بخش موبایل ال جی برای همیشه تعطیل شد

شرکت ال جی به طور رسمی با دنیای موبایل خداحافظی کرد و تنها نام آن در دفتر تاریخ موبایل جهانی باقی خواهد ماند. پیش بینی ها و شایعات مختلف در زمینه خداحافظی ال جی از بازار موبایل به حقیقت پیوست. بالاخره پس از زیان های متوالی که شرکت ال جی در زمینه موبایل متحمل شد، امروز به طور رسمی اعلام کرد که این رشته از کسب و کار خود را تعطیل می کند. همراه چیکاو باشید.

در طی بیانیه این شرکت آمده است که، تعطیل شدن بخش گوشی هوشمند، می تواند منابع را در بخش های دیگر مانند قطعات خودروهای برقی، گجت‌های بازار اینترنت اشیا، لوازم هوشمند خانگی، رباتیک، هوش مصنوعی، راهکارهای سازمانی و همچنین پلتفرم‌ ها و خدمات متمرکز کند و در این حوزه ها عملکرد بهتری ارائه دهد.

گفته می شود که، ال جی انتظار دارد که بخش کسب و کار گوشی هوشمند خود را تا پایان ماه ژوئیه ( مرداد ماه) تکمیل کند اما از نسخه های قبلی گوشی های هوشمند ارائه شده خود پشتیبانی خواهد کرد. اما مدت زمان این پشتیبانی برای مناطق مختلف متفاوت می باشد.

هنوز اطلاعاتی درباره تعدیل نیرو های بخش کسب و کار تلفن همراه ال جی منتشر نشده است اما طبق اظهارات وی جزئیات مربوط به این قضیه در سطح محلی اعلام خواهد شد.

همچنین این شرکت در ادامه می گوید: ال جی در آینده به تقویت تخصص و فناوری های خود در زمینه موبایل خواهد پرداخت. و در حوزه تکنولوژی های مرتبط با موبایل مانند 6G و سایر کسب و کار هایش رقابت قدرتمندانه تری خواهد کرد.

همچنین مدیر ارتباطات جهانی ال‌جی در باره تصمیم جدید این شرکت اینگونه توضیح می دهد که تصمیم جدید کمپانی ال جی، مبنی بر خداحافظی از بخش تولید موبایل، شاید برای برخی از افراد ناامید کننده باشد اما نکته قابل توجه این است که، ما در صنعتی فعالیت داریم که تغییر و حرکت به سمت زمینه هایی که بیشترین منفعت را برای شرکت و کارکنان آن دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. پیش از ما نیز برند های محبوب دیگری نشان دادند که در این زمینه رقابت یک بازی بین ارقام است نه یک مسابقه برای محبوبیت.

بنابراین، موبایل رول شونده ال جی که قرار بود ماه های پیش رونمایی شود و قبلا در نمایشگاه CES نمایش داده شده بود، احتمالا ناکام خواهد ماند و هرگز روانه بازار نخواهد شد.

در نهایت با وجود اینکه ال‌جی تا ماه دسامبر فقط 1.7 درصد از بازار جهانی را در اختیار داشت و در نتیجه به نظر می‌رسد که ناکامی ال‌جی در کسب سهم بازار جهانی و درآمدزایی نامناسب عامل اصلی تعطیل شدن بخش کسب و کار موبایل این کمپانی به شمار می رود. پیش از این ال جی اعلام کرده بود که قصد دارد بخش گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده خود را به شرکت‌های دیگر واگذار کند اما با تعطیلی این بخش، این تصمیم نیز عملی نخواهد شد.

 

منبع engadget
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.