 5X (iPhone 15 Pro Max) در مقابل تله 2X (OnePlus 11)
  • فیلمبرداری 8K (OnePlus 11)
  • 4422 میلی آمپر ساعت (آیفون 15 پرو مکس) در مقابل 5000 میلی آمپر ساعت (وان پلاس 11)
  • شارژ 20 وات (iPhone 15 Pro Max) در مقابل 100 W (OnePlus 11)
  • iOS 17 vs Oxygen OS/Android 13، قابل ارتقا به 14
  • 1199 دلار (iPhone 15 Pro Max) در مقابل 699 دلار (OnePlus 11)

فهرست مطالب

  • طراحی و اندازه
  • تفاوت های نمایش
  • کارایی
  • دوربین
  • کیفیت صدا
  • باتری و شارژ
  • مشخصات
  • خلاصه

طراحی و اندازه

آیفون 15 پرو مکس اندازه صفحه نمایش 6.7 اینچی را نسبت به مدل های قبلی خود حفظ کرده است، اما در واقع کمی کوچکتر از نسل های قبلی خود است. دستگاه جدید کمی کوتاه تر اما ضخیم تر از نسل قبلی خود است. OnePlus 11 بلندتر، و اما باریکتر است.

آیفون 15 پرو مکس دارای قاب تیتانیومی است که سبک‌تر اما مقاوم‌تر از فولاد ضد زنگ است. به عنوان یک مزیت دیگر، تیتانیوم هیچ اثر انگشت کثیفی را در خود نگه نمی‌دارد که باعث شود گوشی ممتاز شما احساس «غیرپریمیوم» کند. لبه ها کمی شیب دار و کانتور هستند که استفاده ارگونومیک را ایجاد می کند. جدای از این تغییر عمده در مواد ساخت، آیفون 15 پرو مکس همان تلفن شیرینی قدیمی است.

با این حال برای اپل سوئیچ بی صدا، یکی از ویژگی های امضا شده آیفون، جایگزین یک دکمه اکشن قابل تنظیم است که احتمالاً کاملاً شبیه به دکمه اپل واچ اولترا است.  این دکمه Action می‌تواند برای جابه‌جایی بین حالت‌های فوکوس iOS، مانند فعال یا غیرفعال کردن ویژگی‌های مختلف آیفون و احتمالاً حتی میانبرهای سفارشی شما استفاده شود. عالی برای عجایب سفارشی سازی!

در همین حال، OnePlus 11 از یک صفحه نمایش 6.7 اینچی مشابه بهره می برد، اما به لطف طراحی کمی خمیده و شیک، جمع و جورتر از آنچه که نمایشگر بزرگ آن نشان می دهد، به نظر می رسد. بله، با وجود ردپای بزرگ آن، استفاده از OnePlus 11 لذت بخش است، زیرا تصور یک دستگاه بسیار کوچکتر را به جا می گذارد.

این ساندویچ آلومینیومی/گوریلا گلس 5 از ویژگی سخت افزاری وان پلاس، تعویض حلقه سه طرفه استفاده می کند که مورد علاقه ماست. متأسفانه، شما نمی توانید آن را سفارشی کنید، اما به هر حال این یک ویژگی ضد احمق است. OnePlus 11 همچنین دارای یک پورت USB Type-C در پایین است، اما فقط به سرعت USB 2.0 محدود شده است که طبق استانداردهای 2023 کند است.

آیفون 15 پرو مکس یک دستگاه دارای استاندارد IP68 است که آن را در برابر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرد و غبار و آب کاملاً مقاوم می کند. در همین حال، OnePlus 11 یک گوشی دارای رتبه IP64 است. این بدان معنی است که از پاشش های گاه به گاه جان سالم به در می برد، اما باید تمام تلاش خود را بکنید تا آن را تا حد امکان از آب دور نگه دارید.

از نظر رنگ‌ها، آیفون 15 پرو مکس در رنگ‌های تیتانیوم طبیعی، تیتانیوم مشکی، تیتانیوم آبی و تیتانیوم سفید عرضه می‌شود که همگی فوق‌العاده درجه یک هستند و دارای روکش فلزی درجه یک می باشند. در همین حال، OnePlus 11 تنها در دو رنگ عرضه می شود: سبز و مشکی.

تفاوت نمایشگر

آیفون 15 پرو مکس دارای همان صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس است. هیچ مشکلی در این مورد وجود ندارد، زیرا این یکی از بهترین نمایشگرهای تلفن همراه بود، با رنگ‌های فوق‌العاده، کنتراست عالی، و حداکثر روشنایی خفیف، که احتمالاً به سطوح بالای 2000 نیت می‌رسد. ما در مورد صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED با قابلیت HDR، نرخ تازه سازی ProMotion فوق العاده صاف 120 هرتز و در نهایت سوراخ پانچ جزیره دینامیک در بالا صحبت می کنیم.

در همین حال، OnePlus 11 همچنین دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی OLED است که به همان اندازه رنگ‌های زنده و زیبا دارد. با صفحه نمایش LTPO 3.0 خود که می تواند به طور خودکار بین نرخ رفرش 1 هرتز و 120 هرتز جابجا شود و به لطف نرمی، تعامل با محتوای روی صفحه را بسیار لذت بخش می کند. یکی از جنبه های نمایشگر که با وضعیت پرچمدار آن مطابقت ندارد، حداکثر روشنایی نسبی کم نمایشگر است. شما احتمالاً مجبور خواهید بود هنگام ظهر هنگام بیرون از منزل، چشمان خود را خم کنید.

در حالی که آیفون 15 پرو مکس همراه با Face ID که به خوبی در سوراخ پانچ جزیره دینامیک پنهان شده است، عرضه خواهد شد. OnePlus 11 دارای هر دو قفل گشایی چهره مبتنی بر تصویر دو بعدی و همچنین اسکنر اثر انگشت نوری است که مستقیماً در صفحه نمایش تعبیه شده است. عالی، سریع و دقیق کار می کند!

عملکرد و نرم افزار

آیفون 15 پرو مکس با چیپست 3 نانومتری اپل A17 پرو عرضه می‌شود که در مقایسه با اپل A16 بایونیک 10 درصد عملکرد بهتری دارد. با این حال، از نظر گرافیکی، آیفون 15 پرو مکس با پشتیبانی اضافه شده از ردیابی پرتوهای سخت‌افزاری، پیشرفت بسیار خوبی را در زمینه گرافیک به دست آورده است.

در عین حال، فرآیند ساخت 3 نانومتری متراکم‌تر، مطمئناً به توان کمتری برای انجام موجو نیاز دارد. این به معنای عمر باتری کمی بهتر است، اگرچه اپل محافظه کار است و تخمین های عمر باتری را مشابه آیفون 14 پرو مکس ارائه می دهد! آیفون 15 پرو مکس همچنین با 8 گیگابایت رم و 256، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی یا نسخه برتر 1 ترابایتی عرضه خواهد شد.

از سوی دیگر، OnePlus 11 با Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 عرضه می شود که بهترین تراشه موجود برای تلفن های اندرویدی در حال حاضر است. عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد، به‌ویژه زمانی که با رابط کاربری OxygenOS سبک وزن OnePlus که مبتنی بر اندروید 13 است، جفت شود. با این حال، در طول کارهای فشرده‌تر و پرقدرت‌تر، OnePlus 11 ممکن است کمی داغ شود و پردازنده خود را پایین بیاورد تا قطع شود. حرارت.

OnePlus 11 دارای 8 یا 16 گیگابایت رم LPDDR5X و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی است. بدون هیچ گزینه توسعه سخت افزاری، بهتر است یک سرویس ذخیره سازی مبتنی بر ابر را برای فضای اضافی در نظر بگیرید.

آیفون 15 پرو مکس با iOS 17 عرضه خواهد شد. این گوشی حداقل به مدت پنج سال پشتیبانی می شود، بنابراین حداقل تا سال 2028. OnePlus 11 چهار سال به روز رسانی اصلی اندروید و همچنین پنج سال پشتیبانی امنیتی دریافت می کند.

در صورتی که اخبار را از دست داده باشید، iOS 17 شامل پیشرفت‌های قابل توجهی در برنامه‌های ضروری تلفن، پیام‌ها و FaceTime و همچنین ویژگی‌های جدیدی مانند StandBy می‌شود که اطلاعات مفیدی را در حین شارژ شدن تلفن شما (هم با سیم و هم به صورت بی‌سیم) نمایش می‌دهد. ، ویجت های تعاملی، بهبودهای AirDrop، یک برنامه مجله جدید که به عنوان دفترچه خاطرات دیجیتال شما عمل می کند و اصلاح خودکار صفحه کلید پیشرفته.

دوربین

آیفون 15 پرو مکس دارای یک دوربین 48 مگاپیکسلی با پیشرفت‌های زیادی است، از جمله موتور فوتونیک جدید و HDR هوشمند که باید عکس‌هایی با ظاهر بهتر ارائه کند. بهبود عکاسی در نور کم و همچنین پرتره خودکار نیز قابلیت‌های عکسبرداری آیفون 15 پرو مکس را بهبود می‌بخشد.

OnePlus 11 دارای یک دوربین 50 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض با سنسور IMX890 سونی با دیافراگم f/1.8 است که توسط شرکت دوربین افسانه‌ای Hasselblad تنظیم شده است. این عکس‌های بسیار مناسب، با اشباع عالی، ظاهر کنتراست و عملکرد بسیار مناسب در نور کم تولید می‌کند.

تفاوت بزرگ اما در دوربین های تله فوتو این دو گوشی نشات می گیرد. آیفون 15 پرو مکس با دوربین پریسکوپ 5 برابری عرضه می‌شود که به شما امکان می‌دهد بیشتر از تله‌فوتوی 32 مگاپیکسلی 2X وان پلاس 11 زوم کنید.

دوربین فوق عریض آیفون 15 پرو مکس همان دوربین 12 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو مکس است، اما فوکوس خودکار بهتری کسب کرده است. همین امر در مورد دوربین FaceTime جلو نیز صدق می کند.

از نظر فیلمبرداری، OnePlus 11 از ویدیوی 8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. اپل چنین فیلمبرداری با وضوح بالا را به آیفون 15 پرو مکس اضافه نکرده است، اما با اجازه به شما امکان فیلمبرداری 4K@60fps ProRES، ضبط ویدیو را بهبود بخشیده است.

کیفیت صدا و هپتیک

آیفون 15 پرو مکس احتمالاً یکی دیگر از دستگاه‌های استثنایی در مورد پخش صدا از بلندگوهای داخلی خواهد بود، مشابه مدل‌های قبلی. ما از بلندگوی با صدای پایین و گوشی انتظار باس غنی و عمق زیاد داریم.

OnePlus 11 دارای آهنرباهای فرعی دوگانه و الگوریتم فرکانس پایین NLC است که کلمات بسیار زیبایی هستند که یک سیستم صدای استریو بسیار توانا را نشان می دهند. گوشی OnePlus 11 عالی به نظر می رسد و کیفیت صدای آن به طور قابل توجهی در مقایسه با OnePlus 10 Pro بهبود یافته است.

وقتی صحبت از بازخورد لمسی به میان می‌آید، OnePlus 11 یکی از بزرگترین موتورهای ویبراتور را دارد و اگر بگوییم که بازخورد لمسی بسیار خوبی ارائه می‌دهد، ناچیز است. دارای ارتعاشات دقیقی است که فوق العاده دلپذیر است.

آیفون ها به طور سنتی دارای بازخورد لمسی عالی هستند و ما انتظار داریم که آیفون 15 پرو مکس نیز تفاوتی نداشته باشد.

عمر باتری و شارژ

آیفون 15 پرو مکس با باتری 4422 میلی آمپر ساعتی از باتری بزرگ تری نسبت به نسل قبلی خود برخوردار است، اما با باتری های 5000 میلی آمپر ساعتی که بهترین دستگاه های اندرویدی آن را حمل می کنند فاصله زیادی دارد. این دقیقاً همان اندازه باتری است که OnePlus 11 از آن برخوردار است.

در تست‌های باتری اختصاصی ما، که هدف آن بازآفرینی سناریوهای مختلف استفاده است و در یک محیط کنترل‌شده با نمایشگرها به صورت دستی روی 200 نیت تنظیم شده است، OnePlus 11 در حال حاضر از iPhone 14 Pro Max شکست می‌خورد، بنابراین منطقی است که فرض کنیم. یک پیروزی بی چون و چرا برای آیفون 15 پرو مکس آینده نیز. باید دید دقیقاً چقدر است.

آیفون 15 پرو مکس از سرعت شارژ سیمی تا 20 وات و همچنین شارژ بی سیم MagSafe پشتیبانی می کند که حداکثر 15 وات است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل ممکن است به شارژرهای شخص ثالث اجازه دهد همان سرعت شارژ بی سیم 15 واتی را که MagSafe قادر به ارائه آن است، ارائه دهند.

در همین حال، OnePlus 11 دارای یک شارژر فوق سریع 100 واتی است که به باتری آن اجازه می دهد در کمتر از 30 دقیقه به طور کامل شارژ شود. هیچ راهی وجود ندارد که آیفون 15 پرو مکس آن را شکست دهد. با این حال، OnePlus 11 از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی کند.

مقایسه مشخصات

مشخصات آیفون 15 پرو مکس و وان پلاس 11 چگونه مقایسه می شود؟ خوب، ما تفاوت های اساسی را برای شما در جدول درست زیر خلاصه کرده ایم.

آیفون 15 پرو مکس وان پلاس 11
اندازه، وزن 159.9 × 76.7 × 8.25 میلی متر
221 گرم
163.1 × 74.1 × 8.53 میلی متر
206 گرم
صفحه نمایش ProMotion 6.7 اینچی OLED HDR
120Hz
6.7 اینچ OLED HDR
120 هرتز
پردازنده A17 برای
3 نانومتر
Qualcomm Snapdragon 8 Gen 2 4nm
رم، ذخیره سازی 8/256 گیگابایت
8/512 گیگابایت
8/1 ترابایت
8 گیگابایت / 128 گیگابایت
16 گیگابایت / 256 گیگابایت

LPDDR5X

دوربین ها 48 مگاپیکسل اصلی
12 مگاپیکسل اولترا
12 مگاپیکسل زوم 5X

12 مگاپیکسل جلو

50 مگاپیکسل اصلی
48 مگاپیکسل فوق عریض
32 مگاپیکسل 2X زوم

16 مگاپیکسل جلو

باتری 4422 میلی آمپر ساعت 5000 میلی آمپر ساعت
شارژ کردن MagSafe سیمی USB-C
20W
USB-C
100W سیمی

جمع بندی

بنابراین، با عملکرد احتمالاً بهتر، عمر باتری و عملکرد دوربین، آیفون 15 پرو مکس به عنوان مهره ای کاملاً سخت برای شکست وان پلاس 11 شکل می گیرد. آیفون نسل جدید قطعا معیاری خواهد بود که تمام پرچمداران اندرویدی آینده (و قبلی) خود را با آن می سنجند، بنابراین کسب پیروزی برای دستگاه OnePlus در اینجا بسیار ارزشمند خواهد بود.

با این حال، در مورد قیمت، به نظر می رسد که شکاف بسیار گسترده ای بین این دو گوشی وجود خواهد داشت. OnePlus 11 با قیمت پایه 699 دلاری با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی شروع می شود. در همان زمان، قیمت آیفون 15 پرو مکس  از 1199 دلار برای نسخه پایه 256 گیگابایتی جدید شروع می شود که به طور قابل توجهی گران تر از گوشی پرچمدار اندرویدی با قیمت تهاجمی است.

در عین حال، OnePlus 11 برداشتی فوق‌العاده از یک پرچم‌دار مدرن اندروید است، با تمام موارد ضروری و بدون هیچ چیز اضافی.

امتیاز دهید
منبع phonearena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.