اندروید 14 سومین و آخرین آپدیت بزرگ برای برخی از دستگاه های گلکسی خواهد بود

سامسونگ در زمینه به روز رسانی نرم افزاری برای گوشی های هوشمند (به جز Appe) برابری ندارد. برای مدت طولانی، در اکوسیستم اندروید، سازندگان – از جمله سامسونگ – دو به‌روزرسانی اصلی اندروید را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود ارائه می‌کردند.همراه چیکاو باشید.

در مورد سامسونگ، اهمیتی نداشت که دستگاه یک گوشی پرچم‌دار یا یک تلفن هوشمند میان‌رده باشد – بیشتر آن‌ها فقط دو به‌روزرسانی اصلی اندروید دریافت می‌کردند. اما این وضعیت در سال 2020 تغییر کرد، زمانی که این شرکت اعلام کرد که تمام گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی که از سال 2019 به بعد عرضه شده‌اند، سه به‌روزرسانی اندرویدی دریافت خواهند کرد، همچنین این امکان برای محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند Galaxy A نیز وجود دارد.

اما اینجا تمام نشد. سامسونگ در نهایت تصمیم به اضافه کردن یک سال چهارم از به‌روزرسانی‌های اصلی سیستم‌عامل برای گوشی‌های پرچم‌دار و برخی از گوشی‌های میان‌رده خود گرفت. در ابتدا، فهرست دستگاه‌های میان‌رده مستحق برای چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل کوچک و محدود به مجموعه‌ی گلکسی A بود، اما سامسونگ در سال گذشته این سیاست را به گوشی‌های بیشتری گسترش داده است، شامل مجموعه‌های گلکسی M و گلکسی F و گوشی‌های ارزان‌تر مجموعه A.

در حال حاضر، هیچ دستگاه گلکسی که مستحق چهار نسل از به‌روزرسانی‌های اندرویدی است، به مدت کافی وقت نداشته است که به این محدودیت برخورد کند. اما این موضوع برای دستگاه‌هایی که فقط سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید وعده داده شده است، صدق نمی‌کند. برای برخی از آن‌ها، اندروید ۱۴ به‌عنوان سومین و آخرین نسخه‌ی اصلی منتشر شده، پس از آن آن‌ها فقط به‌روزرسانی‌های امنیتی و یک یا دو به‌روزرسانی کوچک One UI دریافت خواهند کرد.

اینجا فهرستی از دستگاه‌هاست که اندروید ۱۴ سومین و آخرین به‌روزرسانی آن‌هاست:

  • گلکسی A52
  • گلکسی A52s
  • گلکسی A52 5G
  • گلکسی A72
  • گلکسی تب S7 FE

به‌یاد داشته باشید که فهرست بالا شامل دستگاه‌هایی است که با اندروید ۱۱ از کارخانه عرضه شدند و مستحق سه به‌روزرسانی اصلی اندروید بودند که نسخه ۱۴ آخرین به‌روزرسانی آن‌ها خواهد بود. این فهرست شامل دستگاه‌هایی نیست که از اندروید ۱۲ راه‌اندازی شدند و هیچ‌یک از سیاست‌های سه ساله یا چهار ساله مورد تایید قرار نمی‌گیرند.

 

امتیاز دهید
منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.