طراحی سایت چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

در دنیای امروز، ورود به تجارت الکترونیک برای بسیاری از کسب و کارها یک امر لازم و ضروری است. چرا که افراد برای رفع کوچک‌ترین نیازها به سراغ اینترنت می‌روند. همچنین طیف وسیعی از مشتریان در این فضا فعالیت دارند. اولین قدم برای راه‌اندازی کسب و کار آنلاین، طراحی سایت است. زیرا سایت، هویت کسب و کار را نشان می‌دهد. اما سوال اصلی اینجاست، برای طراحی سایت چه مراحلی را باید طی کنیم؟ داشتن سایت چه مزایایی دارد؟ چطور یک سایت با ویژگی‌های دلخواه سفارش دهیم؟ در ادامه قصد داریم به پاسخ این سوالات بپردازیم.

طراحی سایت چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

احتمالا اولین سوالی که با آن مواجه شده‌اید این است که چه نیازی به طراحی سایت داریم؟ داشتن سایت برای کسب و کارها فواید بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. دسترسی آسان

این روزها مردم به جای رفتن به بازار، فروشگاه‌ها و… به دنبال راحت‌ترین روش خرید و انجام کارها هستند. هنگامی که یک سایت برای کسب و کارتان طراحی می‌کنید، افراد به صورت 24 ساعته می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. اما در فضای فیزیکی این امکان وجود ندارد. چرا که باید ساعاتی از شبانه‌روز را برای استراحت و کارهای دیگر اختصاص دهید.

2. افزایش درآمد

حتی اگر بهترین مکان در شهر را داشته باشید، ولی بازهم برای تعداد محدودی از افراد در دسترس است. اما در فضای آنلاین شما هیچ محدودیتی ندارید. چرا که همه افراد، فارغ از اینکه در کجای دنیا زندگی می‌کنند، به سایت دسترسی خواهند داشت. اگر با اصول بازاریابی اینترنتی آشنا باشید، می‌توانید مشتریان خود را به طور مداوم افزایش داده و سود خود را چندین برابر کنید. بنابراین طراحی سایت دسترسی شما به افراد را بیشتر کرده و تاثیر زیادی روی درآمدتان خواهد داشت.

3. افزایش اعتبار

در عصر کنونی، طراحی سایت، هویت و اعتبار کسب و کارتان را افزایش می‌دهد. چرا که افراد بیشتری با شما آشنا شده و نام تجاری و برندینگ‌تان قوی‌تر می‌شود. اینکه افراد بتوانند به صورت آنلاین با شما ارتباط کنند، از خدماتتان استفاده کنند، محصولتان را خریداری کنند و… از بزرگترین مزایای کسب و کار به شمار می‌رود. از طرفی با داشتن هویت ثابت و اعتبار بالا، افراد بیشتری به خرید از شما تمایل نشان می‌دهند.

4. همیشگی بودن

ممکن است بنابر دلایل مختلفی محل کسب و کار فیزیکی را تغییر دهید. با اینکار برخی از مشتریان خود را به اجبار از دست خواهید داد. اما با راه‌اندازی سایت و حضور در فضای آنلاین، آدرس کسب و کارتان ثابت خواهند ماند. بنابراین هر تبلیغی که برای آن انجام دهید، به ثمر می‌نشیند. این در حالی است که روش‌های تبلیغاتی دیگر برای همیشه ماندگار نیستند.

5. افزایش مشتریان بالقوه

اگر به صورت مستمر در فضای آنلاین حضور داشته باشید، تعداد زیادی با شما آشنا خواهند شد. حتی اگر این افراد قصد خرید نداشته باشند، در هنگام نیاز شما یکی از گزینه‌ها خواهید بود.

طراحی وب سایت

طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟

برای طراحی سایت و حضور در فضای آنلاین، باید یک مسیر مشخصی را طی کنید. این مسیر از انتخاب اسم گرفته تا بازاریابی ادامه پیدا می‌کند. در واقع راه‌اندازی یک سایت مراحل مشابهی با راه‌اندازی یک فروشگاه دارد. یعنی باید برای آن نام، مکان مناسب، مدیر و… در نظر گرفته شود. در حالت کلی می‌توان مراحل طراحی سایت را به صورت زیر خلاصه کرد.

1. انتخاب نام دامنه (دامنه همان آدرس سایت است. مثل google.com)

2. خرید هاست (فضایی که اطلاعات و محتویات سایت در آن ذخیره می‌شود)

3. طراحی ظاهر سایت

4. راه‌اندازی سیستم مدیریت و کنترل پنل سایت

5. بازاریابی و افزایش مشتری و فروش

مانند بسیاری از کارهای دیگر، راه‌اندازی سایت نیاز به تخصص و مهارت دارد. به همین دلیل باید از افراد یا شرکت‌هایی کمک بگیرید که تجربه و مهارت کافی در این زمینه را داشته باشند. زیرا در غیر اینصورت هزینه‌ای که برای اینکار پرداخت می‌کنید، به هدر خواهد رفت. بنابراین قدم اول برای شروع طراحی سایت، مشاوره گرفتن از یک شرکت معتبر است.

اگر در شهر تهران یا اطراف آن حضور دارید، پیشنهاد می‌کنیم از شرکت طراحی سایت در تهران کمک بگیرید. چرا که می‌توانید به صورت حضوری با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و نتیجه بهتری به دست آورید.

طراحی سایت وردپرس

برای راه‌اندازی سایت روش‌های مختلفی وجود دارد؛ از طراحی به صورت اختصاصی گرفته تا استفاده از سیستم‌های آماده. برای کسب و کارهای نوپا که بودجه محدودی دارند، طراحی سایت به صورت اختصاصی شاید مناسب نباشد. چرا که اینکار به هزینه بیشتری نیاز دارد. بهترین گزینه برای این کسب و کارها استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا است. در میان این سیستم‌ها نیز، وردپرس گزینه مناسبی به شمار می‌رود. زیرا با حداقل هزینه می‌توانند یک سایت کامل با همه امکانات را داشته باشند. البته این به معنای ضعیف بودن این سیستم نیست. چرا که بسیاری از شرکت‌های بزرگ در جهان از وردپرس استفاده می‌کنند.

از مهمترین مزایای طراحی سایت با وردپرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سرعت اجرا و پیاده‌سازی بالا: سرعت راه‌اندازی سایت با وردپرس بسیار بالا بوده و در کمترین زمان می‌توانید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید. این در حالی است که برای راه‌اندازی سایت اختصاصی باید ماه‌ها منتظر بمانید.
  • امنیت: برنامه‌نویس‌ها و شرکت‌های متعددی در حال کار کردن بر روی وردپرس هستند. همین مساله باعث می‌شود تا باگ‌های آن شناسایی شده و رفع شود. بنابراین وردپرس امنیت خوبی دارد. البته باید اقدامات امنیتی لازم را انجام دهید.
  • استفاده آسان: افزودن نوشته، عکس، مدیریت صفحات و… در وردپرس بسیار ساده و راحت است. به همین دلیل یادگیری آن در کمترین زمان اتفاق می‌افتد.
  • وجود ابزارهای مختلف و آماده: برای انجام بسیاری از کارها در سایت‌ اختصاصی، نیاز به کدنویسی خواهید داشت. اینکار علاوه بر هزینه‌های بالا، به زمان زیادی نیاز دارد. اما در وردپرس می‌توانید قابلیت‌های مختلف را با نصب پلاگین به دست آورید که در زمان سریع و هزینه بسیار کم قابل انجام است.

طراحی سایت در تهران

اینترنت فضایی را فراهم کرده تا همه افراد جامعه، فارغ از اینکه در چه شهری هستند، امکان راه‌اندازی کسب و کار آنلاین داشته باشند. اما از آنجایی که بسیاری از کسب و کارها در تهران حضور دارند، وجود شرکت طراحی سایت در تهران حائز اهمیت است. چرا که صاحبان کسب و کار می‌توانند به صورت حضوری با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و پاسخ نیازهای خود را دریافت کنند.

شرکت طراحی سایت تهران سایت، تجربه‌ای 19 ساله در حوزه خدمات طراحی سایت در تهران را داشته و تا به حال با کسب و کارهای بسیاری فعالیت کرده است. تهران سایت توانسته بیش از 1000 پروژه داخلی و بین المللی طراحی وب سایت و سئو را با موفقیت به اتمام برساند و رضایت حداکثری کارفرمایان را به دست آورد. از جمله خدمات این شرکت می‌توان به طراحی سایت اختصاصی، پشتیبانی سایت رایگان، طراحی سایت وردپرس، طراحی وبسایت فروشگاهی و شرکتی اشاره کرد. همچنین دیجیتال مارکتینگ، برندینگ،‌ طراحی گرافیکی و تولید محتوا از دیگر خدمات تهران سایت می‌باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.