آی گپ یا سروش؟ کدام پیام رسان ایرانی انتخاب بهتری است؟

در سال های اخیر، با گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی در ایران، دو پیام رسان داخلی محبوب به نام‌های آی گپ و سروش برای کاربران ایرانی معرفی شده‌اند. در این مقاله، به بررسی و مقایسه این دو پیام رسان پرداخته می‌شود تا کاربران بهتر بتوانند تصمیمی در خصوص استفاده از آنها بگیرند. برای اینکه بدانید آی گپ یا سروش، کدام یک انتخاب بهتری است، تا انتهای این مطلب همراه چیکاو باشید.

آی گپ یا سروش؟

برای پاسخ به این سوال قصد داریم تا ابتدا شما را با این دو پیام رسان و قابلیت های آنها آشنا کنیم. سپس می توانید با مقایسه مزایای آنها براساس نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

آی گپ

آی گپ یک پیام‌رسان داخلی است که در سال ۱۳۹۳ توسط شرکت توسعه نرم‌افزار حاج امیرکبیر (نرم‌افزار کاروان) راه‌اندازی شد. آی گپ امکانات زیادی را به کاربرانش ارائه می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به تماس صوتی، تصویری و نوشتاری، ایجاد گروه‌های چت، ایجاد کانال و ارسال پیام به کانال و… اشاره کرد.

مزایا:

  • رابط کاربری آسان و کاربرپسندی دارد.
  • ارائه امکانات چندگانه‌ای مانند تماس صوتی و تصویری.
  • ارائه خدمات فروشگاهی و انجام تراکنش‌های مالی.

معایب:

  • نداشتن امکاناتی مانند ویس‌میل و پیامک.
  • محدودیت در انتخاب نام کاربری و پروفایل.

سروش

سروش نیز یک پیام‌رسان ایرانی است که در سال ۱۳۹۴ توسط شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات فارابی به بازار عرضه شد. این پیام‌رسان امکانات متنوعی دارد که از جمله آنها می‌توان به چت با کاربران سایر کشورها، پشتیبانی از کانال و گروه، ارسال پیام صوتی، تصویری و ویدئویی و… اشاره کرد.

مزایا:

  • دارای امکاناتی مانند ویس‌میل و پیامک. قابلیت ارتباط با کاربران سایر کشورها. امکان استفاده از ربات‌های گفتگو و بازی‌های آنلاین.

معایب:

  • رابط کاربری کمی پیچیده‌تر از پیام رسان بومی آی گپ است.
  • عدم ارائه خدمات فروشگاهی و تراکنش‌های مالی.
برای آشنایی کامل با این پیام رسان می توانید مطال موجود در مقاله “اپلیکیشن پیامرسان سروش یکی از محبوب ترین پیامرسان های ایرانی” را نیز مطالعه نمایید.

آی گپ یا سروش؟ کدام پیام رسان را نصب کنیم؟

در مجموع، هر دو پیام‌رسان داخلی محبوب و با استفاده بالا هستند و امکانات زیادی را به کاربرانشان ارائه می‌دهند. اما برای انتخاب بهترین پیام‌رسان برای خود، باید به نیازهای خود دقت کرد. اگر شما به دنبال یک پیام‌رسان با رابط کاربری آسان و دارای امکانات خرید و فروش هستید، پیام رسان آی گپ بهترین گزینه است. اما اگر به دنبال یک پیام‌رسان با امکانات پیشرفته‌تری همچون ارتباط با کاربران سایر کشورها و ربات‌های گفتگو هستید، سروش بهترین انتخاب است.

جمع بندی

متشکریم که تا انتهای مقاله آی گپ یا سروش؟ با ما همراه بودید. شما نیز تجربه کاربری خود را از این دو پیام رسان بومی در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید. از نظر شما آی گپ یا سروش؟ کدام یک بهتر است؟
5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.