مقایسه پتانسیل قیمت بیت کوین و اتریوم در 2024

دو ارز دیجیتال اصلی و مهم دنیا یعنی بیت کوین و اتریوم، با تغییرات شگفت‌انگیز خود همیشه حرف تازه‌ای برای گفتن دارند. فرقی ندارد که شما یک تریدر حرفه‌ای هستید یا به‌تازگی کار خود را در دنیای کریپتوکارنسی آغاز کرده‌اید، در هر صورت سوال مهم برای هر گام شما این است که قیمت ارزهای دیجیتال اصلی جهان یعنی بیت کوین و اتریوم، چه تغییراتی خواهند کرد؟

بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین و مشهورترین ارز دیجیتال جهان است که در سال 2009 توسط یک فرد یا گروه ناشناس به نام ساتوشی ناکوموتو، معرفی شد. این ارز دیجیتال در ابتدا ارزش بسیار کمی داشت و هر سیستم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ساده با حل معادله‌های ریاضی نسبتا راحت، می‌توانستند به تعدادی سکه بیت کوین دست پیدا کنند. در ابتدا، این معادله‌ها راحت بود و هر سیستمی که سریع‌تر به جواب می‌رسید، بیت کوین‌ها را به‌دست می‌آورد.

کم‌کم و با افزایش قیمت بیت کوین در دنیا، معادله‌های ریاضی مرتبط با این رمزارز سخت‌تر شدند. در حال حاضر، تنها سیستم‌های قوی و بزرگ سخت‌افزاری و نرم‌افراری اختصاصی می‌توانند این کار را انجام دهند و پاداش بیت کوین نیز نسبت به سال‌های اولیه، کاهش چشم‌گیری پیدا کرده است. به این شکل، ارزش بیت کوین روز به‌روز در حال افزایش است و امروزه، بیت کوین در صدر باارزش‌ترین کریپتوکارنسی دنیا قرار دارد.

اتریوم چیست؟

اتریوم، دومین ارز دیجیتالی باارزش و مشهور جهان است که پس از بیت کوین، در رتبه دوم قرار گرفت. اتریوم در واقع یک پلتفرم بسیار وسیع و پرکاربرد است که با عرضه امکانات، قابلیت‌ها و ابزارهای مختلف، به یک شبکه جهانی بزرگ و قابل اطمینان تبدیل شده است. توکن اختصاصی این پلتفرم یعنی اتر، با توجه به میزان استفاده کاربران از این پلتفرم و ارزش جهانی آن، به دومین رمزارز ارزشمند دنیا تبدیل شده است.

مهم‌ترین قابلیت اتریوم، ایجاد فضای مناسب برای اجرای برنامه‌های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند بدون دخالت فرد سوم است. اتریوم قصد دارد با از بین بردن سازوکار سرور-کلاینت در دنیا، یک فضای امن، آزاد و غیر متمرکز بسازد که هیچ مجموعه یا موسسه‌ای به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی نداشته باشد. اتر در این شبکه برای پرداخت کارمزد مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر نود یا گره با حضور فعال در این بلاک‌چین و تایید هر تراکنش، به اتر دست پیدا می‌کند.

مزایای دو رمزارز برتر جهان

مزایای دو رمزارز برتر جهان

برای درک بهتر دلیل اهمیت و محبوبیت هر کدام از این رمزارزها، باید مزایای هر کدام را بررسی کنیم:

مزایای بیت کوین

اولین و مهم‌ترین مزیت بیت‌کوین، افزایش سرعت و امنیت تراکنش‌های مالی است. هر کسی در دنیا با استفاده از بیت کوین و شبکه اختصاصی بلاک‌چین آن، می‌تواند تنها در چند دقیقه و با امنیت بسیار بالا، مبالغ کلان پول را جابه‌جا کند. انجام این کار از طریق بیت کوین به هیچ شخص ثالثی نیاز ندارد و کارمزد آن نیز بسیار کمتر از واریز و برداشت پول از طریق موسسات مالی و بانک‌ها است. نکته بسیار مهم درباره بیت کوین این است که به دلیل ناشناس بودن هویت افراد، امنیت بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر به دلیل تکنولوژی بلاک‌چین، احتمال هک و سرقت به‌صورت کامل از بین رفته است.

نقد شوندگی بالا، دیگر مشخصه مهم این ارز دیجیتال است. همه افراد به‌راحتی می‌توانند بیت کوین خود را تنها در چند دقیقه به یکی از ارزهای معتبر دنیا مثل دلار یا یورو تبدیل کنند. نکته مهم‌تر و مزیت دیگر بیت کوین این است که ارزش سرمایه با خرید بیت کوین، حفظ شده و حتی افزایش هم می‌یابد.

تبادل مستقیم و بدون نیاز به واسطه، غیر متمرکز بودن سیستم، عدم نیاز به تایید موسسه یا شخص ثالث و البته پتانسیل بالای این رمزارز برای افزایش قیمت، همه بخشی از مزایای بیت کوین به‌شمار می‌روند.

مزایای اتریوم

ایجاد فضا برای اجرای قراردادهای هوشمند، مزیت اصلی اتریوم است. با استفاده از این قابلیت، همه کاربران بدون نیاز به حضور فرد سوم مثل موسسه ناظر یا وکیل، بدون نیاز به شناسایی طرف دوم قرارداد و با خیال راحت، می‌توانند انواع تعامل‌های مالی را از طریق قرارداد هوشمند انجام دهند.

شفافیت تراکنش‌ها و امنیت کامل کاربران حاضر در شبکه، دیگر ویژگی و مزیت مهم اتریوم است. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که پلتفرم اتریوم، به‌شدت منعطف و سازگار بوده و به همین خاطر، امکان ساخت دیگر اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ها و… را نیز فراهم می‌کند.

عرضه استانداردهای جهانی و مشهور مثل ERC-20 و ERC-721 دیگر مزیت اتریوم به‌شمار می‌رود. با توجه به همه این ویژگی‌های خارق‌العاده، عجیب نیست که قیمت اتریوم روز به‌روز در حال افزایش باشد. برای درک بهتر افزایش قیمت این ارز و تصمیم‌گیری برای خرید اتریوم یا فروش آن، در بخش بعدی همراه ما باشید.

تحلیل قیمت اتریوم

پیش از بررسی دقیق قیمت ارزهای دیجیتال، این نکته مهم را به خاطر بسپارید که محتوای این مطلب، تنها برای افزایش اطلاعات پایه و عمومی شما است. به همین دلیل نباید تنها بر اساس این اطلاعات، تصمیم‌های ناگهانی گرفته و سرمایه خود را در معرض خطر قرار دهید. بلکه با در نظر گرفتن نظر و مشورت متخصصان این حوزه، گام‌های بعدی خود را برنامه‌ریزی نمایید.

قیمت اتریوم در آغاز سال 2024، با پیشرفت خوبی مواجه شد و توانست نسبت به سال گذشته، رکوردهای خوبی از خود به جای بگذارد. با پذیرفته‌شدن EFT اتریوم در ماه می سال جاری، اغلب کارشناسان در تحلیل اتریوم بسیار خوش‌بین هستند و افزایش قیمت آن را پیش‌بینی می‌کنند. در روزهای گذشته نیز قیمت اتریوم با یک رکورد بسیار خوب دیگر، شاخص‌های اصلی بازار را جابه‌جا کرد. خرید اتریوم با توجه به این تغییرات، مثبت در نظر گرفته می‌شود و تریدرهای زیادی به خرید این ارز دیجیتال رو آورده‌اند.

تحلیل قیمت بیت کوین

در ماه‌ اخیر و پس از آخرین هاوینگ بیت کوین در آوریل 2024، قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرد. در حال حاضر اغلب کارشناسان عقیده دارند که قیمت این ارز تا ماه ژوئن سال 2024، تا 28 درصد افزایش یافته و به رقم 87 هزار دلار هم دست پیدا می‌کند.

در حال حاضر، میزان خوش‌بینی تریدرها به افزایش قیمت این رمزارز، نسبتا خنثی است و شاخص Fear & Greed، عدد 72 را برای Greed نشان می‌دهد. با توجه به همین بخش باید بگوییم که افزایش قیمت بیت کوین در ماه‌های آینده، احتمال زیادی دارد و این رمزارز، پتانسیل خوبی برای سودآوری خواهد داشت.

تغییرات قیمت بیت کوین و اتریوم در سال 2024

قیمت BTC و ETH در سال 2024

نسبت افزایش قیمت اتریوم به بیت کوین که عملکرد نسبی این دو رمزارز را اندازه‌گیری می‌کند، در ماه‌های اخیر از 0.044 به 0.055 افزایش پیدا کرد. هر چند این افزایش قیمت نسبت به تغییر قیمت این ارزهای دیجیتال در فوریه، هنوز جای رشد دارد. میزان پتانسیل افزایش قیمت اتریوم و بیت کوین در ماه‌های اخیر، سرمایه‌گذاران زیادی را به خرید بیشتر ترغیب کرده است. اتریوم با پذیرفته شدن EFT و بیت کوین پس از هاوینگ اخیر، پتانسیل رشد بسیار زیادی دارند که سرمایه‌گذاران را به ریسک بیشتر و خرید بالاتر، ترغیب می‌کند.

منابع:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.