سونی موفق به فروش بیش از 10 میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ شده است

پلی استیشن ۵، نسل پنجم دستگاه گیم اختصاصی سونی در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ ( ۲۰ آبان ۱۳۹۹) معرفی شد. این دستگاه مورد استقبال فراوان گیمرها قرار گرفته است، به طوری که با وجود کمبود جهانی نیمه هادی، سونی اعلام کرده است که آمار فروش دستگاه پلی استیشن ۵، هشت ماه پس از معرفی به بیش از ۱۰ میلیون دستگاه رسیده است. به نظر می‌رسد قابلیت‌های جدیدی جدید مانند کنترلر DualSense و استفاده از حافظه‌ی ذخیره سازی SSD با سرعت بالا، باعث شده تا این دستگاه به شدت مورد استقبال گیمرها قرار گیرد. همراه چیکاو باشید.

یک نکته‌ی مهم دیگر را که نباید از نظر دور داشت این است که همه‌گیری ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از کسب و کارها تعطیل یا نیمه تعطیل شود و بسیاری از شرکت‌ها نیز برای تعداد زیادی از کارمندان خود برنامه‌ی دورکاری را تنظیم کردند و همچنین مسائل قرنطینه، عدم امکان رفتن به مسافرت و مکان‌های تفریحی و سیاحتی و… باعث شد تا بسیاری از مردم در منزل دچار خودقرنطینگی شوند و برای یافتن راهی که بتوانند کاملاً سرگرم شوند باعث شد تا بسیاری به فکر خرید دستگاه گیم بیفتند که این موضوع نیز یکی از علل رشد تقاضای بسیار بالای کنسول‌های بازی است.

پلی استیشن ۵ سونی - چیکاو

به نظر می‌رسد سونی در مورد آمار تعداد واحدهای PS5 که می‌تواند طی یک سال از زمان عرضه ی اولیه بفروشد، اطمینان کامل دارد. برآورد قبلی پیش‌بینی می‌کرد که علی‌رغم مشکلات مربوط به ساخت کنسول، تا پیش از ۲۰ آبان ۱۴۰۰ که اولین سالگرد معرفی و عرضه‌ی این دستگاه بسیار محبوب گیم به بازار است، موفق شود بیش از 22.6 میلیون دستگاه از این کنسول را به فروش برساند. با توجه به این موضوع که سونی تا ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۱ (۲۷ تیرماه ۱۴۰۰) موفق شده بیش از 10 میلیون دستگاه PS5 را در سراسر جهان به فروش برساند، بیانگر این واقعیت است که سونی با یک برنامه‌ریزی کاملاً حساب شده، توانسته است تا حدودی به هدف والای خود نزدیک شود.

نسل پنجم دستگاه گیم اختصاصی سونی - چیکاو

اما به عنوان یک مقایسه بین میزان فروش دو دستگاه پلی استیشن ۴ و ۵ می‌توانیم بگویی: PS4 در اولین سال عرضه توانست به رکورد فروش ۷.۸ میلیون واحد دست یابد، آن هم در زمانی که به هیچ عنوان معضلی مانند کمبود تراشه وجود نداشت اما دستگاه PS5 تنها به ۵ ماه زمان یعنی تا آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) نیاز داشت تا رکورد فروش یک ساله‌ی PS4 را بشکند.

دستگاه PS5 سونی - چیکاو

سونی برای دستیابی به میزان فروشی که برای سال اول پیش‌بینی کرده است، هنوز ۴ ماه دیگر فرصت دارد. با توجه به وضعیت بازار و استقبال بسیار زیاد کاربران و گیمرها از این دستگاه گیم ارزشمند، درصورتی که کمبود تراشه گریبان خط تولید این PS5 را نگیرد، در شرایط ایده‌آل، دستیابی به هدف فروش ۲۰ میلیون واحد، آمار خیلی دور از ذهن و غیر قابل دستیابی نیست.

نکته‌ی جالب اینجاست که PS5 حتی بازی‌های انحصاری زیادی به جزRatchet and Clank: A Rift Apart ، Returnal و Demon Souls ندارد. بنابراین، بازی‌های بسیار محبوب بازار مانندHorizon Forbidden West و God of War قرار نیست تا سال آینده برای PS5 عرضه شوند. به نظر می‌رسد هیاهویی را که سونی پیرامون PS5 به راه انداخته، برای جابجایی یک کامیون از کنسول کافی است.

بازی های انحصاری و محبوب PS5 سونی - چیکاو

بدون شک، سونی از وضعیت فعلی که منجر به فروش ۱۰ میلیون دستگاه گیم PS5 شده، خشنود است، هرچند که نمی‌توان همین حرف را نیز درباره‌ی کاربران نهایی بر زبان آوریم. بسیاری از گیمرها علی‌رغم جستجوی فراوان و رفت‌ و آمدهای مکرر و تأمین چندباره‌ی کالا در فروشگاه‌ها، باز هم موفق به تهیه و خرید یک دستگاه پلی استیشن ۵ نشده‌اند. اسکالپرها (Scalper) و ربات‌ها همچنان بازار را آزار می‌دهند و سونی و سایر خرده فروشان نیز برای جلوگیری از فعالیت و دخالت‌های آنان، اقدامات کافی انجام نمی‌دهند.

 

منبع Notebookcheck
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.