آپدیت اندروید 15 بتا 4 برای گوشی ها و تبلت های پیکسل در دسترس است

گوگل آپدیت اندروید 15 بتا 4 را برای گوشی ها و تبلت های پیکسل واجد شرایط منتشر کرده است. این بدان معناست که این نسخه جدید اندروید به ثبات پلتفرم رسیده است و قدم بعدی گوگل عرضه نسخه پایدار آن در چند روز آینده است. این به سامسونگ اجازه می دهد تا سرعت توسعه One UI 7.0 را برای تلفن ها و تبلت های گلکسی افزایش دهد.

آپدیت اندروید 15 بتا 4 ثبات پلتفرم را به ارمغان می آورد

به‌روزرسانی اندروید 15 بتا 4 اکنون برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های پیکسل در دسترس است.  از آنجایی که اندروید 15 به ثبات پلتفرم رسیده است، هیچ تغییری در APIها و رفتارهای مواجهه با برنامه ها ایجاد نخواهد شد. توسعه دهندگان می توانند از آخرین API های معرفی شده با اندروید 15 برای افزودن ویژگی های جدید به برنامه ها یا بازی های خود استفاده کنند.

ثبات پلتفرم انتشار آپدیت Google Android 15 Beta 3 - چیکاو

طبق گفته گوگل، اندروید 15 پایدار در ماه آگوست منتشر خواهد شد. ما فکر می کنیم که این شرکت در تاریخ 13 آگوست سری پیکسل 9 را معرفی خواهد کرد.

اندروید 15 چه چیز جدیدی دارد؟

Google فایل‌های فونت ایموجی مبتنی بر PNG (NotoColorEmojiLegacy.ttf) را حذف کرده است، بنابراین برخی از دستگاه‌های اندرویدی فقط فایل‌های مبتنی بر برداری دارند. با شروع اندروید 13، فایل فونت emoji از فایل‌های مبتنی بر PNG به فایل‌های مبتنی بر برداری تغییر کرد. گوگل به مدت دو سال از فایل های مبتنی بر PNG پشتیبانی کرد، اما اکنون به طور کامل از گوشی ها و تبلت های پیکسل کنار گذاشته شده است.

اندروید 15 انیمیشن‌های برگشتی پیش‌بینی‌کننده، تقویت نور کم، یک فایل فونت متغیر برای زبان‌های چینی، ژاپنی و کره‌ای، ضبط جزئی صفحه، و توانایی برنامه‌ها برای اطلاع از زمان ضبط شدنشان را معرفی می‌کند.

توسعه‌دهندگان برنامه می‌توانند فیلدهای نماهای خاص (مانند نام کاربری یا رمز عبور) را با درخواست‌های Credential Manager پیوند دهند، که به آنها کمک می‌کند تجربه ورود سفارشی‌شده‌ای را ارائه دهند. ویجت‌ها اکنون محتوای زنده را در طول پیش‌نمایش ارائه می‌دهند، بنابراین وقتی می‌خواهید ویجتی را از صفحه انتخابگر ویجت اضافه کنید، اگر به آن برنامه وارد شده باشید، محتوای زنده را مشاهده خواهید کرد.

اندروید 15 همچنین پشتیبانی بومی را برای اتصال ماهواره ای برای تماس و پیام رسانی در زمانی که هیچ شبکه تلفن همراهی در نزدیکی وجود ندارد به ارمغان می آورد. این یک مورد استفاده عالی برای مواقع اضطراری است. همچنین کنترل بیشتری بر روی سخت افزار دوربین به ارمغان می آورد. برای مثال، برنامه‌ها می‌توانند تصاویر بهبودیافته و منظره‌یاب دوربین روشن‌تر را در شرایط کم نور دریافت کنند.

همچنین پشتیبانی بهتری برای مدیریت و پیوستن به پخش‌های صوتی مبتنی بر بلوتوث Auracast ارائه می‌کند. تلفن های پشتیبانی شده می توانند حالت وب کم با کیفیت بالایی داشته باشند. کنترل بلندی صدا و تنظیمات کنتراست رنگ برای رنگ‌های Material You نیز بهتر پشتیبانی می‌شوند.

تلفن‌های تاشو زمانی که کاربران از صفحه اصلی به صفحه پوششی یا برعکس تغییر می‌کنند، تداوم برنامه بهتری دارند. اندروید 15 از صفحه نمایش های پوششی نیز پشتیبانی بهتری دارد. یک نوار وظیفه دائمی برای دستگاه های صفحه بزرگ مانند تلفن ها و تبلت های تاشو وجود دارد. App Pairs اکنون به صورت بومی در اندروید پشتیبانی می شود.

سیستم Health Connect که توسط گوگل و سامسونگ توسعه داده شده است، اکنون از دمای پوست و برنامه های آموزشی پشتیبانی می کند. بلوتوث یک روز پس از خاموش کردن به طور خودکار روشن می شود. پانل کنترل صدا اکنون قابل جمع شدن است. هنگامی که یک قسمت از صفحه نمایش محتوای HDR را نشان می دهد در حالی که قسمت دیگر HDR را نمایش می دهد، HDR بهتر کنترل می شود.

ظاهراً نسخه بزرگ بعدی One UI یک Quick Panel دو صفحه ای را به همراه خواهد داشت. یک صفحه کلیدهای تنظیم سریع را نمایش می دهد، در حالی که صفحه دیگر اعلان ها را نشان می دهد. می توانید با کشیدن انگشت به چپ و راست بین آن دو صفحه جابه جا شوید. همچنین ویژگی‌های تداوم بهبود یافته و به شما امکان می‌دهد تماس‌های صوتی و تصویری را از یک دستگاه سامسونگ به دستگاه دیگر منتقل کنید.

می‌توانید انتظار داشته باشید که One UI 7.0 ویژگی‌های بیشتری داشته باشد و ممکن است در ماه آینده رونمایی شود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.