آیا برای کسب و کارمان باید سایت داشته باشیم؟

این روزها فعالیت انواع کسب و کار به شکلی است که بخش و یا تمام آن به اینترنت یا فضای مجازی وابسته است. با توجه به اینکه افراد بسیار زیادی می‌خواهند تا فعالیت‌های کاری خود را به صورت مجازی انجام دهند و کسب و کارهای زیادی هستند که تمایل دارند تا به سمت تجارت الکترونیک حرکت کنند، طراحی سایت بسیار مورد توجه قرار دارد. به عنوان مثال راه‌اندازی انواع سایت با وردپرس مانند خبری، فروشگاهی، آموزشی، شرکتی، طراحی سایت پزشکی، شخصی و … که می‌تواند هم به عنوان فضایی برای معرفی فعالیت‌های انواع کسب و کار باشند و هم بستری برای تبلیغات و سیو، تحت عنوان دیجیتال مارکتینگ.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

طراحی سایت چه مزایایی دارد؟

اگر قصد دارید تا برای فعالیت‌های کاری خود یک سایت (یا وب‌سایت) حرفه‌ای طراحی کنید، شاید نیاز باشد تا با برخی از مزایای طراحی سایت آشنا شوید.

۱- حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی: به جرأت می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین مزیتی که طراحی سایت می‌‌تواند برای شما ایجاد کند، حذف محدودیت‌های زمانی و مکانی است. اگر شما صاحب یک وب‌سایت باشید، مخاطبان شما می‌توانند در هر کجای ایران و جهان، در هر ساعت از شبانه روز که نیاز باشد، به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

۲- افزایش اعتبار: کاربران و مخاطبانی که به سمت کسب و کار شما جذب می‌شوند، به دنبال اعتبار شما هستند. در نتیجه شما باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا اعتبار خود را افزایش دهید و یا به نوعی اعتماد مشتریان را جلب کنید. طراحی سایت نیز یکی از مواردی است که می‌تواند منجر به افزایش اعتبار کسب و کار شما، و در نتیجه افزایش اعتماد مخاطبان نسبت به شما می‌شود.

۳- ارائه اطلاعات مورد نیاز به مشتریان: سایت این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید اطلاعات مورد نیاز کاربران و مخاطبان را از طریق فضای مجازی در اختیار آنها قرار دهید. گاهی نیز ممکن است یک سایت بتواند به تمام سوالات مخاطبان پاسخ دهد. در نتیجه هزینه پشتیبانی و نیروی انسانی شما کاهش می‌یابد.

۴- معرفی انواع راه‌های راتباطی: شما می‌توانید انواع راه‌های ارتباطی را در اختیار مخاطبان قرار دهید. تمام وب‌سایت‌هایی که طراحی می‌شوند یک صفحه با عنوان تماس با ما دارند، که در آن آدرس، تلفن، ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و سایر راه‌های ارتباطی در آن ذکر شده است. مخاطبان شما با مراجعه به این صفحه می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند.

۵- دسترسی مخاطبان از طریق موتورهای جستجو: این روزها موتورهای جستجو و سیو (سئو) از جمله گوگل برای پیدا کردن مطالب بسیار به ما کمک می‌کنند. اگر شما اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت برای کسب و کار خود کنید، مخاطبان شما می‌توانند از طریق گوگل به سایت شما دسترسی داشته باشند. این مورد می‌تواند تا حد زیادی هزینه تبلیغات و بازاریابی شما را کاهش دهد.

۶- راه‌اندازی فروشگاه آنلاین: برخی از کسب و کارها ممکن است نیاز داشته باشند تا محصولات و خدمات خود را از طریق اینترنت بفروشند. در چنین مواردی بهتر است تا یک سایت فروشگاهی طراحی شود تا از طریق آن بتوانید خدمات و محصولات خود را در اختیار مشتریان قرار دهید.

داشتن وب‌سایت فروشگاهی، در مقایسه با سایر روش‌های فروش، مانند فروش از طریق اینستاگرام، از اعتبار بیشتری برخوردار است زیرا وب سایت‌های فروشگاهی برای انجام تراکنش‌های مالی نیاز به درگاه پرداخت دارند و این درگاه پرداخت می‌تواند امکان پیگیری تراکنش را برای فروشنده و خریدار فراهم کند.

چگونه وب‌سایت داشته باشیم؟

به دو روش می‌توان وب‌سایت طراحی کرد:

۱- طراحی وب سایت با کدنویسی اختصاصی: یکی از قدیمی‌ترین و پُرهزینه‌ترین راهکاری که برای طراحی سایت وجود دارد، طراحی اختصاصی وب‌سایت با کمک زبان‌های برنامه نویسی تحت وب است. البته طراحی وب سایت با کدنویسی به تخصص و مهارت زیادی نیاز دارد. در نتیجه قیمت نسبتاً بالایی دارد، به همین دلیل افراد زیادی از راه‌اندازی وب‌سایت با این راهکار خودداری می‌کنند.

۲- طراحی وب‌سایت با کمک سیستم‌های مدیریت محتوا: چند سالی است که سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) به کمک طراحان سایت آمده‌اند و تحول بسیار بزرگی در دنیای طراحی سایت ایجاد کرده‌اند. یکی از معروف‌ترین انواع سیستم مدیریت محتوا وردپرس است که در مقایسه با طراحی وب‌سایت با روش کدنویسی، بسیار کم هزینه است و از طرفی امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به این نکته توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید، نیاز است تا با تغییرات هماهنگ شوید. طراحی سایت یکی از راهکارهای بسیار موثر در توسعه کسب و کار است که می‌تواند منجر به افزایش درآمد شما نیز شود. در نتیجه توصیه می‌شود تا صاحب هر نوع کسب و کاری که هستید، یک وب‌سایت برای معرفی خدمات و محصولات خود طراحی کنید تا از طریق آن بتوانید با مخاطبان و مشتریان خود در ارتباط باشید.

در صورتی که نیاز به طراحی سایت دارید به وب سایت ما پرشیاتکنولوژی مراجعه کنید یا با شماره ۰۹۱۷۴۳۳۲۴۲۹ تماس بگیرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.