خالی شدن بیش از حد باتری همچنان در One UI 6.1 مشکل ساز است

سامسونگ آپدیت One UI 6.1 را برای گلکسی زد فولد 5، گلکسی زد فلیپ 5 و سری گلکسی اس 23 در 28 مارس منتشر کرد و پس از گذشت بیش از یک ماه، کاربران این دستگاه ها همچنان از کاهش عمر باتری شکایت دارند.

تنها چند روز پس از شروع به‌روزرسانی One UI 6.1، دارندگان Galaxy Z Fold 5 و Galaxy Z Flip 5 شروع به گزارش تخلیه باتری بالاتر کردند. این چیزی است که ما در دو دستگاه Z Fold 5 و دو Z Flip 5 در SamMobile نیز تجربه کردیم.

تخلیه باتری Higher One UI 6.1 بیش از یک ماه بعد رفع نشد

در حالی که امیدوار بودیم عمر باتری پس از چند روز به سطح قبلی One UI 6.1 برگردد، به نظر نمی رسد که اینطور باشد. عمر باتری همچنان نسبت به One UI 6.0 کمتر است، هم برای ما و هم برای بسیاری از کاربران دیگر که همچنان این مشکل را در انجمن‌های مختلف گزارش می‌کنند.

به نظر می رسد دارندگان گوشی های سری گلکسی اس 23 نیز عمر باتری کمتری دارند، اگرچه این تغییر چندان شدید نیست. از میان تمام گوشی‌های پرچمدار سامسونگ که در سال 2023 عرضه شدند، به نظر می‌رسد که گلکسی اس 23 اولترا تنها تلفنی باشد که تحت تأثیر قرار نگرفته است.

در مورد گوشی‌های هوشمند گلکسی اس و گلکسی Z که قبل از سال 2023 عرضه شده‌اند و گوشی‌های میان‌رده منتخب، گزارش‌های زیادی مبنی بر تخلیه باتری بیشتر نمی‌بینیم.

در واقع، به نظر می رسد که عمر باتری برای برخی از کاربران پس از به روز رسانی بهبود یافته است. با این حال، One UI 6.1 مدت زیادی برای این دستگاه ها منتشر نشده است، بنابراین ممکن است کاربران زمان کافی برای مشاهده تغییرات عمر باتری نداشته باشند.

آیا سامسونگ روی تعمیر کار می کند؟

تا آنجا که ما اطلاع داریم، سامسونگ رسماً مصرف باتری بالاتر را تایید نکرده است، بنابراین نمی توان گفت که آیا و چه زمانی قصد دارد به این مشکل رسیدگی کند یا خیر. ما با شرکت تماس گرفته ایم و در صورت دریافت پاسخ به شما اطلاع خواهیم داد.

وقتی سامسونگ به آن دست پیدا کرد، بهبودهایی را از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزار جدید ارائه خواهد کرد. برخی از گوشی‌ها، مانند سری گلکسی S22، حداقل یک به‌روزرسانی جدید پس از One UI 6.1 دریافت کرده‌اند، اما این به‌روزرسانی‌ها منحصراً بر روی پیشرفت‌های امنیتی متمرکز شده‌اند.

تا زمانی که راه حلی دریافت نشود، اگر دستگاه شما تحت تأثیر قرار گرفته باشد، باید با باتری ضعیف تری زندگی کنید. می‌توانید مراحلی مانند غیرفعال کردن ویژگی‌های پرمصرف مانند Always On Display و استفاده از حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی را برای کاهش مصرف باتری امتحان کنید.

همچنین می‌توانید حافظه پنهان دستگاه خود را پاک کنید. تنظیم مجدد کارخانه نیز ممکن است کمک کند. فقط به یاد داشته باشید که از داده های مهم با استفاده از برنامه Smart Switch سامسونگ برای ویندوز یا مک یا با استفاده از ویژگی پشتیبان گیری موقت ابری سامسونگ در خود گوشی، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.