عمل بینی چگونه باعث مرگ می شود؟

امروزه جراحی زیبایی بینی یکی از پرطرفدار ترین عمل های زیبایی می باشد و لذا کسانی که قصد انجام این عمل را دارند، ممکن است سوالات متعددی در این رابطه برایشان پیش می آید. یکی از این سوالات در مورد درصد مرگ در جراحی بینی است و اینکه آیا عمل جراحی بینی می تواند باعث مرگ شود؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ما در این مطلب سعی نموده ایم تا اطلاعات جامع و مفیدی را در رابطه با این سوال مهم در اختیار شما قرار دهیم، پس اگر شما هم جزو کسانی هستید که از بابت این موضوع، دچار شک و تردید و یا نگرانی هستید، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آیا عمل جراحی بینی می تواند باعث مرگ شود؟

پیش از شروع مطلب لازم است به شما یاد آور شویم که مرگ و میر در حین انجام هر گونه عمل جراحی امکان پذیر بوده و لذا این احتمال تنها در مورد عمل بینی مطرح نمی باشد. با این حال این خبر هم می تواند برایتان تسلی دهنده باشد که امروزه خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی و بالا رفتن تجربه جراحان، درصد بالایی از عمل های زیبایی بینی با موفقیت و بدون هیچ مشکلی به انجام می رسد.

اما این سوال همچنان باقیست که چرا و چگونه ممکن است که یک فرد در اثر جراحی بینی، جان خود را از دست بدهد و یا اینکه درصد مرگ در جراحی بینی چقدر است؟. در ادامه به این موضوع می پردازیم.

چه عواملی سبب افزایش درصد مرگ در جراحی بینی می شود؟

به طور کلی، سه فاکتور را می توان به عنوان عوامل بالا برنده درصد مرگ در جراحی بینی ذکر نمود که شامل موارد ذیل می باشند:

استفاده بی رویه از داروهای بیهوشی

یکی از فاکتور های اصلی افزاینده ریسک مرگ در اثر جراحی بینی را می توان استفاده بی رویه از دارو های بیهوشی دانست. عدم مصرف درست و به اندازه دارو های بیهوشی در حین عمل سبب می شود تا خطرات جدی همچون اغمای طولانی مدت و حتی مرگ بیمار، چندان هم دور از انتظار نباشد!

با این حال مصرف دارو های بیهوشی به میزان کمتر از حد معمول نیز مشکلات خاص خود را داشته و ممکن است منجر به بیهوشی ناقص بیمار شود. با این تفاسیر، واضح است که مهارت و تجربه تکنسین بیهوشی چه تاثیر قابل توجهی در موفقیت آمیز بودن پروسه جراحی می گذارد. در رابطه با این فاکتور این نکته را هم باید ذکر کنیم که در صورتی که فرد متقاضی جراحی بینی، سابقه ی بیماری هایی نظیر بیماری قلبی، تنفسی، دیابت و یا انواع حساسیت ها را دارد، قبل از شروع عمل لازم است تا اطلاعات کاملی را در رابطه با نوع بیماری و دارو های مورد استفاده خود، به تیم پزشکی و تکنسین بیهوشی ارائه نماید تا با تزریق حرفه ای حین بیهوشی مشکل جدی پیش نیاید.

استفاده از داروهای بیهوشی در عمل جراحی بینی - چیکاو

اختلال در عملکرد دستگاه و تجهیزات اتاق عمل

در حین عمل بینی، ممکن است بیمار نیاز به استفاده از تجهیزات تنفسی و احیا داشته باشد. در صورتی که به هر دلیل کارکرد این دستگاه ها اختلالی داشته باشند و نتوانند اطلاعات و شرایط بیمار را به درستی نشان دهند، درصد مرگ در جراحی بینی افزایش خواهد یافت. همچنین در مواردی ممکن است بی دقتی تیم جراحی سبب به وجود آمدن چنین اختلالاتی گردد، که در این صورت باید سعی شود با اختصاص توجه کافی، بروز چنین اشتباهاتی به کمترین حد خود برسد تا سلامت جانی و مالی بیماران تضمین شود.

همزمانی چند عمل زیبایی و درمانی

برخی از افراد عقیده دارند با انجام همزمان چندین عمل زیبایی، به شکلی هوشمندانه عمل نموده و با این کار سبب کاهش تعداد دفعات رفتن به اتاق عمل و در نتیجه صرفه جویی در هزینه ها می شوند. اما این دیدگاه در مواردی می تواند سبب افزایش درصد مرگ در جراحی بینی شوند؛ برای نمونه اگر قرار باشد چند عمل به طور همزمان صورت گیرد، با بالا رفتن زمان عمل، احتمال افزایش میزان عفونت و بروز خطراتی نظیر تورم و خونریزی دو برابر شده و در نتیجه بیمار دچار دردسرهای جدی خواهد شد. در این شرایط است که تجربه و تبحر جراح بینی به کار می آید تا با بررسی ظرفیت جسمی بیمار، تشخیص دهد که آیا می توان عمل زیبایی دیگری را در اتاق عمل انجام داد یا خیر.

بنابراین مراجعه به یک جراح بینی خوب با تجربه کاری بالا و مهارت جراحی بینی است که درصد مرگ در جراحی بینی را بسیار پایین می آورد. جراحی که تجربه کاری بالایی داشته باشد، می داند در شرایط اضطراری که شرایط بیمار در خطر است چه کاری باید انجام دهد که بیمار را از خطر مرگ نجات دهد.

برای کاهش درصد مرگ در جراحی بینی چه اقداماتی باید انجام گیرد؟

پیشرفت علم پزشکی در زمینه انواع جراحی های زیبایی و تجهیزات مرتبط با آن سبب گردیده تا متقاضیان این عمل با خیالی آسوده به نتایج ایده آل و دلخواه خود دست یابند. اما برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل و احتمالات مرگ در عمل بینی، بهتر است که در انتخاب پزشک جراح خود نهایت دقت را بکار برید و به سراغ پزشکی بروید که دارای اعتبار و شهرت خوبی در این زمینه باشد. ضمنا برای جلوگیری از عوارض و مشکلاتی که گفته شد، لازم می دانیم که بر آمادگی ها و اقدامات پیش از عمل جراحی بینی تاکید نماییم تا با این کار تیم پزشکی از سابقه بیماری های شما آگاه شده و در صورت تشخیص عدم صلاحیت، این درمان زیبایی به تعویق بیفتد.

عمل جراحی زیبایی بینی - چیکاو

سخن پایانی

اگر قصد انجام عمل های زیبایی ارزان مثل جراحی زيبايی ابدومینوپلاستی شکم در تهران یا جراحی زیبایی را دارید و به دنبال کلینیک زیبایی می باشید، با مراجعه به وب سایت www.clinicsurgery.ir می توانید بهترین کلینیک زیبایی در تهران آشنا و بهترین متخصص جراح زیبایی را پیدا کرده و با بهترین قیمت های جراحی زیبایی در کلینیک جراحی زیبایی به نتیجه مطلوب و دلخواهی که مد نظر دارید برسانید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.