هرآنچه که باید در مورد طراحی پست و استوری اینستاگرام بدانید

یکی از دغدغه‌هایی که امروزه اکثر افراد و به ویژه کسانی که با استفاده از شبکه‌های اجتماعی دنیای مجازی از جمله اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند، طراحی طرح پست و استوری اینستاگرام است تا بدین طریق بتوانند در جلب توجه مخاطبین از اکثر قشرهای جامعه برای بازدید از پیج خود موفق عمل نمایند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اهمیت طراحی پست و استوری اینستاگرام

با توجه به افزایش روزافزون استفاده کاربران از اپلیکیشن اینستاگرام، این برنامه کاربردی امروز یک بستر وسیعی از بازارهای مجازی و فروشگاه‌های آنلاین را باز کرده و فرصت مناسبی را برای تبلیغات گسترده، بدون صرف هزینه و زمان بیش از حد معمول برای رونق کسب و کارها فراهم کرده است. با توجه به موارد ذکر شده یکی از اولین اقدامات و مهمترین قدم‌ها برای رونق دادن کسب و کار از طریق فضای مجازی، طراحی پست و استوری اینستاگرام به صورت کاملا خلاقانه و جذاب است، طوری که بیننده پیام را به کنجکاوی و پرسیدن سوال در رابطه برند یا محصول مورد تبلیغ از صاحب پست وادار کند؛ اما به منظور ایجاد یک طرح پست و استوری اینستاگرام مناسب شما بایستی در وهله اول یکسری اطلاعات در زمینه روش‌های طراحی که برای مخاطب جذاب باشد، کسب نمایید.

قطعا هر طرح پست اینستاگرام جذاب برای صاحب کسب و کار یا یک برند خاص یک امتیاز مثبت خواهد بود تا بتواند حتی یک مخاطب را به خود جذب کند؛ بنابراین شما بایستی بدانید چه چیزی برای شکل‌گیری صحیح یک تبلیغ نیاز است؟ چه نوع طرح استوری اینستاگرامی می‌تواند در جذب مخاطب موفق عمل کند یا چه طرح پست و استوری اینستاگرامی می‌تواند مخاطب شما را ترغیب به خواندن کپشن پست‌تان بکند. برای یافتن پاسخ سوال‌ها شما را دعوت به خواندن این مقاله تا پایان آن می‌نماییم.

طراحی پست و استوری اینستاگرام

یکی از مراحل تهیه پست و یا استوری که برای افراد چشمگیر باشد، طراحی کاور اینستاگرام است. یک کاور جذاب در نگاه اول می‌تواند مخاطب را تشویق به دیدن پست شما بکند و یا او را از تماشای پست شما منصرف کند؛ پس اهمیت طراحی کاور اینستاگرام را کم‌ارزش نبینید. منظور از طرح کاور اینستاگرام در واقع همان عکس اول در پست‌های تشکیل شده از چند اسلاید پی‌ در‌ پی و یا ثانیه اول ویدیویی است که برای پست کردن آن را آماده کرده‌اید. از انواع مختلفی از نرم‌افزارها از جمله canva،  Inshot و picsart می‌توان برای ساخت کاور و نیز تهیه طرح پست و استوری اینستاگرام استفاده کرد.

طراحی پست اینستاگرام با گوشی

چنانچه فردی هدفش از استفاده اینستاگرام رونق دادن کسب و کار یا تبلیغ یک برند خاص باشد، در همان آغاز کار شاید بنا به عللی همچون عدم اطلاع از موفق شدن یا نشدن، در این زمینه یک طراح خبره را برای آماده کردن طرح پست و استوری اینستاگرام خود استخدام نکند؛ بنابراین برای این افراد آشنایی با انواع اپلیکیشن‌های ساخت استوری و پست اینستاگرامی و روش‌‎های کار کردن با آن‌ها ضروری است.

کار کردن با این برنامه‌های کاربردی کار چندان دشواری نیست و تنها با صرف مدت زمان اندک و البته استفاده از رنگ و طرح‌های زیبا می‌توانید یک طرح پست و یا استوری اینستاگرام جذاب خلق کرده و افراد را به سوی خرید محصولات خود سوق دهید. بدین منظور می‌توانید از برنامه‌های زیر در گوشی خود بهره ببرید:

  • VSCO
  • Lightroom
  • Inshot
  • Canva
  • Picsart
  • Adop Spark

هر کدام از این برنامه‌ها دارای آپشن‌هایی هستند که می‌توانند بهترین خروجی از ایده شما را ارائه دهند. از جمله ویژگی‌های برنامه VSCO برای نمونه می‌توان به داشتن پیش‌فرض‌های متعدد، امکان تغییر تنظیمات، دارا بودن ابزارهای پیشرفته برای ویرایش تصویر، امکان خرید سایر پیش‌فرض‌ها، قابلیت به اشترک‌گذاری عکس ادیت شده از طریق برنامه در فضاهای مجازی، امکان مقایسه تصویر با لمس طولانی مدت روی صفحه و … اشاره کرد.

ویژگی‌های یک طرح پست و استوری اینستاگرام قوی چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان کردیم، شما با طراحی پست اینستاگرامی به صورت حرفه‌ای در واقع به جذب تعداد بیشتری از فالوورها کمک کرده و از این طریق می‌توانید به سوددهی و فروش بالا برسید. پس توجه به روش‌های طراحی استوری اینستاگرام و پست‌های آپلود شده و نیز کاور اینستاگرام بسیار اهمیت دارد. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک پست اینستاگرامی حرفه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • داشتن ظاهر جذاب با گرافیک بالا: در وهله اول شکل ظاهری طرح پست و استوری اینستاگرام شما توجه مخاطب را به خود جلب خواهد کرد؛ پس هرچقدر محتوای آماده شده شما در چهارچوب و طراحی زیبا ارائه شود، نتیجه مثبت‌تر خواهد بود.
  • برخورداری از محتوای جذاب: قطعا محتوای شما بایستی کاملا متناسب با محصول و برندی که تبلیغ می‌کنید باشد و در راستای نیازهای مخاطبان‌تان باشد تا بتواند آن‌ها را به سوی پست شما جذب کند.
  • برخورداری از ساختار یکپارچه و منظم: قطعا خودتان نیز دقت کرده‌اید که هر چه در یک پیچ، پست‌ها ساختار منظم و یکپارچه‌ای داشته باشند، به عنوان مثال از یک طراحی کاور اینستاگرامی برای اکثر پست‌ها استفاده شده باشد، برای مخاطب جذاب‌تر خواهد بود و طرح آن برند یا پیج در ذهن مخاطب حک شده و با هر بار باز کردن پیچ به دنبال صفحه مورد نظر خواهد بود.
  • داشتن لوگو و رنگ سازمانی مشخص: داشتن یک لوگوی مشخص می‌تواند برند شما را در ذهن مخاطب حک کند؛ بنابراین داشتن لوگوی مشخص از اهمیت ویژه‌ای در ساخت طرح پست و استوری اینستاگرام شما برخوردار است.
  • قابلیت انتشار سریع: قطعا اگر پست اینستاگرامی شما محتوای قوی و طرح جذاب داشته باشد، به سرعت وایراال شده و در جذب طیف وسیعی از مخاطبان به شما کمک خواهد کرد.

قطعا تابحال پی به اهمیت طراحی پست و استوری اینستاگرام در گسترش و رونق بخشیدن به کسب و کار خود برده‌اید؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم در صورتی که از اینستاگرام به عنوان یکی از ابزارهای شغلی برای تبلیغ گسترده و فروش بیشتر استفاده می کنید، حتما در طرح پست و استوری اینستاگرام خود دقت لازم را به خرج دهید. اگر چنانچه در زمینه طراحی یا هر نوع خدمات تولید محتوا و طراحی کاور اینستاگرام، طراحی استوری و پست اینستاگرامی تبحر کافی ندارید، می‌توانید این وظیفه مهم را به تیم خدمات طراحی اینستاگرام اول طرح بسپارید تا یک کار تخصصی، با کیفیت و حرفه‌ای تحویل گرفته و بدین طریق بهتر از رقبای خود در زمینه جذب فالوور و نیز فروش بدرخشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.