طراحی سایت، چرا و چگونه؟

با روند رو به رشد کسب و کارها در فضای آنلاین و بر بستر اینترنت طراحی وب‌سایت کاری است که بدون چون و چرا برای پیشبرد اهداف کاری در هر حوزه‌ای باید انجام شود. البته منظور ما از طراحی سایت، سایتی است که بتواند فعال باشد و به بازدهی برسد. چنین سایتی می‌تواند در رشد کسب و کار تاثیر مهمی داشته باشد. با توجه به شیوع بیماری کرونا در حال حاضر که توانسته کسب و کار درصد زیادی از مردم در سرتاسر جهان را مختل نماید و باعث رکود بسیاری از کارها شود، می‌توان گفت در همین مدت یک سال و خرده‌ای بسیاری از کسب و کارها که قصدی برای داشتن سایت نداشتند به اجبار پذیرفتند که با طراحی سایت این فضا را بر بستر اینترنت ایجاد کرده و کار و خدمات خود را از این طریق به مشتریان ارائه دهند. ما در این مطلب قصد داریم بیشتر به این موضوع پرداخته و از مزایای طراحی سایت با شما صحبت کنیم و به این پرسش که چرا داشتن سایت اهمیت دارد؟ و چگونه باید اقدام به طراحی سایت کرد؟ پاسخ دهیم. در ادامه نیز مجموعه دیبا ارتباط مرکز طراحی سایت ارومیه را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید پروسه طراحی سایت خود را از صفر تا صد به این مجموعه بسپارید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مزایای داشتن سایت

اگر این 5 نکته‌ای که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد را به دقت بخوانید حتما به لزوم داشتن سایت پی خواهید برد و همین فردا نسبت به طراحی وب سایت برای کسب و کار خود اقدام خواهید کرد.

  1. با طراحی سایت دیگر لازم نیست مشتریان، شماره تماس فروشگاه یا شرکت شما را داشته باشند تا بتوانند با شما ارتباط برقرار نمایند بلکه به صورت آنلاین می‌توانند با جستجوی نام شما و یا فعالیت‌تان به شما دسترسی پیدا کرده و از کالا و خدمات‌تان استفاده نمایند.
  2. در صورت نداشتن سایت، کمتر فرصتی برای معرفی خود، فعالیت و یا سابقه کاری‌تان خواهید داشت. اما طراحی سایت کاربردی به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان شما بیشتر با شما آشنا شده و بتوانند در این بازار پر رقابت کنونی مجموعه‌ای که دارای کارکرد و یا خدمات و محصولات بهتر و شایسته‌تری است را بیابند.
  3. شما برای طراحی وب‌سایت هزینه کمی می‌کنید اما در مقابل، برداشتی که از این تصمیم خواهید داشت بسیار بیشتر از هزینه اولیه است. زیرا اگر فقط بخواهیم بخش تبلیغات را برای شما مثال بزنیم متوجه خواهید شد که یک تبلیغ در تلویزیون و یا سایت‌های پر مخاطب بسیار گران‌تر برای شما تمام خواهد شد.
  4. هنگامی که برای فروش محصولات و ارائه خدمات‌تان سایت طراحی می‌کنید، این قابلیت برای شما فراهم خواهد شد تا بتوانید اطلاعات مشتریان خود را جمع‌آوری کرده و برای زمان مورد نیاز و جهت تبلیغات یا فروش فصلی و سالیانه با آن‎ها ارتباط برقرار نمایید.
  5. شاید شما هنوز هم از جمله افرادی هستید که روش کار به صورت سنتی را به روش‌های آنلاین و داشتن وب سایت ترجیح می‌دهید. اگر با خواندن مطالب بالا قانع نشده‌اید به شما خواهیم گفت که به زودی کسب و کارتان را از دست داده و یا رقبای‌تان شما را پشت سر خواهند گذاشت.

روش‌های طراحی وب سایت

پیش از پرداختن به فرآیند انجام طراحی وب سایت لازم است توضیح کوتاهی درباره آن داده شود. طراحی سایت Web Design به این معناست که پایگاهی برای ارائه خدمات، فروش محصولات و یا به منظور اطلاع رسانی بر بستر اینترنت دایر شود. در این فرآیند طراح سایت سعی می‌کند تا مجموعه‌ای از صفحات وب را که از طراحی گرافیکی برخوردارند، ایجاد نماید. البته این پروسه ادامه دارد و تنها به همین مورد ختم نمی‌شود، بلکه پس از این لازم است تا محتوای مفید و کاربردی که متناسب با فعالیت سایت باشد درون این صفحات با رعایت اصول سئو قرار گیرد. تمامی این کارها در کنار یکدیگر می‌تواند سایت شما تشکیل دهد.

برای طراحی وب سایت روش‌های مختلفی وجود دارد و به این بستگی دارد که شما سایت را برای چه نوع فعالیتی بخواهید. در حال حاضر سایت‌ها به دو روش زیر طراحی می‌شوند.

  • طراحی سایت به روش php
  • طراحی سایت با وردپرس

فرآیند طراحی وب سایت توسط متخصصان

برای اینکه بتوانید یک سایت کاربردی برای فعالیت خود در بستر اینترنت داشته باشید لازم است آن را طراحی کنید. اما از آن جا که این امر از عهده هرکسی بر نمی‌آید لازم است کار به افراد خبره و متخصص در این حوزه سپرده شود. هنگامی که کار طراحی سایت خود را به متخصصان حرفه‌ای این امر مانند طراحی سایت ارومیه می‌سپارید، آن‎ها صفر تا صد کار را بر عهده خواهند گرفت و سایتی را برای شما طراحی و آماده سازی خواهند کرد که دارای ویژگی‌های زیر خواهد بود.

  • سایت شما واکنشگرا خواهد بود: یعنی آن که طراحی سایت به گونه‌ای صورت خواهد گرفت که مشتریان شما می‌توانند آن را بر روی کامپیوتر، موبایل و یا تبلت مشاهده کنند و به خدمات شما از طرق مختلف دسترسی داشته باشند.
  • شما یک وب‌سایت واقعی دارید: طراحی سایت عملیاتی است که باید به صورت تخصصی برای هر شرکت و یا مجموعه‌ای انجام شود و نام آن محصول یا برند را بتواند به خوبی معرفی نماید.
  • طراحان سایت، مشاوره‎ای دقیق به شما خواهند داد: یکی از خدمات متخصصان طراحی سایت، راهنمایی درست و بجا برای داشتن یک سایت دقیق، کامل و کارآمد خواهد بود تا در مسیر استفاده از آن دچار مشکل نشوید.
  • مدیریت محتوای سئو شده: از دیگر کارهای مهمی که طراحان سایت برای شما انجام می‌دهند آن است که با قرار دادن محتوای مفید و البته سئو شده و همچنین مدیریت آن به شما کمک می‌کنند تا بتوانید در بین موتورهای جستجو در رتبه‌های بالا قرار گیرید.

درباره مجموعه طراحی وب سایت دیبا ارتباط

از آن جا که امروزه اینترنت سهم عظیمی در ارتباطات و کسب و کار ایفا می‌کند، هر مجموعه و فروشگاهی برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود و برقراری ارتباط و تعامل نزدیک با مشتری بی نیاز از طراحی سایت نخواهد بود. بنابراین باید به مرکزی معتبر در این حوزه مراجعه کنید. گروه طراحی سایت ارومیه با نام دیبا ارتباط که در این بخش به معرفی آن خواهیم پرداخت فعالیت خود را در این حوزه از سال 1389 آغاز کرده و توانسته است تاکنون بیش از 500 پروژه طراحی سایت را برای مشتریان خود انجام داده و آن‌ها را با موفقیت به سرانجام رساند. از دیگر فعالیت‌های گروه طراحی سایت ارومیه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • هماهنگ سازی سایت با برند شما
  • بهینه سازی وب سایت شما برای موتور‌های جستجو
  • پیشتبانی فنی از سایت تا زمانی که بتوانید بر مدیریت آن مسلط شوید.
  • تولید محتوای بهینه و کاربردی که بتواند به جذب مشتری کمک نماید.
  • استراتژی محتوا و بازاریابی از طریق ایجاد محتوای هدفمند و جذاب مانند محتوای متنی، تصویری و یا ویدئویی.
  • سئوی محتوا به طوری که محتوای سایت مبتنی بر اصول سئو تولید شده باشد تا موتورهای جستجو بتوانند آن‌ها را به خوبی درک کرده و سایت شما بتواند در رتبه‌های بالای جستجو قرار گیرد.
  • بک لینک یا لینک سازی به طوری که بتوان از سایر سایت‌های اینترنتی لینک دریافت نمود.
  • دیجیتال مارکتینگ به صورتی که با استفاده از آنالیز، تبلیغات مختلف در شبکه‌های اجتماعی و .. بتوانید در این حوزه به موفقیت دست یابید.

همچنین گروه طراحی سایت ارومیه (دیبا ارتباط) می‌تواند به شما کمک نماید تا در مدت زمان کوتاه وب سایت فروشگاهی، شرکتی و یا انتخاباتی خود را با استفاده از وردپرس آماده کرده و با ایجاد محتوای بهینه، سیستم محتوای سایت خود را به آسانی مدیریت نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.