معرفی ابتکار «هوش مصنوعی عامل‌محور» اوپو در رویداد Google Cloud Next 2025!

گوگل به‌تازگی میزبان کنفرانس سه‌روزه Google Cloud Next 2025 در شهر لاس‌وگاس بود؛ رویدادی که در آن برند مطرح گوشی‌های هوشمند Oppo از ابتکار جدید خود با عنوان Agentic AI Initiative یا «هوش مصنوعی عامل‌محور» رونمایی کرد و از استراتژی خود برای پیشتازی در تجربه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی از طریق توسعه درون‌سازمانی و همکاری نزدیک با گوگل پرده برداشت.

رونمایی از ابزار AI Search

در این کنفرانس، اوپو همچنین از ابزار جدید خود با عنوان AI Search نیز رونمایی کرد؛ ابزاری در سطح سیستم‌عامل که با پشتیبانی از Google Cloud طراحی شده است. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا با استفاده از پرسش‌های طبیعی (Natural Language Queries) بتوانند اطلاعات پیچیده و چندرسانه‌ای موجود در اسناد مختلف را به‌صورت سریع و کارآمد جست‌وجو و بازیابی کنند.

اوپو همچنین دستاوردهای خود در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت؛ از جمله:

  • بهره‌وری با هوش مصنوعی (AI Productivity)
  • تصویربرداری با هوش مصنوعی (AI Imaging)
  • خلاقیت با هوش مصنوعی (AI Creativity)

تمرکز بر تجربه کاربری شخصی‌سازی‌شده

جیسون لیاو (Jason Liao)، رئیس مؤسسه تحقیقاتی اوپو، در این رویداد گفت:

«تمرکز اصلی اوپو همیشه بر کاربر بوده و هدف ما بسیار روشن است: پیشتازی در نوآوری‌های مربوط به تجربه‌های هوش مصنوعی و ارائه بهترین تجربه ممکن. ما از طریق همکاری‌های راهبردی با شرکایی همچون Google Cloud به‌صورت مداوم در حال ارتقاء تجربه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم و تلاش می‌کنیم تا قابلیت‌های عامل‌محور هوش مصنوعی را در اختیار کاربران اوپو قرار دهیم.»

برنامه‌های آینده اوپو برای Agentic AI

اوپو اعلام کرد که در حال کاوش در مرحله بعدی تجربه‌های هوش مصنوعی عامل‌محور است. تمرکز این مرحله بر ایجاد تجربه‌های کاربری شخصی‌سازی‌شده خواهد بود.

همچنین این شرکت در حال توسعه یک سیستم دانش کاربر جدید است؛ سیستمی متمرکز برای مدیریت داده‌های کاربر با هدف رفع مشکل پراکندگی اطلاعات در دستگاه‌های موبایل. این سیستم قرار است از فعالیت‌ها، علایق، داده‌ها و حافظه‌های کاربران یاد بگیرد تا تجربه‌ای شخصی‌شده و هوشمند را در اختیار آن‌ها بگذارد.

هدف: ۱۰۰ میلیون کاربر تا پایان سال

اوپو همچنین اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی، قصد دارد تعداد 100 میلیون کاربر را به استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی اوپو ترغیب کند تا تعامل روزانه آن‌ها با دستگاه‌ها بهبود یابد. این هدف شامل استفاده از دستگاه‌های جدید مانند Oppo Find X8 Ultra نیز می‌شود که اخیراً معرفی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.