دوربین گلکسی اس 25 اولترا با یک مشکل لرزش غیرعادی مواجه است

سامسونگ با معرفی گلکسی اس۲۵ اولترا که به ارتقای چشمگیر دوربین اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی مجهز شده، اکنون با چالشهای غیرمنتظرهای روبهرو است. این لنز جدید که نسبت به دوربینهای ۱۲ مگاپیکسلی مدلهای پرچمدار قبلی، جزئیات بهتری ارائه میدهد، در برخی از دستگاهها دچار لرزش و تکانهای غیرعادی گزارش شده و نگرانیهایی را میان خریداران احتمالی ایجاد کرده است.
گزارشها از فرومهای کاربران به ماه فوریه بازمیگردد، اما سامسونگ هنوز پاسخی نداده است
این مشکل در پلتفرمهای اجتماعی مانند ردیت و ایکس (توییتر) و همچنین فروم جامعه سامسونگ مطرح شده است. کاربران اعلام کردهاند که دوربین اولترا واید (با زوم ۰.۶ برابر) دچار لرزشهای شدید و صداهای تقمانند میشود، بهطوری که استفاده از آن را غیرممکن میکند. جالب اینجاست که برخی از گزارشهای مربوط به این مشکل حتی به اول مارس بازمیگردد.
برخی از مالکان دستگاه، این مشکل را به یک بهروزرسانی نرمافزاری اخیر مرتبط میدانند، هرچند دلیل قطعی آن هنوز مشخص نیست. برخلاف لرزشهای معمول دوربین که به تثبیتکننده نوری تصویر (OIS) مربوط میشود—سیستمی که دوربین اولترا واید اس۲۵ اولترا فاقد آن است—کارشناسان احتمال میدهند که مکانیسم فوکوس خودکار مقصر اصلی باشد.
بهنظر نمیرسد که این مشکل فراگیر باشد، چراکه تنها بخش کوچکی از میلیونها دستگاه سری گلکسی اس۲۵ که در سراسر جهان فروخته شدهاند، تحت تأثیر قرار گرفتهاند. این موضوع نشان میدهد که احتمالاً یک نقص تولیدی محدود مطرح است، نه یک مشکل کلی در طراحی. برخی از کاربرانی که به مراکز خدمات پسازفروش معتبر مراجعه کردهاند، گزارش دادهاند که مشکل به عنوان یک نقص سختافزاری تشخیص داده شده و تحت گارانتی، بهصورت رایگان تعمیر شده است.
مشکل هم در عکسها و هم در ویدیوها مشاهده میشود
اما روند حل این مشکل کاملاً بدون چالش نیست. همانطور که یکی از کاربران در فروم جامعه سامسونگ اشاره کرده، دستگاههای آسیبدیده باید برای تست تشخیصی به شرکت ارسال شوند تا تأیید شود که آیا مشکل ناشی از نقص تولید است یا خیر. این یعنی کاربران باید برای مدت تعمیر، یک گوشی موقت تهیه کنند.
ویدیوهای بهاشتراکگذاشتهشده توسط کاربران آسیبدیده، نشان میدهد که دوربین بهشدت در تثبیت تصویر دچار مشکل است. هرچند سامسونگ هنوز بهصورت رسمی این مشکل را تأیید یا راهحلی برای آن ارائه نکرده است، اما پاسخدهی مراکز خدمات پسازفروش امیدوارکننده به نظر میرسد. در صورتی که مشکل ناشی از بهروزرسانی نرمافزاری باشد، یک پچ نرمافزاری میتواند آن را برطرف کند، اما اگر نقص سختافزاری باشد، تعویض قطعات ضروری خواهد بود.
در حال حاضر، کاربران توصیه میکنند در صورت مشاهده این مشکل، به مراکز خدمات معتبر سامسونگ مراجعه کنند.