در 20 درصد از گوشی های اندرویدی، اندروید 11 مشاهده می شود

حدود شش ماه از عرضه اندروید 11 می گذرد که در این مدت به طور تقریبی از 5 گوشی با سیستم عامل اندروید تنها یکی از آنها مجهز به سیستم عامل اندروید 11 می باشد. به نقل از گوگل، رشد سهم اندروید 11 در بازه ی شش ماه گذشته آمار خوبی بوده است. اندروید 11 در مقایسه با دیگر نسخه های اندروید با سرعت بهتری پیشرفت کرده و توانسته است آمار خوبی را کسب کند. داده های جدید نیز خبر از بیشتر بودن سرعت رشد اندروید 11 در مقایسه با نسخه های دیگر در مدت زمان مشابه می دهند. همراه چیکاو باشید.

داده ها و آمار های موجود در StatCounter حاکی از آن است که، میزان پذیرش اندروید 11 در چند ماه اخیر افزایش زیادی داشته است. به عنوان مثال ایالات متحده یکی از جاهایی است که دستگاه های اندروید و سامسونگ با سیستم عامل جدید عرضه شده است، می‌بینیم که در بازار ایالات متحده آمریکا، بیش از 20 درصد گوشی های هوشمند از Android 11 پشتیبانی می کنند. سرعت پذیرش اندروید 11 از سرعت اندروید 9 پیشی گرفته است اما همچنان سرعت اندروید 10 بیشتر از اندروید 11 بوده و در سیستم عامل گوگل پیشتاز می باشد. هم اکنون سهم بزرگی از بازار های گوشی اندروید متعلق به اندروید 10 می باشد.

بر اساس داده های موجود در StatCounter که آمار استفاده از اندروید 11 را در سایر نقاط جهان مانند کانادا، انگلیس، آلمان و… نشان می دهد، آمار استفاده از این اندروید جدید روند صعودی و رو به رشدی را طی می کند. به نظر می‌رسد که شش ماه بعد از عرضه، این اعداد و ارقام در حد انتظار گوگل نباشند؛ اما نباید این نکته را فراموش کرد که به روزرسانی تلفن های اندروید و مجهز کردن آنها به جدید ترین نسخه به دلیل زیاد بودن دستگاه های اندروید اصلا کار راحتی نمی باشد و یک چالش مهم برای شرکت های تولید کننده و گوگل به حساب می آید. توزیع اندروید 11 در این مدت زمان کوتاه کار دشواری بوده است اما احتمال می‌رود که اوضاع در حال بهبودی می باشد و ظرف چند ماه آینده شاهد مجهز شدن گوشی های بیشتری به آخرین نسخه اندروید باشیم. آمار رسمی توزیع این سیستم عامل تنها در Android Studio موجود می باشد. اما Android Studio آن را در اختیار همه قرار نمی دهد.

گوگل در تلاش است تا بتواند راهکار هایی را برای به روزرسانی نرم افزاری سیستم عامل اندروید جدید خود انجام دهد. یکی از اقدامات گوگل Project Treble می باشد. از دیگران اقدامات گوگل می توان به همکاری با کوالکام برای چیپست های جدید اسنپدراگون اشاره کرد. بدین وسیله زمانی که کاربران گوشی اندروید جدیدی خریداری کنند، می توانند به چهار نسخه اندروید بعدی به وسیله آپدیت های نرم افزاری دسترسی داشته باشند.

منبع xda-developers
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. راحیل می گوید

    پاییزسال آینده باید منتظر اندروید 12 باشیم ?