پردازنده Dimensity 1080 با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و پشتیبانی از 5G رونمایی شد

پردازنده میان رده Dimensity 1080 از شرکت مدیاتک مجهز به دوربین 200 مگاپیکسلی و پشتیبانی از فناوری فایو جی معرفی شد. براساس ویژگی های کلیدی این محصول، تفاوت زیادی بین این سری و مدل قبلی یعنی Dimensity 920 به چشم نمی خورد. برای آشنایی کامل با پردازنده جدید شرکت مدیاتک تا انتهای این مقاله همراه چیکاو باشید.

پردازنده میان رده این شرکت بزرگ با نام MediaTek Dimensity 1080 از پردازنده سیگنال تصویر Imagiq ، دوربین 200 مگاپیکسلی، پشتیبانی از HDR  و… بهره مند است. به نقل از GSMArena، تراشه دایمنسیتی 1080 در مقالیسه با تراشه دایمنسیتی 920 دارای عملکرد قوی تر، مصرف انرژی کمتر و افزایش قدرت تصویر برداری گوشی های هوشمند می شود. در حالی که این تراشه جدید از دوربین 200 پیکسلی پشتیبانی می کند نسل قبلی آن توانایی تصوری برداری تا 108 مگاپیکسل را دارد.

اطلاعات بیشتری نیز از این تراشه منتشر شده است. براساس گزارشات موجود این تراشه میان رده 5G  به دو هسته قدرتمند Cortex-A78 با فرکانس 6/2 گیگاهرتزی مجهز شده است. این در حالی است که نسل قبلی تراشه دایمنسیتی 920 از دو هسته مشابه با فرکانس 5/2 گیگاهرتز ارائه شده بود. این پردتزنده جدید از شرکت مدیاتک دارای 6 هسته کم مصر می باشد. تاکنون اطلاعات بیشتری درباره این 6 هسته منتشر نشده است.

پردازنده Dimensity 1080 مانند مدل قبلی از واحد پردازش  Mali-G6و لیتوگرافی ۶ نانومتری ارائه می شود. با توجه به قدرت پردازشی خام حساب شده در پنچمار ها انتظار می رود که امتیاز هر دو تراشه Dimensity 1080  و Dimensity 920  در یک رنج بوده و تفاوت چندانی نداشته باشد.

از دیگر مشخصات کلیدی پردازنده میان رده Dimensity 1080 مدیاتک می توان به رم LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعت UFS 3.1 و نمایشگر ۱۲۰ هرتز فول HD پلاس اشاره کرد. این محصول همانند نسخه پیشسن خود به موتور HyperEngine 3.0، شبکه‌ی sub-6GHz 5G و وای‌فای ۶ مجهز می باشد.

واحد پردازنده هوش مصنوعی مدیاتک اعلام کرده که این تراشه تغییری چشمگیری نسبت به مدل قبلی خود ندارد. انتظار می رود که پردازنده‌ی Dimensity 1080 در فصل چهارم سال جاری میلادی وارد بازار فروش شده و در دسترس قرار بگیرد.

متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. نظرات و سوالات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.