آشنایی با نوبیتکس، بزرگ‌ترین بازار ارز دیجیتال ایران

بازار ارزهای دیجیتال امروزه بسیار داغ است و بیشتر مردم به دنبال کسب درآمد از این بازارها هستند. در این میان یکی از الزامات ورود به این بازار مراجعه به صرافی‌ها است.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

با توجه به افزایش حجم تقاضا در این مورد، سایت‌های خرید و فروش آنلاین ارزها بسیار زیاد شده است، به‌طوری که هنگام قصد ورود به این بازار احتمالا سردرگم خواهید شد.

چون به هر حال باید پول خود را به این سایت‌ها بسپارید و می‌خواهید بدانید آیا قابل اعتماد هستند یا چقدر امنیت دارند. از ویژگی‌های صرافی خوب می‌توان به کارمزد پایین، حجم معاملات بالا، امنیت مورد قبول، رابط کاربری ساده و مبلغ واریز و برداشت رمز ارز اشاره کرد.

در این مطلب می‌خواهیم به شما صرافی معرفی کنیم که تمام ویژگی‌های بالا را دارد و از آن به عنوان بزرگ‌ترین بازار ارز دیجیتال ایران یاد می‌شود. با ما باشید تا بگوییم نوبیتکس چیست و ثبت نام در نوبیتکس چگونه صورت می‌گیرد. اما اگر دنبال صرافی خارجی هستید، باید به دنبال ثبت نام در کوینکس باشید.

با صرافی نوبیتکس آشنا شوید

برای پاسخ به این سوال که نوبیتکس چیست می‌توان گفت یک استارتاپ ایرانی که برای خرید و فروش رمز ارزهای مختلف طراحی شده است.

انجام تمامی کارها در این صرافی به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و با آن می‌توان ارزهای مختلفی مانند بیت‌کوین، اتریوم، تتر، ریپل، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش، ایاس، بایننس، استلار، ترون و اتریوم را خریداری کرد.

خرید و فروش تمامی این ارزها را در این صرافی تمام اتوماتیک با پول ریال ایرانی امکان‌پذیر است. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که خود کلمه نوبیتکس چه معنایی دارد.

در واقع نوبیتکس از سه کلمه نو، بیت‌کوین و اکسچنج تشکیل شده است و اولین بازار حرفه‌ای برای خرید و فروش رمزارزهای دیجیتال به شمار می‌رود.

در واقع در این بازار دغدغه کاربران داشتن بستری امن با سرعت بالا و رابط کاربری آسان برای خرید و فروش است، چیزی که تیم نوبیتکس توانست آن را به حقیقیت مبدل کند.

این صرافی به عنوان یک واسط بین خریداران و فروشندگان امنیت معاملات را در سطح بالا تضمین می‌کند و دیگر اعضای نوبیتکس نباید نگرانی از این بابت داشته باشند.

اگر بخواهیم نکات مثبت این صرافی را معرفی کنیم می‌توانیم به موارد زیر به اختصار اشاره کنیم:

  • پشتیبانی شبانه‌روزی برای کاربران نوبیتکس
  • داشتن بازار دمو برای افرادی که به‌تازگی با این بازار آشنا شده‌اند و می‌خواهند تازه یاد بگیرند.
  • پیشگیری از کلاهبرداری‌های احتمالی به دلیل داشتن چند سطح احراز هویت
  • داشتن دفتر سفارش در نتیجه انجام معاملات به‌صورت لحظه‌ای

در ادامه به بیان این موضوع می‌پردازیم که ثبت نام در نوبیتکس چگونه انجام می‌شود، اما قبل از هر چیزی باید بدانید که شرط ورود به این بازارها داشتن دانش و تجربه کافی است. با استفاده از آموزش‌های آکادمی امید فدوی می‌توانید سطح دانش خود را در این حوزه بالا ببرید و سپس به ترید کردن بپردازید.

در این آکادمی مطالب دیگری از جمله نحوه ثبت نام در کوینکس را نیز پیدا خواهید کرد.

چگونه در نوبیتکس ثبت‌نام کنیم؟

روند ثبت نام در نوبیتکس طبق مراحل زیر است با ما همراه باشید تا تمام مراحل آن را به صورت گام به گام توضیح دهیم:

  • در سایت http://nobitex.ir ثبت‌نام کنید، چرا که اولین مرحله برای ثبت نام عضویت در صرافی نوبیتکس است.
  • در بخش ثبت نام آدرس ایمیل خود را وارد کرده و رمز عبوری قوی برای خود نیز انتخاب کنید.
  • در بخش بعدی که روی صفحه ظاهر می‌شود، شما باید مقررات موجود در تعهدنامه را با دقت کامل مطالعه کنید و بپذیرید.

مواردی از این قبیل در تعهدنامه مطرح می‌شود که اطلاعات حساب کاربری خود را نباید به اشخاص دیگری بدهید. اگر وارد این بازار شده‌اید باید علاوه بر پذیرش سودهای آن ریسک معاملات را نیز بپذیرید. از حساب خود در صرافی نوبیتکس به طرز صحیحی استفاده کنید. علاوه بر این در این متن، توضیحات جامعی در خصوص نحوه احراز هویت و موارد مهم برای کاربران آورده شده است.

  • پس از اتمام روند ثبت نام، یک ایمیل از طرف صرافی برایتان ارسال می‌شود که باید برای تایید اطلاعات روی لینک در آن قسمت کلیک کنید.

وب‌سایت هر صرافی با صرافی دیگر فرق می‌کند، اما به‌طور کلی نوبیتکس احراز هویت و سطوح کاربری متفاوتی در مقایسه با دیگر صرافی‌ها دارد.

بعد از این که ثبت نام اولیه تمام شد و ایمیل را تایید کردید، می‌توانید وارد سایت نوبیتکس شوید. در بخش جداگانه‌ای سطوح کاربری و قوانین مربوط به هر کدام آورده شده است که به شرح زیر خواهد بود:

برای احراز هویت سطح یک باید اطلاعاتی که شامل ایمیل معتبر، شماره تلفن، اسکن کارت ملی و اطلاعات حساب بانکی به نام شخص است داده شود. در این سطح کاربران برای واریز و برداشت محدودیت‌هایی خواهند داشت.

در سطح دو علاوه بر اطلاعات سطح یک باید کاربر یک عکس سلفی از خود بفرستد. علاوه بر این شماره تلفن ثابت و سندی برای نمایش محل سکونت مثل قبض یا اجاره‌نامه باید در اختیار صرافی قرار بگیرد.

برای احراز هویت سطح دوم کاربری مراحل زیر را انجام دهید:

  • پس از این که شماره تلفن خود را وارد کردید کدی برایتان ارسال می‌شود که باید کد را در قسمت مربوطه وارد کنید.
  • برای این که محل زندگی خود را به تایید صرافی برسانید باید اسکنی از قبض به نام کاربر یا خانواده شخص برای سایت بفرستید.

همان‌طور که گفتیم برای احراز هویت در سطح دو باید عکس سلفی به همراه کارت ملی و کارت بانکی بفرستید. علاوه بر این تعهدنامه دست‌نویس نیز در این قسمت دریافت می‌شود.

باید در تعهدنامه قید کنید مقررات نوبیتکس را مطالعه کرده‌اید و تمامی موارد آن را نیز قبول دارید و تحت هیج شرایط حساب کاربری خود را به دست اشخاص دیگری نمی‌سپارید.

وقتی مدارک بالا را ارسال کردید در این مرحله احراز هوست زمان‌بر خواهد بود، اما به هر حال شما توانسته‌اید حداقل سطح احراز هویت را کسب کنید.

معامله در نوبیتکس

برای خرید و فروش در این صرافی، پس از این که حساب کاربری سطح یک دریافت کردید باید حساب خود را شارژ کنید تا بتوانید به یکی از دو روشی که در ادامه مطرح می‌کنیم به معامله بپردازید.

روش Buy Limit و Sell Limit

اگر شما یک معامله‌گر حرفه‌ای در بازار ارزهای دیجیتال باشید حتما با این دو نام آشنایی دارید. خرید و فروش محدود به معامله‌ای اشاره کرد که شما در واقع قیمتی را برای خرید یا فروش یک ارز تعیین می‌کنید.

وقتی قیمت تعیین شد درخواست شما در صف قرار می‌گیرد. بگذارید کمی این موضوع را برایتان روشن‌تر کنیم، فرض کنید قیمت بیت‌کوین در حال حاضر 35 هزار دلار است و شما با استفاده از  Buy Limitتعیین می‌کنید وقتی قیمت به 30 هزار دلار رسید خرید اتفاق بیفتد. در این روش معامله به‌صورت خودکار انجام می‌شود حتی اگر شما آنلاین نباشید.

خرید و فروش آنی

همان‌طور که از نام این روش مشخص است معاملات به‌صورت لحظه‌ای و سریع انجام می‌شود، یعنی در همان لحظه معامله‌‌ای را باز می‌کنید و خرید یا فروش با همان قیمتی که روی صفحه است صورت می‌گیرد.

در پایان مجددا تاکید می‌کنیم اگر می‌خواهید با مطالب روز دنیا در حوزه رمز ارزهای دیجیتال آشنا شوید، آکادمی امید فدوی تمامی مطالب را در سایت خود جمع‌آوری کرده است تا شما بتوانید از آن‌ها بهره ببرید و در نهایت معاملات پر سودی از این بازار داشته باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.